Dokonalý TVAR JE DOKONČEN: Mercedes-Benz COUPÉ TŘÍDY C

Official Press Release
01. Červen 2011 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 15890

S Coupé třídy C vstoupil Mercedes-Benz v době oslav 125 let podnikové historie do nového tržního segmentu a poprvé nabízí kompaktní klasické kupé. Tento mladistvě-sportovní dvoudveřový vůz oslavil svojí světovou premiéru počátkem března na Autosalonu v Ženevě a k prvním zákazíníkům se dostává v sobotu 4. června, kdy je nový model uveden na světové trhy. Kupé využívá progresivní techniku nedávno uvedené modernizované třídy C. Nabízí tak ryzí radost z jízdy s příkladnou výkonností. Novinka je tak šitá přímo na míru skupině zákazníků, které spojuje profesní úspěch s radostí ze života a s vysokým vědomím zodpovědnosti. „S tímto rozšířením portfolia třídy C se zcela vědomě obracíme také na nové zákazníky,“ říká Dr. Joachim Schmidt, člen vedení Mercedes-Benz Cars. „Nový model je mladistvý, stylový a dynamický. Dává tak nabídku k obzvlášť sportovně laděnému vstupu do světa Coupé Mercedes-Benz.“

Official Press Release

Official Press Release

Design: dynamický s klasickými proporcemi vozu kupé V bočním pohledu fascinuje nové Coupé svými kompaktními rozměry a nízkou siluetou (o 41 mm nižší nežli u limuzíny) se siláckými boky a atraktivními C sloupky. Charakteristickými znaky pro vůz typu kupé jsou krátký převis vpředu, dlouhá kapota, značný sklon předního skla, prodloužená střecha a krátká záď. Zatímco vzestupná linie profilu demonstruje příbuznost s třídou C, je ztvárnění sloupků C zcela originální a zvýrazněno propojením bočního a střešního ozdobného pásku.

Official Press Release

Official Press Release

Příď a záď: typické kupé, typická třída C Příď nového Coupé byla v podstatě převzata ze třídy C, nicméně má určitá vlastní specifika. Dominuje na ní maska chladiče, která je zřetelně podporována nárazníkem. Střední vstup vzduchu se otevírá směrem nahoru a vytváří stylisticky nosnou jednotku masky chladiče, která je pro kupé typická dvojicí chromovaných lamel. Ty vycházejí z centrálního emblému, směrem k okraji se zužují a horizontálně tak zvýrazňují celé čelo vozu. Základní šípovité ztvárnění přední části vozu je dobře patrné i na čelní partii. Výstupky pod světlomety přecházejí do charakteristické boční linie a propojují tak čelo vozu s jeho boky. V nízké úrovni vytvořené boční vstupy vzduchu s integrovaným denním osvětlením zvýrazňují stabilitu vozu na silnici. Tvar světlometů s čirým sklem působí dynamicky a společně s kapotou motoru, maskou chladiče a krytem nárazníku podporují šípovitý charakter přední části vozu. Záď vozu nového Coupé třídy C je, jak se patří na vůz tohoto charakteru, krátká. Střecha sahající až za zadní nápravu, její silně skloněné okno a plynulý tvar sloupků C záď vozu opticky zkracují. Zkosená široká hrana na zadním víku, která přichází z boční partie, celistvost zádě ještě podporuje. Světla umístěná až na samé hraně obrysu šířku vozu zvýrazňují. Jejich hluboké zapuštění podporuje směrový blikač v provedení LED v dělící rovině rozdělující horní a spodní červený pás. Difusor pod nárazníkem s tvarováním pro výfuk odlehčuje záď a dále ukazuje na sportovní charakter vozu.

Official Press Release

Official Press Release

Interiér: nejvyšší kvalita s akcentem na exkluzivní barevné provedení Přístrojová deska má výrazně sportovní a vysoce kvalitní provedení. Tři přístroje kryté galvanizovanými prstenci uplatňují sportovní oprávnění tohoto vozu Coupé. V jeho sériovém vybavení najdeme také třípaprskový volant nové generace s chromovaným středním paprskem, poprvé uvedeným v novém CLS. Ovládací prvky na volantu jsou přesně rozčleněny a galvanizovány. Odstupňovaná clona kombinovaného přístroje obsahuje také centrální displej a pokračuje jako decentní světelná hrana směrovaná ke spolujezdci. Středové vstupy vzduchu trapézového tvaru a boční kulaté vstupy vzduchu jsou ozdobeny galvanizovanými detaily. U ovládání komunikační a informační jednotky došlo ke generační výměně přístrojů se stříbrnými ovládacími tlačítky. Vysoce kvalitní součástí přístrojové desky je rozměrný ozdobný díl, který sahá od středního vstupu vzduchu přes místo spolujezdce až ke vstupu vzduchu na pravé straně. Tento díl, stejně jako ozdobné elementy Style-Paketu a Edidion 1 provedené v optice klavírového laku, zvýrazňují exkluzivní atmosféru vozu Coupé. Coupé třídy C je plnohodnotným čtyřsedadlovým vozem, přičemž u všech čtyř sedadel se jedná o jejich sportovně-komfortní integrální provedení.

Official Press Release

Official Press Release

Nová generace telematiky: větší komfort ovládání, atraktivní optika Coupé třídy C disponuje novou generací telematiky, která měla svojí světovou premiéru v limuzíně a v kombi. Ta má větší komfort ovládání, rozměrnější displeje, převod telefonního seznamu, hlášení SMS, bezdrátové přehrávání hudby prostřednictvím Bluetooth a rozhraní USB, umístěné nyní ve střední konzoli. Multimediální systém COMAND Online poprvé nabízí přístup na internet. Zákazníci mohou buďto při zastavení volně browsen nebo surfovat na Mercedes-Benz Online-Dienst, jehož stránky jsou rychle dosažitelné a dá se s nimi pracovat i během jízdy. Mezi integrované služby patří vyhledávání předpovědi počasí a speciální cíle prostřednictvím Google a možnost předem pomocí PC nebo Google Maps konfigurované a odeslané trasy ve voze stáhnout. O nové funkce byla také doplněná navigace COMAND Online. Novinkou je např. 3D – optika s plastickými městskými modely. Nová je také možnost zvolené trasy nahrát a využít později, nebo osobní speciální cíle uložit nebo prostřednictvím SD-karty importovat, popř. nahrát na navigační kartu čtyři alternativní trasy, mezi nimi i její výrazně ekonomickou variantu.

Official Press Release

Official Press Release

Pohon: větší výkon, menší spotřeba O energický zátah vozu Coupé třídy C se alternativně starají tři benzínové motory a dva motory naftové, které využívají přímý vstřik paliva a funkci ECO Start-Stop. Všechny motorizace mají označení BlueEFFICIENCY a tak signalizují, že s palivem zacházejí mimořádně šetrně. Verze s automatickou převodovkou disponují s dále zdokonalenou převodovkou 7G-TRONIC (v sériové výbavě je u benzínových modelů C 250 a C 350). Naftové varianty C 220 CDI a C 250 CDI tak jako základní benzínový model C 180 využívají šestistupňovou převodovku manuální ze sériové výbavy. Vrcholnou motorizací je benzínový šestiválec V6 v modelu C 350 BlueEFFICIENCY s BlueDIRECT vstřikováním. Ten dává výkon 225 kW (306 k) a točivý moment 370 Nm. Jeho spotřeba je v průměru 6,8 l/100 km. Benzínové čtyřválce disponují přímým vstřikem paliva a přeplňováním turbodmychadlem, vynikají vysokým výkonem a příkladně nízkou spotřebou. Nejúspornějším modelem Coupé je C 220 CDI BlueEFFICIENCY s manuální šestistupňovou převodovkou a sériovou funkcí ECO Start-Stop. V průměru má spotřebu 4,4 l/100 km, což odpovídá 117 g/ CO2 na kilometr. Model C 250 CDI BlueEFFICIENCY se v kombinovaném provozu spokojí se 4,9 l nafty/100 km. Z hlediska emisí CO2 se jedná o 128 g /km.

Official Press Release

Official Press Release

Přesné vedení kol: tříprvková přední náprava, zadní náprava víceprvková, prostorová Na přední nápravě byla využita tříprvková konstrukce s pružícími a tlumícími vzpěrami McPherson. Spodní rovinu ramen tvoří dvojice samostatných elementů (hliníkové výkovky) namáhaných jak na tlak, tak na tah. Třetím elementem je spojovací tyč, která propojuje napříč položenou převodovku řízení s koly. Zesílený stabilizátor je spojený s pružící a tlumící jednotkou, která se také aktivně na vedení předních kol podílí. U prostorové zadní nápravy je kolo upevněno na pěti elasticky uložených, na sobě nezávislých ramenech, které se pohybují v rámci jim příslušných dimenzí. Touto inteligentní konstrukcí zavěšení zůstává každému z kol zadní nápravy v principu volnost pouze jediného pohybu, kterým je kontrolované propružení a vypružení. Kromě sériového podvozku AGILITY CONTROL je pro Coupé nabízen o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek s tvrdšími a kratšími pružinami, tužšími tlumiči a silnějšími stabilizátory. Jeho součástí je také sportovní parametrické řízení.

Official Press Release

Official Press Release

Přesné vedení kol: tříprvková přední náprava, zadní náprava víceprvková, prostorová Na přední nápravě byla využita tříprvková konstrukce s pružícími a tlumícími vzpěrami McPherson. Spodní rovinu ramen tvoří dvojice samostatných elementů (hliníkové výkovky) namáhaných jak na tlak, tak na tah. Třetím elementem je spojovací tyč, která propojuje napříč položenou převodovku řízení s koly. Zesílený stabilizátor je spojený s pružící a tlumící jednotkou, která se také aktivně na vedení předních kol podílí. U prostorové zadní nápravy je kolo upevněno na pěti elasticky uložených, na sobě nezávislých ramenech, které se pohybují v rámci jim příslušných dimenzí. Touto inteligentní konstrukcí zavěšení zůstává každému z kol zadní nápravy v principu volnost pouze jediného pohybu, kterým je kontrolované propružení a vypružení. Kromě sériového podvozku AGILITY CONTROL je pro Coupé nabízen o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek s tvrdšími a kratšími pružinami, tužšími tlumiči a silnějšími stabilizátory. Jeho součástí je také sportovní parametrické řízení.

Official Press Release

Official Press Release

Přehled asistenčních systémů, které v nebezpečných situacích buďto varují nebo také aktivně zasahují: Antiblokovací systém ABS Adaptivní asistent dálkových světel Aktivní asistent držení vozidla ve zvoleném pruhu Aktivní asistent mrtvého úhlu ATTENTION ASSIST DISTRONIC PLUS včetně BAS PLUS Elektronický systém stabilizace směru vozu ESP Asistent sledující osvětlení jízdní dráhy Asistent udávající povolený rychlostní limit Inteligentní systém osvětlení (ILS) PARKTRONIC včetně zavedení do parkovací mezery PRE-SAFE PRE-SAFE Bremse Asistent držení vozu ve zvoleném pruhu Asistent mrtvého úhlu

Galerie

Official Press Release
Official Press Release
Official Press Release
Official Press Release
Official Press Release
Official Press Release
Official Press Release
Official Press Release