Alipay - největší čínská mobilní platební aplikace vstupuje na český trh

10. Leden 2017 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 16240

Od prosince loňského rok mají čínští turisté možnost platit přes aplikaci Alipay i v České republice. Firma Sims MANAGEMENT, která zajišťuje služby Alipay v ČR a SR, tak přináší pro čínské turisty komfort při nakupování a příležitost pro obchodníky zvýšit jejich obraty.

„Platby přes mobilní telefon jsou v dnešní Číně moderním životním stylem, a to pro více než 800 milionů Číňanů. Zavedení Alipay na českém trhu má obrovský potenciál jak v dalším zvýšení zájmu o Českou republiku, tak i ve zvýšení příjmů od čínské klientely ve službách a obchodech,“ uvádí zakladatelka Sims MANAGEMENT, Simona Svobodová.

Čínští turisté reprezentují v současné době nejdynamičtější trh cestovního ruchu a ročně z Číny vycestuje přes 150 miliónů turistů. V r. 2015 navštívilo Evropu přes 12,5 milionů Číňanů a utratili více než 50 miliard Euro. Do České republiky letos zavítá více než 350 tisíc čínských turistů a odhaduje se, že jejich počet může do 3 let dosáhnout hranice 1 miliónu. Čínský turista v ČR stráví průměrně 1,7 noci a za den utratí průměrně 150 eur, bohatší však i 700 eur a více. Momentální přímé lety nabízejí 3 aerolinky: Hainan Aerlines, China Easter Airlines a Sichuan Airlines.

Alipay je lídrem v online mobilních platbách jak v Číně, kde má tržní podíl přes 80 % a využívá ji více než 500 miliónů Číňanů, tak i mimo Čínu, kde toto řešení již využívá více než 2 000 000 obchodníků. V roce 2016 vstoupila aplikace Alipay také do Evropy, a to nejen s nabídkou řešení pohodlných plateb pro čínské turisty, ale také s atraktivní nabídkou marketingové komunikace pro obchodníky s cílem využívat aplikaci pro získání více čínských zákazníků.

Obchodník pro tuto aplikaci potřebuje smart zařízení a platí pouze TrAnsaction fee 0,5-2% jako u platebních karet. Metoda spočívá v bezpečném a jednoduchém naskenování QR kódu nakupujícího a on-line zpracováním prostřednictvím aplikace 2paynow s následným tiskem platebního dokladu obchodníkem. V průměru trvá obchodní jednání od podpisu smlouvy s obchodníkem 3 týdny. Příplatky jsou pouze za bannery a pozice.

Turistika se dnes již neobejde bez moderních technologií. Hlavně mladá generace k placení používá pouze mobilní aplikace. Posledním trendem je individuální turistika. Ještě nedávno jsme viděli téměř všude čínské skupiny s průvodci, ale poptávka po individuálním poznávání roste. Právě k němu má pomoci tato aplikace, díky níž budou její uživatelé méně závislí na průvodci. Alipay aplikace má nesporně ohromný potenciál a každý čínský turista, který navštíví Českou republiku a Slovensko, ji má standardně ve svém mobilním zařízení. O tomto potenciálu je přesvědčeno i vedení společnosti Gastro Group, která počínaje dnešním dnem, začíná Alipay akceptovat.

Tuto aplikaci dnes používá 5 % populace. Dostupná je jen v případě, že má klient účet v čínské bance. Z toho celých 60 % ji využívá přes mobilní telefony. Další výhody, které skýtá, jsou: Lifestyle app - zachytí turistu hned po příletu a může nabízet různé kupony a další potřebné informace, dále Koubei button – Discover, který taktéž najde všechny výhody a kupony v okolí. Dalším významným světovým nákupním eventem, který pořádá sytém Alibaba, je Double 11 commercial festival of Alibaba. Jedná se o největší nákupní událost na AliExpressu. Není jen dnem (11. 11.) slev, ale také soutěží a kuponových akcí. V roce 2015 byla Česká republika 10. zemí, ve které se nejvíce nakupovalo. Dalším významným eventem je Double 12 : 12/12 world shopping festival, jenž byl loni také velmi úspěšným. Nyní Alipay jedná s několika dalšími českými obchodníky.

Galerie