CO VŠECHNO VZNIKNE Z LÁSKY KE KOŽICHŮM?

19. Duben 2016 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 13780

„Holkám to v kožichu sluší i v supermarketu...ta civilnost nošení je to, co dělá kožich báječným kouskem vašeho šatníku.“, říká s nadšením v hlase Tamara Suchá, zakladatelka ateliéru Mink and Honey. Opuštěné kožichy, které už jejich majitelky přestaly bavit, objevuje po celém Česku. „Je to moje vášeň. Umím v kožichu, který zůstal zapomenutý v přeplněné skříni, najít jeho novou krásu. Jakmile se s kožichem potkám, vidím jestli se hodí pro mojí představu. Hned se těším jak si s ním budu hrát, pracovat. Nemůžu se dočkat až bude hotov potěšit někoho dalšího.“

Ateliér Mink and Honey recykluje kožešiny již jednou zpracované. Značka zaměřená na designové modely z kožešin je na našem trhu jediná, vlastně ojedinělá i ve světovém měřítku. Výjimečná orientace na redesign a upcycling (recyklyce v oblasti módy) již jednou zpracovaných kožešin je hlavní náplní této společnosti. Tím že získávají materiál z již nepoužívaných kožichů (pochopitelně po jejich vyčištění event.. změkčení či dokonce barvení), jsou tyto modely akceptovatelné i pro ženy, které jsou eticky a ekologicky založené, a pro které vlastnit kožich ze zvířete usmrceného pro tento účel by jinak bylo nemyslitelné.

Díky Tamařině představivosti a lásce k této části ženské garderoby, a také díky dokonalé řemeslné zručnosti kožešnic, které pro Mink and Honey pracují, vzniká to, co si ženy přejí: jedinečný a originální kus, který jeho nositelky zaručeně nepotkají . “ Na ulici se neminou dva stejné kousky mojí značky...“, říká Tamara s úsměvem.

Krátké kabátky, současné tvary dlouhých kožichů, límce nebo vesty – pokaždé ta nejlepší část kožešiny. Vždy s láskou a profesionálně dokonale zpracované. Žádné série. Opravdová radost!

„Přeji si, aby to ženám slušelo. Proto ke každému kousku, kterému dávám nový život, přistupuji nanejvýš individuálně. Ambicí Mink and Honey není „vyrábět“, rada „tvořím“., přemýšlí nahlas Tamara a jasným důkazem této filozifie je například mikina z norka oblečená jako top k úzkým džínám a teniskám.

Pro některé je možná zklamáním že značka nemá butik a ani eshop. Tamara si totiž zakládá na osobním kontaktu se zákaznicemi a není divu, že si přesně každý kožich pamatuje a každý dostal také své jméno. Je to projev úcty ke kožichu, jaký si rozhodně zaslouží.

Galerie