JPK 38 Fast Cruiser

06. Duben 2016 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 17306

Francouzská loděnice JPK Composites je se svými produkty úspěšným sběratelem ocenění „Evropská plachetnice roku“. Naposledy toto ocenění s přídomkem 2015 získal model JPK 10.80 a dva roky před tím to byla loď JPK 38 Fast Cruiser.

Písmena JPK jsou iniciály jména Jean-Pierre Kelbert, který byl v letech 1981 až 1990 francouzským jachtařským olympionikem a v roce 1992 založil společnost na výrobu otevřených plachetnic. V roce 2003 potom spojil své síly s designérem Jacquesem Valerem a založil loděnici JPK, jejímž prvním produktem byla JPK 960. Jacques Valer je jedním z mála architektů, kteří přivádějí na svět plachetnice pro námořní jachting takových měřítek, jako jsou lodě JPK.

JPK 38 Fast Cruiser je spojením rychlé otevřené lodě a turistické plachetnice s širokým a robustním trupem s poměrně hlubokou přední částí, která zaručuje dobrý průchod vodou, a tvarem dna, generujícím vztlak. Je to stabilní, bezpečná a dobře ovladatelná loď se schopností velmi vysoké průměrné rychlosti za všech podmínek. Pečlivě zpracovaná sendvičová konstrukce s použitím infuzní technologie umožňuje vestavbu mnoha prvků vnitřního vybavení a nárůst hmotnosti až k hodnotě 5000 kg. Standardní provedení má 1900 kilogramů v pevném kýlu.

Trup, paluba a interiérové stavební prvky jsou konstruovány jako u závodní Class 40 sendvičem 20mm balzy, pěnového materiálu Airex, tkanin a UD vrstev ve všech zátěžových zónách. Pro lepší odolnost jsou všechny vnější prvky vyztužené, čehož je dosaženo infuzí vinylesterové pryskyřice. Panoramatická střecha je jedním z příjemných prvků, zvyšujících za plavby kvalitu života na palubě. Velké prosklené plochy pak neslouží jen k tomu, aby v interiéru byl dostatek světla, ale slouží jako bezpečnostní prvek, aby bylo z interiéru dobře vidět všemi směry ven, pokud posádka za dlouhé plavby setrvává z jakýchkoliv důvodů v salónu. Rozměrná kuchyně na pravoboku, na niž navazuje v zadní části navigační stolek, pak svou konstrukcí, výbavou a rozměrem naprosto odpovídá potřebám všech, kteří se dlouhodobě plaví na svých lodích. Stejně tak jako sezení ve tvaru U a dostatečně velký stůl. Zajímavým prvkem pro bezpečný pohyb v interiéru je nerezové madlo na boku pohovky.

Relativně nízká podlaha kokpitu sice snižuje výškový rozdíl vůči salónu a omezuje výškově komfort v zadních kajutách, ale zlepšuje ovládání lodě a pohyb v kokpitu. Dva kormidelní listy se ovládají dvojicí pín a záď je v duchu závodních speciálů extrémně široká a otevřená. V nabídce jsou dva typy kýlu, s pevným kýlem má JPK 38 FC ponor 2,15 metru a se zvedacím kýlem, za nějž je nutné připlatit cca 10 000 euro, je potom ponor od 1,35 metru do 1,70 metru. V obou případech jde o olověné závaží na kompozitové noze. Zvednutý kýl potom nijak neomezuje užívání vnitřního prostoru lodi.

JPK 38 FC je skutečným moderním sloučením závoďáku a námořní turistické lodi, která je schopná se vznášet na vodě. Zcela oprávněně získala v roce 2013 titul "Evropské plachetnice roku". Za verzi s pevným kýlem zaplatí zájemci 161 907 Euro bez DPH a za verzi se zvedacím kýlem 171 638 Euro bez DPH. www.jpk.fr

Galerie