Designblok: Jan Plecháč a Henry Wielgus nabídli netradiční pohled na prémiovou kávu

Hana Benešová
09. Listopad 2016
Káva je jedním z fenoménů dnešní doby a produktem netušených možností. Lidé se učí poznávat kvalitní zrna a rozeznávat i ty nejjemnější chuťové nuance. Pro mnohé se kvalitní káva stala nedílnou součástí životního stylu. Designéři Jan Plecháč a Henry Wielgus představili osobitou instalaci v rámci 18. ročníku Designbloku, navrženou pro Nespresso, značku prémiové kávy.

Ve světě designu není Nespresso novým pojmem, s předními světovými designéry značka spolupracuje při navrhování nových kávovarů, kolekcí šálků i dalších doplňků, které jsou pro opravdu dokonalý požitek z kávy nezbytné. Nyní mělo Nespresso příležitost představit svět prémiové kávy také návštěvníkům Designbloku, největší výběrové přehlídky designu ve střední Evropě.

Umělci Studia Jan Plecháč a Henry Wielgus patří mezi přední české designéry, kteří svými projekty na hraně mezi designem a uměním slaví úspěchy po celé Evropě. Jejich mottem je „nacházet nekonvenční cesty a souvislosti, ze kterých se tvoří nové příběhy“. Právě tím se řídili i při vytváření instalace pro Nespresso, v níž se jim podařilo dokonale zachytit hlavní cíl značky – nabízet zákazníkům pouze tu nejexkluzivnější kávu připravenou z těch nejkvalitnějších kávových zrn.

„Líbí se mi, že Nespresso není jen káva, je to celý koncept, který dohromady skvěle funguje. Nespresso neklade důraz pouze na výsledný produkt, ale pečlivě sleduje celou cestu své kávy, každého kávového zrnka, které posléze skončí v hliníkové kapsli. Dbá na kvalitní výběr dodavatelů, na šetrné zpracování a uchovávání kávy. Právě tuto ‚cestu zrnka do kapsle‘ jsem se svým způsobem snažil v expozici zachytit,“ okomentoval spolupráci Jan Plecháč.

Nespresso na Designbloku zazářilo! Oba designéři vytvořili pro značku této prémiové kávy pozoruhodnou výtvarnou instalaci, kdy v improvizované bílé místnosti navršili obrovský kopec mleté kávy, nad kterou umístili jednu jedinou kapsli. Jejich instalace se stala vítěznou v kategorii Nejlepší instalace výrobce. Kromě samotné instalace byly součástí Designbloku tzv. Coffee Points, kde se návštěvníci přehlídky mohli blíže seznámit jak s celkovou filozofií a hlavními principy značky, tak s jednotlivými kávovary. Zážitkem jim byl nejeden šálek kávy Nespresso...

Firemní články

Tato společnost nám zatím neposkytla žádný rozhovor