První pivo pro ženy – český nápad rozpoutal zahraniční diskuzi

22. Duben 2020 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 16322

Kontroverzní nápad mladé Češky zaujal zahraniční média i sociální sítě. Britské pivařky osočují studentku designu ze sexismu, Francouzky jí skládají ovace. Ta přitom chtěla jen vnést do pivního průmyslu ženskost a eleganci.

„Pivo pro ni“, tak zní hlavní slogan značky Aurosa, za kterou stojí česká podnikatelka Martina Šmírová. Před třemi lety se rozhodla, že do průmyslu, kterému holduje zejména pánská část populace, vnese umění a přirozenou eleganci, kterou budou milovat i ženy, a tak vytvořila Aurosu. Stylovou láhev s minimalistickou mramorovanou etiketou plní polotmavý ležák z rodinného pivovaru v zámku Rychvald. Nepasterizovaná a nefiltrovaná jedenáctka s nádechem karamelu a příjemně nasládlou vůní je podle podnikatelky reprezentací síly ženy a něhy dívek.

Šmírová, která vystudovala prestižní institut IED – Istituto Europeo di Design v Itálii, ale nečekala, že její designové pivo vyvolá tak bouřlivou diskuzi. Zatímco v Paříži jej přivítali s nadšením, v Británii sklidil na sociálních sítích mnoho kritických poznámek.

„Dámy, celou dobu jsme pily pivo pro muže. Díky bohu že je tu ‚pivo pro ni‘, aby nás zachránilo,“ sarkasticky okomentovala Aurosu uživatelka Twitteru Leah Piltz, zatímco flatlandBeer, profil věnující se pivům z malých pivovarů, rovnou označil Aurosu za „povýšené, sexistické a předražené pivo v ‚pěkné‘ láhvi“. Z prvního piva pro ženy si utahoval i Carson Daly, moderátor amerického zpravodajského kanálu Today. Po reportáži o pivu Aurosa představil hostům vysílání vlastní pivo, které vymyslel s kamarády, a samozřejmě nezapomněl zmínit, že je určené všem bez rozdílu.

Tyto reakce naštěstí neměly negativní dopad na poptávku a s pomocí agentury Czech Trade nyní mladá podnikatelka připravuje vyvážet Aurosu do Amsterdamu a Rotterdamu, i asijského Hongkongu. Koncem loňského roku byla navíc představena nová Aurosa Gold, světlé pivo ve stejném luxusním stylu, které už ale není genderově vyhrazeno. Stejně jako polotmavá Aurosa bude i tato k prodeji v Paříži, v Londýně, i ve vybraných českých buticích a showroomech.

Všem ženám můžeme doporučit, aby se neohlížely na poznámky, které jsme si tu zmínili, ale aby pivo samy ochutnaly a posoudily, zda budou raději pít pivo „pro může“, nebo již zůstanou u jedinečného, které je připraveno jen pro něžné povahy.

Galerie