Lukáš Hladík o svém e-shopu s kvalitními košilemi BeJager

Michal a Lukáš Hladíkovi
Redakce
21. Září 2016

Co přiměje dva bratry k založení e-shopu s kvalitními košilemi? Vize prvotřídního obchodu s převážně smart casuaI konfekcí, která obleče muže od hlavy až k patě. Nápad na založení vlastní firmy dostaIi Lukáš a Michal Hladíkovi v září 2015 a kromě společné krve je spojuje hlavně vášeň pro dvojmo skanou bavInu, ze které vyrábí svoje produkty. Jak sami říkají, nejvíce je prý vystihuje píseň Jana Wericha „Ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady udělají moc.“

Otázka
Vaše životní filozofie je, že pokud děláte cokoli častěji, poctivěji a dáváte do toho více, než je vaše maximum, dosáhnete všeho, v co věříte. Přesně jako Jarda Jágr, který Vám byl inspirací pro název. Jak vlastně vznikl nápad na založení firmy na luxusní pánský obchod pouze s kvalitními produkty?
Odpověď

První impuls přišel v době, kdy jsem nastupoval do větší společnosti v Praze. V této společnosti byl dress code, který všichni zaměstnanci dodržovali. Základem byly formálnější kalhoty a košile. MěI jsem pouze pár kusů košil, rozhodl jsem se přikoupit další, abych měl alespoň jednu na den v týdnu. Jelikož jsem už předtím sledoval, z jakých látek a celkově jaké prvky mají kvalitní košile mít, snažil jsem se takovou košili najít. Bohužel konfekce se v těchto parametrech téměř nevyskytuje a jedinou možností bylo nechat si ji ušít na míru. To ovšem narazilo na můj finanční rozpočet. A tak jsem začal hledat výrobce kvalitních košil. S bratrem jsme je našli, první vzorky košil se nám líbily, a proto jsme se rozhodli do toho pustit.

Ono se i říká, že ideální počet pro business je lichý a tři už je moc. S bratrem máme, troufám si říct, skvělý vztah. Doby, kdy jsme si lezli na nervy, už doufám pominuly a celkově mi přijde, že společné podnikání náš vztah utužilo a táhneme za jeden provaz. Samozřejmě občas dojde na to, že se na první pokus neshodneme, ale oba jsme klidnější povahy, takže si v klidu sedneme a dohodneme se.
Otázka
Jaké jsou podle Vás základy pánského šatníku, které nikdy nenechají člověka ve štychu a bez kterých si neumíte svůj život představit ani Vy?
Odpověď

Osobně si kupuji hlavně smart casual oblečení. V tomto šatníku by podle mě neměly chybět 3 saka, 3 kalhoty nebo chinos, aspoň 4 košile, džíny, dobré rámové boty a samozřejmě doplňky - kožené pásky, kravaty, motýlky a kapesníčky do saka. Strašně se mi také líbí mokasíny, které jsou v létě úžasnou volbou, ale u nich by Vám neměly být vidět ponožky – tedy nosit naboso nebo si koupit speciální ponožky.

Produkt z kvalitní látky a poctivě ušitý je rozhodně pohodlnější a příjemnější na těle, celkově se tedy budete cítit v kvalitním oblečení mnohem lépe. Důležité také je, aby Vám oblečení velikostně padlo. A kvalitní oblečení Vám jednoduše vydrží déle. Když jsme se setkali poprvé s výrobcem našich košil, na ukázku nám donesl svou, kterou měl ušitou z dvojmo skané bavlny. A zeptal se nás, jak dlouho si myslíme, že ji má. Hádali jsme maximáIně 2 roky, protože i v detailu vypadala jako nová. Prozradil nám, že ji má již 5 let a nosil ji každý týden. Samozřejmě je důležité, jak s kvalitním produktem také zacházíte a jak se něj staráte
Otázka
Jak správně pečovat o košile BeJager ceIkem rozsáhIe radíte na Vašich internetových stránkách. Můžete nám aIe prozradit pár rychlých tipů?
Odpověď

Určitě, košile střídejte každý den a ukládejte je na ramínko tak, aby na každé straně měla košile volný prostor okolo 2 cm. Při praní košile perte na 40°C šetrným programem a poté je opět sušte na ramínku. Při žehlení si košile ještě navlhčete rozprašovačem s vodou (pokud již košile není vlhká), žehlení Vám tak půjde mnohem lépe.

Při nákupu se rozhodně nejdříve podívejte na visačku a hledejte 2 ply cotton (bavlnu), tato značka označuje dvojmo skanou bavlnu, která je jemnější než klasická bavlna. Také můžete vidět 80/2 ply, 100/2 ply - první číslo znamená jemnost dvojmo skané bavlny. Doporučuji kupovat košile minimálně od čísla 80. Poté doporučuji zkontrolovat návaznost vzorů na ramenou a v zadní části, dále by měla být horní část zad košile rozdělena na dvě symetrické části (označuje se jako dělené sedlo) a na ramenou by se mělo využívat francouzského stehu, ne dvoujehlového, který vytváří nepěkné vlnkování. Kvalitní košili poznáte i podIe ceny, do 1000 Kč ji u nás nenajdete.
Otázka
V čem je dvojmo skaná bavlna Iepší?
Odpověď

Ve stručnosti, když se látka šije, tak se nepoužívá jedna příze, ale dvě příze spojené do jedné. Pro lepší představu, stejným principem se dělají lana. Největší výhodou je pevnost látky, tím pádem vydrží horší zacházení a má delší životnost. Dále se vám pak málokdy stane, že bude košile „průhledná“ a půjde Vám vidět tělo a samozřejmě je pohodlnější a příjemnější na těle.

Látku kupujeme z Holandska, Švýcarska i z České republiky. Ta se poté v dílně ve Vlčnově u Brna sestříhá, sešije, zabalí společně s hezkým dopisem a putuje k zákazníkovi na ramínko.

Každým rokem se podle mě my muži oblékáme výrazně lépe, ale ještě často si všímám těchto prohřešků – nejsme hezky navonění, nosíme špinavé boty, také často vidím krátké kravaty a dlouhé rukávy u obleků. Nejvíce mi ale vadí, pokud nenosíme takové oblečení, které se hodí v danou dobu – crocsy a oblečení na túru se opravdu do města nehodí.
Otázka
Mění se nějak pánský pohled na módu? Pozorujete rozdíl mezi Českou republikou a zahraničím?
Odpověď

Jednoznačně se mění a rozhodně k lepšímu. Do produktivního věku se postupně dostávají mladší generace a ty už nemají strach vystoupit z davu a trošku s tím, co nosí, experimentovat. Hlavně začínají o svůj vzhled pečovat a s tím souvisí i trend, který v Česku před pár lety začal, a to tzv. „gentlemenství“. Co se týče porovnání se zahraničím, některým zemím se již vyrovnáme, ale např. s porovnáním s Itálií nebo Anglií jsme ještě stále docela pozadu.

Jsme si vědomi hendikepu, že si zákazníci nemůžou košile osahat a vyzkoušet, proto se snažíme je co nejlépe představit pomocí fotografií, které jsou ze všech možných úhlů a zaměřené na důležité detaily. Samozřejmostí je pak podpora na telefonu či e-mailu, kdy jsem k dispozici od pondělí do neděle a velice rád pomůžu, ať už s výběrem vzoru nebo velikosti. Pokud si zákazník vybere špatnou velikost, nebo se mu líbí jiný vzor než ten, který si vybral, nemáme s tím žádný problém a navíc vrácení či výměnu zboží má zdarma, protože zpětné poštovné od zákazníka platíme vždy my.
Otázka
Potýkali jste se při zakládaní firmy nebo i v průběhu s nějakými problémy?
Odpověď

Samozřejmě, problémy byly, jsou a budou. Kdyby nebylo problémů, lidstvo by se nedostalo tak daleko. NapříkIad hned na začátku jsme dostali lekci, když jsme s projektem BeJager začínali. Nechali jsme si navrhnout logo a zadali jsme soutěž, kde nám několik designérů poslalo svůj návrh. Bohužel v té době jsme si ještě nezaregistrovali doménu. Věděli jsme, že ji nikdo nevlastní, tak jsme to nechali na později. To však byla chyba, protože si někdo všiml, že vybíráme logo a logicky budeme chtít i doménu. Samozřejmě, že si doménu koupil dřív než my, takže jsme ji za mnohem větší částku byly nuceni vykoupit. Rozhodně poučení nejen pro nás, ale i pro ostatní.

Jednoznačně košile jsou pouze začátek. Našim cílem je udělat z BeJager nejlepší pánský obchod v ČR, který obleče muže od hlavy až k patě, hlavně do kvalitní smart casual konfekce. Navázali jsme spolupráci s tradičním výrobcem košil z Anglie, značkou Hawes & Curtis, takže si již nyní můžete prohlédnout větší výběr vzorů, a pokud nosíte košile s manžetami, tak i ty již u nás najdete. Samozřejmostí je dvojmo skaná bavlna navíc s příměsí silk touch, která dělá košili lesklejší a ještě příjemnější. Navíc od stejného výrobce prodáváme i bavlněné chinos. O kamenné prodejně zatím neuvažujeme.