Václav Pech, nejen o rallye

Pilot Václav Pech jun. s navigátorem Petrem Uhlem z plzeňského EuroOil-invelt teamu
Redakce
05. Červen 2017

Václav Pech mladší je sedminásobný mistr ČR v rallye. Trojnásobný mistr republiky ve sprintrally a druhý vicemistr Evropy.
Na Setkání mistrů v roce 2009 Václav Pech porazil a stal se vítězem nad mistrem světa Sebastienem Loebem, který je považován za nejlepšího jezdce rally na světě. Václav Pech za svou kariéru jezdil s vícero vozy, jako jediný v ČR jezdil i s MINI Cooperem a vozem Porsche. V tomto roce se Václav Pech jun. a Petr Uhel představili společně se svým EuroOil – Invelt týmem s novým vozem Ford Fiesta R5.

Otázka
Jste rodák z Plzně a je o vás známo, že vaším srdečním závodem je Rallye Šumava. Zůstalo to tak i po změnách, které tuto rallye potkaly?
Odpověď

Je to náš domácí závod a vždy nás přijde podpořit spousta kamarádů, spolužáků a známých lidí, kteří nejezdí po všech závodech, takže tento závod má pro nás rodinnou atmosféru.
Otázka
Stejné závody jezdil i váš otec. Projel jste si s ním trasu někdy jako kluk?
Odpověď

S tátou jsem jezdil v autech od mala, ať už v tréninkových, ale i závodních.Občas jsem zažil i opravdový trénink, když diktoval a kontroloval rozpis.
Otázka
Věříte, že vám otcovy zkušenosti usnadnily start v oblasti rallye, nebo to na váš přístup a způsob tréninku nemělo vliv?
Odpověď

Strašně moc mě jeho zkušenosti pomohly. Někdo na začátku mého závodění říkal, že mám pro rallye talent. Já myslím, že talent byl ukrytý v tom, jak jsem s tátou pořád v autě jezdil a okoukával, co se s ním dá dělat. Ještě jsem neuměl pořádně jezdit na kole a už jsem věděl, jak se otočit s autem na ruční brzdu, jak se jede ve smyku, jak se má agresivně brzdit.
Když jsem začal závodit, vysvětlil mi táta systém a princip jeho rozpisu, což je v rallye jedna z nejdůležitějších věcí. Dá se říct, že tam, kde on po 25 letech závodění skončil, já začal a snad úspěšně pokračuji.
Otázka
Máte naopak nějaký závod, který vám vyloženě nesedí?
Odpověď

To se říct nedá. Spíš se nějaký nepovede podle představ, ale neoblíbený nemám.
Otázka
Mezi jezdci jste znám pod přezdívkou, můžete nám ji prozradit a vysvětlit, jak vznikla?
Odpověď

To není jen mezi jezdci. Když mě babička jako malého rozmazlovala, říkala mi Vášo, Vášínku... Ášínku.
Já to začal opakovat a všichni mi začali říkat Ášíne.
Otázka
Za vaší éry jste vystřídal několik značek automobilů, který z nich vám vyhovoval či vyhovuje nejvíce a proč?
Odpověď

Na všechny mám krásné vzpomínky, ale nejhezčí a nejemotivnější období bylo s Mini Countrymanem.
Otázka
Na rychlost a způsob jízdy má logicky vliv i počasí. V jakém jezdíte nejraději?
Odpověď

Samozřejmě na suchu, zde je procento chyby nejmenší, ale na mokru máme nejlepší výsledky a daří se nám konkurenci snadněji porážet. Přesto si mokro nikdy nepřeji.
Otázka
Jak vaše závodění vnímají vaši nejbližší? Bojí se o vás, nebo už si zvykli?
Odpověď

Všichni to berou jako součást našeho života a já se snažím jezdit tak, aby se nemuseli bát.
Otázka
Jste mnohonásobný mistr republiky, v čem si myslíte, že tkví tajemství vašeho úspěchu?
Odpověď

To je těžká otázka. Ve zkratce řeknu, že se asi celý tým snažíme víc než ostatní.
Otázka
V jakém voze jezdíte v běžném živote a servisuje vám ho také závodní tým?
Odpověď

Od roku 2011, když jsme spojili naše závodění s Jirkou Jírovcem a jeho společností invelt, jezdím jen s Mini nebo BMW. Musím říci, že obě dvě značky mě pro běžný provoz doslova nadchly.
Servisují se, samozřejmě, v dílnách inveltu.
Otázka
Jak trávíte volný čas, pokud zrovna nezávodíte či netrénujete?
Odpověď

Volného času moc nemám, závodění je pořád jen koníčkem a mohu závodit částečně i díky rodinné firmě. Takže pokud nezávodím, jsem na firmě a naopak.
Otázka
Věk závodníků má své hranice, už jste uvažoval o tom, co budete dělat po skončení kariéry?
Odpověď

To souvisí s předchozí otázkou, takže až nebudu závodit, budu mít ještě víc času na firmu.
Otázka
Závěrem nám prozraďte, co je pro vás luxus.
Odpověď

Sednout si na zahradě a něco ogrilovat.