Nadčasové, funkční a přizpůsobivé každé době, takové je oblečení Peuterey

14. Říjen 2016 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 16221

Móda, se dnes obrací k fikci. Je to vše o předstírání, vytahování a nesmyslném nutkání vyjádřit bohatství a postavení skrze bezduché kusy oblečení. Nic není, jak se zdá být…

Móda dnes oslavuje senzaci a bizarnost, které spíše hraničí s ješitností a neužitečností. Móda, dnes jede příliš rychle, v nekonečném cyklu zkázy, která popírá pokrok. Nic netrvá věčně, samozřejmě, ale je také uklidňující kvalita na nadčasovost. Móda dnes přestala mluvit s lidmi a unikla do říše sobeckého tvoření image. Co je módní, když to není nositelné?

Peuterey volá s šepotem hlasitějším než křik po změně. Značka Peuterey je přesvědčena, že oblečení by mělo zaprvé a především uspokojit lidskou potřebu reprezentovat sám sebe a být co nejvíce užitečné a funkční, den co den.

Realita každodenního života je mnohem náročnější než jakákoliv fikce: být sám sebou vyžaduje to nejvyšší úsilí. Peuterey žádá nový realizmus: módní design ve službách zákazníků, ne opak.

Oblečení Peuterey je funkční a přizpůsobivé jako uniformy, je pro lidi, kteří myslí, sní a tvoří. Uniforma však v tomto smyslu není myšlena uniformitou. Naopak, představuje oblečení ve své funkčnosti a demokratičnosti. Jsou to krásné kusy, které slouží svému účelu a vystavují svého nositele do popředí. Značka, jejíž bundu má na sobě Jennifer Lopez ve svém klipu Ain't Your Mama, se řídí heslem: "Pravda, poctivost, cílevědomost - to je nový luxus."

Peuterey cítí spřízněnost s jedinci, kteří žijí a nemají žádný zájem ani čas být exhibicionisty. S lidmi, kteří potřebují být dobře oblečeni, nikoli navléknuti v dobových kostýmech. Značka se snaží tvořit modely, které jsou oduševnělé a nadčasové. Zatímco to, co je aktuálně módní, zmizí ve vyprávění, v Peuterey píší pravdivý příběh. Příběh, který je tvořen jejich zákazníky, den co den.

Galerie