Přinášíme vám exkluzivní recenzi na BMW 220i Active Tourer

Hana Benešová
03. Prosinec 2018

Měli jsme možnost si na několik dní zapůjčit vůz BMW 220i Active Tourer. Nyní vám přinášíme několik zajímavých poznatků o tomto oblíbeném vozu od BMW. Jedná se o novou kategorii vozu BMW, který je na první pohled menším kompaktním MPV, ale umí velice dobře klamat tělem.

 

Jde o velmi prostorný vůz vpředu i na zadních sedadlech, kam se pohodlně usadí tři lidé. Vzhledem k výšce vozu zde nemá problém ani vysoký dospělý muž. Rozměry vozu se kladně projevují ve všech směrech. Vzhledem k výšce dveří je nastupování velice komfortní a pohodlné. Ač jde o praktické rodinné MPV, testovaný vůz nenechá nikoho na pochybách, že má co do činění s dravým a nadupaným vozem. Na první pohled zaujme vysoká přední kapota a ostře tvarované rysy masky, které podtrhují typické BMW obrysy světlometů.

Záď vozu je až netypicky uhlazená a kulatá, ale působí příjemným dojmem a ladí s koncepcí a křivkami vozu. Velké, elektricky ovládané páté dveře nabízejí široký přístup do zavazadlového prostoru. Nízkou nákladovou hranu a snadný přístup ocení zejména ženy. Celkově je vůz laděný spíše pro rodinné využití, se kterým ovšem na první pohled ne zcela koresponduje velikost zavazadlového prostoru. Naštěstí vůz disponuje obrovskou variabilitou, ať už možností sklápění sedadel (v zadní řadě dělených v poměru 40:20:40), tak možností posuvného ovládání zadní řady, včetně nastavení sklonu opěrek. Proto můžete na cesty pohodlně vyrazit ve čtyřech i v pěti lidech, s přiměřeným nákladem na delší cestu, nebo naložit dvě autosedačky s dětmi. Při posunu zadních sedadel lze výrazně zvětšit zavazadlový prostor, který je při cestování s ratolestmi nutností.

 

Interiér testovaného modelu je velkým překvapením, obvykle vídaným u vozů vyšších kategorií. Na první pohled vás zaujmou a doslova obejmou příjemné kožené sedačky, plně nastavitelné a s výborným bočním vedením. Vnitřek vozu je prostorný, i vysoký člověk má pocit volnosti z dostatku místa kolem sebe. Také díky výšce karoserie je výhled z vozu brilantní všemi směry, což jednoznačně přispívá ke zvýšení bezpečnosti jeho posádky. Interiér je vyroben z příjemných, měkkých materiálů, kůže ani plasty nikde netlačí, a je doplněn nádhernými doplňky z leštěného hliníku. Útulnost a elegance vozu je podtržena efektním podsvícením v podobě oranžových lišt v palubní desce a dveřích.

 

Kožený tříramenný volant s potřebnými ovládacími prvky po obou stranách se drží velmi příjemně. K již zmiňované bezpečnosti výrazným dílem přispívají, kromě anitikolizních systémů, také head up display, parkovací asistent se zadní kamerou, a zejména fantastické adaptivní LED světlomety. Ty poskytují neuvěřitelný přehled a viditelnost za všech situací a podmínek, s rychlou reakcí na přizpůsobení se okolnímu provozu. Parkovací kameru pak ocení zejména ženy s dětmi pokřikujícími na zadních sedadlech.

Testovaný model disponoval automatickou sedmistupňovou převodovkou s bezproblémovým plynulým chodem a ovládáním s možností sekvenčního řazení, ať už na páce ovladače, nebo efektněji ergonomickými pádly pod volantem. K dispozici jsou tři jízdní režimy: Eco, Comfort a Sport. Při přepínání režimů je ihned znát změna charakteru řazení a zejména nastavení citlivosti plynového pedálu. Ekonomické nastavení je příjemně plynulé stran využití výkonu, systém je velice předvídavý a ve spolupráci s GPS upozorňuje na blížící se obce ikonou sejmutí nohy z plynového pedálu, včetně indikace v HUD.  Režim komfort je skvělým kompromisem mezi pohodlím a použitým výkonem. Režim sport plně osvobodí výkon téměř 200 koní a zejména majestátní hodnotu točivého momentu, kdy toto rodinné vozidlo zrychlí z 0 na 100 km/h za něco málo přes 7 sekund.

Efektivní je také ukazatel aktuálního využití výkonu a kroutícího momentu  na středovém multifunkčním displeji. Ve sportovním režimu této předokolce opravdu nedojde dech, předjíždění se stává rychlou a bezproblémovou záležitostí. Na dálnici se ukáže, že v tomto středním MPV se skrývá spousta síly, kterou by na první pohled asi málokdo očekával. Ovládání systémů vozu a infotainmentu standardním středovým joystickem funguje zcela intuitivně a perfektně, zhruba po 50 km se člověk dokáže již komfortně orientovat i bez bližšího zaučení.

 

K dispozici je množství informací o voze v reálném čase, spojení s mobilním telefonem, dále také média, zpravodajství (včetně aktuální dopravní situace) a velice přehledná navigace na skutečně velkorysém centrálním displeji. Joystick na středovém panelu funguje i jako touchpad, proto lze i během jízdy zadat pokyny do navigace bezpečně a bez ztráty očního kontaktu s okolním provozem.  V interiéru ve sportovním režimu není hluk, i při rychlé jízdě na dálnici nemáte problém s poslechem tišší hudby a komunikací se členy posádky. Naopak při ostřejším využití výkonu ve sportovním režimu produkují dvě koncovky výfuku uchu lahodící, sportovně ostrý zvuk.

BMW 220i Active Tourer je skutečně prostorný, výkonný a sportovně-elegantní rodinný vůz, kterému je těžko co vytknout. Snad jedině velikost zavazadlového prostoru pro rodinu se dvěma malými dětmi, kam zkrátka dva kočárky nesložíte. Pro tuto situaci by byl vhodnější model Grand Tourer. Jinak je jízda opravdovým zážitkem, kdy si vás BMW hýčká dostatkem prostoru, výkonu a komfortu, kterého se již nebudete chtít vzdát.