KŘIŠŤÁLOVÉ TROFEJE LASVIT PRO VÍTĚZE LETOŠNÍ TOUR DE FRANCE NAVAZUJE NA DESIGNOVÝ KONCEPT ‘ŠKODA VISIONC‘
Pro vítěze nejslavnějšího cyklistického závodu světa – Tour de France společnost LASVIT i letos ručně vybrousila a vyfoukala trofeje. Elegantní cenu navrhl, stejně jako v předešlých letech, designér Peter Olah pod vedením Kozefa Kabaně, šéfdesignéra Škoda Auto, která je dlouholetým sponzorem tohoto závodu. Trofej svým jedinečným dekorem navazuje na výjimečný designový koncept ‘ŠKODA VisionC’.
Sklářská společnost LASVIT letos již po čtvrté měla tu možnost vyrobit trofeje pro tento slavný mezinárodní závod. Křišťálové ceny dostanou držitelé všech 4 trikotů – tedy celkový vítěz se žlutým trikotem, nejlepší jezdec do 25 let s bílým trikotem, nejlepší sprinter se zeleným trikotem a nejlepší vrchař s puntíkovaným trikotem.
Tyto precizně zpracované trofeje z jednoho kusu ručně foukaného a následně i ručně broušeného skla. Unikátní trofej je vyfouknuta do dřevěné formy z olovnatého křišťálu. Bylo tak plně využito základních vlastností olovnatého křišťálu známého svým vysokým lomem světla a lesku. Následně je pak pohár zdoben rytím. Celkový vzhled pak ve slunečním světle působí dojmem třpytícího se sněhu. Designér Petr Olah se při jejich tvorbě nechal inspirovat dynamikou a atmosférou tohoto nejprestižnějšího a nejobtížnějšího cyklistického závodu. Každá trofej váží téměř 6 kilogramů a velká je více než 60 centimetrů. Vyfoukání a pak následně její vybroušení a rytí trofejí zabralo sklářům mnoho hodin pečlivě prováděné práce. Stálo to za to, protože ve výsledku to není pouze nějaký skleněný pohár, ale kus skvěle odvedené spolupráce designéra se sklářským mistrem, řemeslníkem těch nejvyšších kvalit. Každý kus je naprostý originál, vyrobený pod přísným dohledem designéra.