Polestar představuje svůj 1. vůz a cíl být značkou výkonných elektrických vozů

Hana Benešová
24. Říjen 2017
Společnost Polestar potvrdila své plány, v nichž figurují první tři modely značky, nová speciální výrobna v Číně a zákaznicky orientovaný způsob prodeje, které v segmentu vysoce výkonných vozidel vytvoří nový průmyslový standard.

Mimoto společnost Polestar odhalila svůj první model – Polestar 1 – s výkonem 600 koní, který začne sjíždět z výrobní linky v polovině roku 2019. Technologie a produktová nabídka společnosti Polestar těží ze synergie a ekonomických výhod vyplývajících ze spojení se skupinou Volvo Car Group, jež pomáhá společnosti Polestar urychlit designové, vývojové a výrobní procesy na zlomek času, který by jimi strávila každá jiná nově vzniklá automobilka.

Model Polestar 1 současně poslouží jako základ, na němž budou stavět budoucí modely značky Polestar. Polestar 1 je dvoudveřové grand tourer kupé, které je vybaveno vysoce výkonným hybridním agregátem. Elektrický vůz s podporou vnitřního spalovacího motoru nabízí v čistě elektrickém režimu dojezd 150 kilometrů, což je nejdelší vzdálenost, kterou mohou současné na trhu dostupné hybridní vozy na čistě elektrický pohon ujet. Oproti tomu výkon 600 koní a max. točivý moment 1 000 Nm nový model jasně řadí do segmentu vysoce výkonných vozů.

Model Polestar 1 bude vyráběn ve speciálním moderním produkčním centru v čínském Čcheng-tu, které je v současné době ve výstavbě a jehož dokončení je plánováno na polovinu roku 2018. Značka Polestar odstoupí od tradičního modelu vlastnictví vozu. Její automobily budou stoprocentně objednávány přes internet na základě dvouletého nebo tříletého předplatného.

Koncem roku 2019 bude zahájena produkce modelu Polestar 2, přičemž se bude jednat o první elektrický vůz čerpající energii z akumulátoru (BEV) společnosti Volvo Car Group. Objednávání a konfigurace vozů Polestar budou probíhat online prostřednictvím aplikace Polestar nebo webového portálu. Objednávkový systém pro nový model Polestar 1 se otevřel 17. října 2017, aby si společnost okamžitě ověřila zájem potenciálních zájemců o vůz.

Firemní články