V PŘÍŠTÍM ROCE SE SVĚTU PŘEDSTAVÍ NOVÝ MERCEDES TŘÍDY E

Eva Bicanová
29. Prosinec 2015
Čtenost článku je: 12388 [?]
Mercedes v roce 2016 představí už sedmou generaci vozů třídy E, která má za sebou jIž 13 milionů prodejů po celém světě. V lednu se na autosalonu v Detroitu představí sedan, potom kombi a do roku 2017 bude k mání i kupé a kabrio. Éčko, které bude podle koncernu Daimier technologicky nejpokročilejší automobil své třídy, se designem zařadí mezi novou řadu C a S. Nová řada E má být o metrák lehčí a širší než předchůdce a také v motoru budou významné změny.

Nový Mercedes E-class bude mít schopnost zaparkovat úplně sám bez toho, aniž by v něm řidič seděl. Ve svém smartphonu si vybere styl parkování a v aplikaci vytvoří kružnici prstem. Vůz sám zaparkuje, pokud řidič stojí maximálně 3m od vozu. Pomocí smartphonu může také odemykat a zamykat vůz. Jedná se o funkci NFC „Near Field Communication“ (rádiová bezdrátová komunikace na krátkou vzdálenost). Součástí této funkce bude také samočinné nastavení polohy sedadla, volantu, klimatizace či audia.

Automobilka slibuje, že nový Mercedes E bude mít částečně autonomní řízení a to po dálnicích a silnicích mimo město. Systém s názvem Intelligent Drive next level dokáže udržovat bezpečný odstup a následovat auto před ním rychlostí až 200 km/h. Řidič nemusí šlapat na plyn ani na brzdu, a dokonce i v mírných zatáčkách může svému automobilu přenechat řízení. Systém autonomního brzdění rozpozná pomalejší auta, konec kolony nebo chodce, kteří jsou blízko vozidla.

Nový Mercedes E-class bude vybaven novou vyspělejší generací LED světel s 84 diodami. Řidič může stále jezdit s dálkovými světly, protože jeho světelný kužel a dosah se bude měnit podle jízdních podmínek, což se týká i zadních světel.

V budoucí třídě E automobilka testuje systém Car-to-X, který zajišťuje komunikaci mezi automobily, což by mělo zabránit nehodám v nepřehledných místech, kde se řidiči nevidí, ale díky tomuto systému o sobě vědí. V případě nehody posunou sedačky pomocí nafukovacích bočnic pasažéry směrem do středu vozu, což je více ochrání při bočním nárazu.

MERCEDES-BENZ

Galerie

  • 0
  • 1
  • 2
  • 3

Tato společnost nemá v naší databázi žádné eventy

Tato společnost nemá v naší databázi žádné rozhovory

Tato společnost nemá v naší databázi žádné soutěže