Celosvětové prodeje luxusního zboží se za rok 2017 vyšplhaly na rekordních 6,7 bilionu korun

Redakce
27. Únor 2018
Pokud by se aktuální stav světové ekonomiky měřil objemem prodaných luxusních předmětů, byla by globální situace nadmíru pozitivní. Rok 2017 a 6,7 bilionu korun celosvětově vynaložených na osobní luxusní předměty je totiž historicky nejvyšší částka. Objem nákupů luxusního zboží a luxusních zážitků vloni vystoupal na 30,8 bilionu korun, což je o 5 % více než v roce 2016. Údaje uvádí studie společnosti Bain & Company. Rostoucí zájem o luxus je i u nás.Například největší české klenotnictví ALO diamonds zvýšilo počet prodaných investičních šperků v cenové kategorii nad 100 000 Kč o 37 %.

Podle Alojze Ryšavého, klenotníka a majitele největšího českého klenotnictví ALO diamonds, se sílící celosvětový zájem o luxusní zboží projevuje i v Česku a na Slovensku, kde je stále více lidí, kteří ukládají své dlouhodobě volné finanční prostředky do prémiových klenotů. „Češi a Slováci výrazně zvýšili svůj zájem o investiční klenoty. Za zvýšenými prodeji stojí postoj, že je lepší kupovat věci, jejichž hodnota ihned po zakoupení nezačíná klesat, ale naopak dlouhodobě růst.“

Vyšší útraty za luxusní zboží a služby v roce 2017 vykázala také Čína. Prodeje zde oproti předešlému roku vzrostly o výrazných 15 %., a to na konečnou částku asi 514 miliard korun. Také zde byl výrazně oživen obchod s diamantovými šperky. I v letošním roce se předpokládá vysoký zájem Číňanů o diamantové šperky. Jejich touha po tomto zboží by měla růst rychleji než v USA, kde se prodává nejvíce klenotů s diamanty na světě. Světový trh s luxusním zbožím a luxusními zážitky roste zejména díky většímu objemu nákupů a růstu cen. Hlavním tahounem segmentu byly prodeje luxusních aut, které meziročně vzrostly o 6 % na 12,56 bilionu korun. Prodej drahých vín a jídla vzrostl o 6 % a velmi výrazný 14% skok vykázaly nákupy zážitkových plaveb na luxusních lodích.

Firemní články