JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016

JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016
05. Únor 2015 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 16384

Jaguar F-TYPE pro modelový rok 2016 získal nové převodovky a pohon všech kol. Přesněji jde o šestistupňovou přímo řazenou převodovku a elektrický posilovač řízení, který od příštího roku bude standardem ve všech verzích.

JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016

JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016

Základ vozidla zůstal však naprosto stejný, čili lehká konstrukce, uhlazený výkon, dokonalé proporce a design. Nový F-TYPE Coupé a Cabriolet přináší intuitivnější ovládání napříč celou rozšířenou řadou, která nyní čítá 14 variant. Nejnovější technologie pohonu a zavěšení posilují propojení mezi vozem a řidičem F-TYPE tak poskytuje ještě větší rozsah dynamických schopností.

JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016

JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016

Řada F-Type se rozšířila na variant, od Coupé a Cabriolet s kompresorem přeplňovaným V o výkonu 340 koní, s pohonem zadních kol a přímo řazenou převodovkou, po F-TYPE R Coupé a Cabriolet s kompresorem přeplňovaným V8 o výkonu 550 koní, s pohonem všech kol a osmistupňovou samočinnou převodovkou Quickshift. Přenos točivého momentu 680 Nm na všechna kola pomáhá verzím R ke zrychlení z 0 - 100 km/h za pouhé 4,1 s a dále až k maximální rychlosti km/h.

JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016

JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016

Hliníková kapota prošla menšími změnami. Patrné je výraznější vyboulení kapoty. Na každé straně jsou typické výdechy posunuté dále od sebe a více dopředu než je tomu u verzí s pohonem zadních kol. Vozy s V6 a pohonem všech kol rovněž dostaly unikátní 19palcová kola Volution ve stříbrném nebo diamantově šedém laku Technical Grey. Systém pohonu všech kol obsahuje Intelligent Driveline Dynamics. Aby tato soustava poskytovala optimální rozdělení točivého momentu, je propojen s motorem, zadním diferenciálem, mezinápravovou spojkou a systémem Dynamic Stability Control. Pohon všech kol pracuje na principu torque-on-demand a za normálních podmínek posílá 100% točivého momentu motoru na zadní kola. To ponechává F-TYPU charakter ovládání vozu s pohonem zadních kol a zároveň snižuje nežádoucí ztráty v transmisi. Když systém zjistí, že se zadní kola blíží k hranici dostupné přilnavosti, elektronikou řízená mezinápravová spojka přenese točivý moment na přední kola a zlepší trakci. Pohon všech kol má schopnost měnit poměr rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola a tím potlačit přetáčivost při rychlém průjezdu zatáčkou.

JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016

JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016

Osmistupňová samočinná převodovka Quickshift nabízí výbornou kombinaci rychlosti řazení, komfortu a kultivovanosti, byla tu vždy vybraná skupina nadšenců, kteří požadovali manuální řazení. Tým inženýrů proto speciálně pro F-TYPE s vysokootáčkovým V6 a pohonem zadních kol vyvinul šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Jsou zde krátké dráhy řazení, těsné odstupňování převodových poměrů a pedály perfektní umístěné pro řazení s meziplyny. Jaguar F-TYPE také využívá EPAS. Jelikož elektromor poskytuje posilovací účinek pouze ve chvílích, když je potřeba, klesla spotřeba paliva a emise CO2 až o 4g/km v kombinovaném cyklu EU. Vektorování točivého momentu za pomoci brzd vyvinuté pro F-TYPU R Coupé je nyní dispozici pro všechny verze. Je integrováno do systému DSC a samostatným při brzděním vnitřním kol potlačuje nedotáčivost a pomáhá řidiči projet zatáčku v ideální stopě. TVbB také pomáhá stabilizovat vůz a minimalizuje pohyby volantem při manévrech jako je náhlé vyhýbání.

Ti, co hledají maximální styl a výkonnost, ho najdou v F-Typu R Cabriolet. K dispozici s pohonem i všech kol a nahrazuje F-TYPE V8S s výkonem 495 koní a pohonem zadních kol. Pro okamžitou reakci vůz kombinuje pětilitrový V8 Jaguar a přímé vstřikování paliva s přeplňovaným kompresorem. Celohliníkový motor se 4 váčkovými hřídeli disponuje parametry 550 koní a 680 Nm, je párován výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou Quickshift a na výběr je pohon zadních i všech kol. Extra trakce pohonu všech kol dovoluje F-TYPU R Cabriolet i Coupé zrychlení z 0 na 100 za pouhé 4,1 s. Maximální rychlost přitom je omezená elektronicky na 300 km/h. Nové budíky pak naleznete na přístrojové desce. Vylepšen je rovněž i multimediální systém. Rychlejší je i navigace, kdy máte vůbec poprvé k dispozici podklady na SD kartě. F-TYPE může být nově specifikován s telematickými funkcemi InControl Secure a InControl Remote. Pokud je pak vůz náhodou odcizen, InControl Secure upozorní řidiče prostřednictvím aplikace v chytrém mobilním telefonu a pracuje s policií na lokalizaci a navrácení vozu. V případě, že jste mimo vůz, funkce InControl Remote nabízí možnost prostřednictvím chytrého mobilního telefonu kontrolovat takové informace jako množství paliva v nádrži nebo zamčení vozu. Pro maximální pohodlí a komfort může řidič chytrý mobilní použít k nastartování motoru a nastavení požadované teploty v interiéru ještě před tím, než vůbec vyrazí na cestu.

Galerie

JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016
JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016
JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016
JAGUAR F-TYPE PRO MODELOVÝ ROK 2016