Jaromír Kouřil

Redakce Luxus.cz
08. Červenec 2019

Jaromír Kouřil strávil většinu svého profesního života v úzkém napojení na automotivní průmysl, a to ve společnostech Shell, Valvoline či Motul. Na přelomu milénia podnikal jako obchodní konzultant, mezi lety 2004 až 2015 zastával manažerské funkce u nadnárodních korporací AMCICO, GE Money Bank a pracoval také pro finanční skupinu J&T. Od roku 2016 je Country manažerem společnosti Meteor Motor Tech CR, která na českém trhu zastupuje americké značky Polaris Offroad Vehicles a Indian Motorcycle. Zatímco Polaris je největším světovým hráčem na trhu pracovních a sportovních čtyřkolek, Indian, jeden z nejstarších motocyklových výrobců na světě, byl založen v USA již v roce 1901. Od roku 2017 v České republice obě značky rostou dvouciferným číslem. Jaromír Kouřil pochází z Uherského Brodu, je ženatý, má tři dcery a jednoho vnuka. Mezi jeho zájmy patří auta i motocykly. Rád vaří a cestuje. Jeho nejoblíbenějšími interprety jsou skupina KISS a zpěvák Frank Sinatra.

Otázka
Co pro Vás znamená svoboda?
Odpověď
Pro mě svoboda znamená především možnost volby. A s tou jde ruku v ruce odpovědnost. Vůči sobě samému i ostatním.
Otázka
Čím si značka Indian získala Vaše srdce?
Odpověď
Moje srdce si získali především lidé, kteří kolem značky Indian něco dělají. Můj kolega Ondra Hrůza, díky kterému se od roku 2014 začaly psát novodobé dějiny oficiálního prodeje Indian Motorcycle v České republice a na Slovensku. Naši dealeři, nadšenci, pro něž jsou osmihodinová pracovní doba a volné víkendy od jara do podzimu prakticky nemyslitelné. Všichni ti srdcaři, co se po práci hrabou ve svých veteránech, aby s nimi mohli vyrazit na cesty. A samozřejmě naši zákazníci, z nichž mnozí se stali mými přáteli.
Otázka
Který z Indianů byste si vybral na Váš všední pracovní den?
Odpověď
U mě jednoznačně vítězí nový Chieftain. S ním jsem zatím najel nejvíc kilometrů ze všech motocyklů, které jsme měli nebo máme jako testovací. Z mého pohledu jde o nejpovedenější kombinaci motocyklu do města a na dlouhé trasy. Agilitou je srovnatelný s menším Scoutem. Už když na něj sednete, máte pocit, že se z jeho třistapětasedmdesáti kilo nejmíň sto někam ztratilo. To se jen potvrdí, jakmile mu „naložíte“. Zátah vzduchem chlazeného sto jedenácti inčového dvouválce ThunderStroke je doslova dech beroucí! Tahle mašina prostě budí respekt a zároveň poskytuje svému jezdci úžasný zážitek z jízdy.
Otázka
Kam nejdál jste dojel na motocyklu?
Odpověď
Do srbského města Novi Sad. V létě 2018 jsme se spolu se dvěma dalšími kolegy rozhodli navštívit naše prodejce za hranicemi České republiky. Vzali jsme to přes Bratislavu a Budapešť až do Noveho Sadu, kde má své sídlo dealer zastupující obě námi importované značky – Indian Motorcycle a Polaris.
Otázka
Může být cesta cíl?
Odpověď
Jednoznačně ano, a to nejen ve smyslu jízdy někam či nikam. V životě jsem už udělal pár rozhodnutí bez toho, abych měl jistotu kam, a jestli vůbec dorazím. Baví mě zkoušet, co tu ještě nebylo nebo dělat známé věci jinak. Jednou přijde den, kdy sednu na motorku a vyrazím. Prostě někam. Nevím kdy, ale poznám, že dnes je mým cílem cesta.
Otázka
Na které nové modely Indian se můžeme těšit?
Odpověď
K našim prodejcům už přicházejí první kusy nového modelu Indian FTR, který vychází z amerických flat trackových speciálů. Je to něco zcela jiného než klasické velké baggery a cruisery, které jsme měli v portfoliu doteď, ale právě proto na to zákazníci slyší. Zájem o nové FTR je totiž takový, že pro letošní rok je model RaceReplica osazený výfuky Akrapovič, tedy nejdražší z FTR, prakticky vyprodaný.
Otázka
Proč by si zákazník měl koupit právě některý ze strojů Polaris?
Odpověď
Polaris je nejstarším výrobcem čtyřkolek na světě, který postupně ustanovil jejich základní kategorie. Know-how tedy sahá až do roku 1954. Zároveň je důležité zmínit, že veškerý vývoj a výroba probíhá v USA, stroje pro evropský trh, Afriku a Blízký střední východ se pak kompletují v Polsku. Navíc naše čtyřkolky mají vlastní motory Prostar vyráběné ve Švýcarsku. Naftový agregát pohánějící nový Ranger Diesel pak je od společnosti Kubota. Kvalitu má tedy uživatel zaručenu, stejně jako širokou škálu modelů prakticky pro jakékoli využití. Od dětských ATV, bugin a Rangeru s mobilní aplikací pro stanovení okruhu jízdy a rychlosti, přes nejprodávanější a nejkopírovanější čtyřkolku na světě Sportsman 570, UTV řadu Polaris Ranger, pracovně-volnočasovou buginu Polaris General až po sportovní řadu Polaris RZR.
Otázka
Který ze strojů Polaris byste si vybral na víkend?
Odpověď
Jednoznačně RZR1000TURBO S. Se 168 koňskými silami pod kapotou, s hmotností 779 kilogramů, s elektronicky řízeným podvozkem… A celý víkend bych s ním jezdil po Praze!
Otázka
Váš nejlepší terénní zážitek byl?
Odpověď
Vlastně byly dva. První, když jsem poprvé řídil RZR na uzavřené trati a podruhé, když jsem viděl video z jízdy natočené kamerou, kterou mi kolegové připevnili na helmu. Zdaleka jsem sice nedosáhl limitu stroje, ale dal jsem do toho všechnu svoji drzost a schopnosti naprostého začátečníka. Tohle se nedá popsat, to prostě musíte zažít!
Otázka
Který z modelů Polaris je neúspěšnější ve světě a který u nás v ČR?
Odpověď
Jak u nás, tak ve světě je to jednoznačně Polaris Sportsman 570, model, který je – jak jsem již říkal – nejprodávanější a nejkopírovanější čtyřkolkou na světě. Je jednoduchý jako kladivo, se snadnou ovladatelností i pro úplného začátečníka. Můžete s ním skákat „hrany“ i tahat dřevo z lesa.
Otázka
Uplatňují se stroje Polaris i v motorsportu?
Odpověď
Samozřejmě! Zářným příkladem je právě již zmíněný model RZR Turbo S, se kterým se účastní náš jezdec Marcel Výchopeň českého OFFroad Maratonu. Mimochodem jej také aktuálně vede! A i když tento powersport vypadá naprosto brutálně, jedná se o sériově vyráběný stroj, do kterého Marcel sedl a začal vyhrávat pár týdnů poté, co mašina sjela z montážní linky. Žádné úpravy motoru, rámu ani podvozku!
Otázka
Co dělat s modely Polaris v zimě?
Odpověď
Jezdit! Nenasněžilo vám? Nevadí, můžete jezdit celou zimu, jak se vám zachce, protože terénní schopnosti našich čtyřkolek jsou neoddiskutovatelné. Nasněžilo? Potom si prostě pořiďte sněžné pásy a nic vás nezastaví. Třetí možností je koupit si některý z našich sněžných skútrů, které jsou proslulé svou kvalitou a výdrží. Dodám jen, že Polaris vyvinul první sériově vyráběný sněžný skútr na světě, takže má v této oblasti opravdu dlouhodobé zkušenosti. Pro práci bych doporučil model Titan, pro zábavu 190koňové Pro RMK s poměrem váha/výkon 1:1, tedy jeden kůň na kilo. Takových parametrů dosahují jen některé závodní supersporty. V nabídce máme samozřejmě i sněžné skútry pro děti.

Otázka
Jaké novinky Polaris chystá v nejbližší budoucnosti?
Odpověď
Nejaktuálněji jsme naskladnili a k zákazníkům jdou první kusy nového modelu Ranger Diesel, který nabízí jedinečnou kombinaci užitné hodnoty, spolehlivosti a nízkých provozních nákladů. Čekáme také na RZR TURBO S s homologací pro provoz na pozemních komunikacích, o který je zájem mezi těmi, kteří si chtějí v terénu užít ultimátní zábavu, ale chtějí se tam dostat po vlastní ose. Novinky pro příští rok budou představeny v červenci v americkém Minneapolisu, a to v rámci celosvětových oslav 65. výročí založení firmy Polaris. A věřím, že se můžeme těšit i na nové motocykly s logem Indian.