Tereza Svěráková, Tomáš Dvořák a agentura OAK spouštějí kampaň s přesahem

12. Únor 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 12459

Centrum pomoci Paměti národa, které vzniklo v březnu minulého roku, spustilo svou první kampaň. Emotivní spot, za kterým stojí kreativní agentura One of A Kind neboli OAK založená před rokem Terezou Svěrákovou a Tomášem Dvořákem, apeluje na pomoc našim hrdinům, a to nejen v době pandemie. Dobrovolníci Centra pomoci zajišťují pamětníkům nákupy potravin či jiného zboží, vyzvednutí léků či pomoc se zprostředkováním lékařské či psychologické pomoci.

Myšlenka spotu je postavena na autentických výpovědích dětí. Vyprávějí, jak by podle nich měli žít hrdinové, když zestárnou. Jejich představa ale kontrastuje s realitou života válečných veteránů, politických vězňů, disidentů. „Řada pamětníků je osamělá, což umocňuje současná izolace způsobená zdravotními opatřeními. Bojí se vycházet z bytu, neumějí si nakoupit na internetu, ztrácejí kontakt s okolím. Proto jsme také vybrali návrh spotu, který vše ve zkratce vypráví dětskýma očima a originálním způsobem,“ popisuje Jan Polouček, provozní ředitel Post Bellum a Centra pomoci.

Video bylo zatím nasazeno online, brzy bude spot k vidění v televizi. Produkce se ujala společnost Bistro films, režie Marek Partyš, kterého pojí s Terezou Svěrákovou a Tomášem Dvořákem dlouhodobá úspěšná spolupráce. Kromě prací pro Českou spořitelnu se potkali i na předešlých kampaních pro Paměť národa, které posbíraly nejvýznamnější kreativní ocenění po celém světě a uspěly i na festivalu v Cannes. Kampaň na podporu válečných veteránů si k tomu navíc připsala i zlatou Effie.

První rok OAK

OAK založili před rokem dva kolegové, kteří stáli léta v čele agentury Young and Rubicam, pozdější VMLY&R.

Filosofii své agentury staví na potřebě dělat práci, která posouvá hranice reklamního oboru, dává mu přesah, má šanci měnit společnost. OAK chce pro své klienty hledat a vytvářet příležitosti s jedním cílem: aby za sebou značky, pro které pracují, zanechaly dobrou a dlouhodobou stopu. A to plánuje dělat jak s velkými kampaněmi, tak menšími projekty.

Se začátkem koronakrize tak odstartoval například projekt Plán B pro Bageterii Boulevard, ve kterém propojili cyklistický trénink vicemistra světa Kristiána Hynka a jeho sportovních kolegů s rozvozem polévky zdarma do přetížených odběrových míst v nemocnicích. Nebo v reakci na slova prezidenta iniciovali pro téhož klienta produktovou novinku Hladový umělec – nejjednodušší bagetu, z jejíhož prodeje putovala část výtěžku na česká divadla.

Potřebujeme vidět ve své práci smysl. A často jsou to malé jednoduché věci, které mohou posunout vnímání značky. Schopnost rychle zareagovat a propojit značku s aktuálním tématem může změnit její místo ve společnosti i na léta dopředu. To nás zajímá, chceme měnit obraz značek skrze nekonvenční myšlení. A k tomu pomáhá svoboda prostředí nesvázaného pevnými pravidly a procesy. Proto jsme založili OAK,“ vysvětlují Tereza Svěráková a Tomáš Dvořák.

Nejen smysl, značku OAK Tereza s Tomášem založili i proto, že vnímají, jak se se světem mění i potřeby zadavatelů. Věří, že je teď, víc než kdykoli dřív, budou zajímat značky spojené se jmény jednotlivců. Že kvalita obsahu a schopnost rychle reagovat na trendy a potřeby je tím, co má dnes největší relevanci. „Poslední léta pro mě byla pracovně hodně intenzivní,“ doplňuje Tereza Svěráková. „Podřídila jsem je jediné vizi: Chtěla jsem s týmem dokázat, že i v Čechách může dlouhodobě vznikat práce, která si získá respekt ve světě, a že i se skromnými prostředky se dá udělat velký humbuk. Z korporátního prostředí jsem odešla, protože už jsem jednoduše nechtěla být závislá na žádné agenturní značce, ráda bych si už vystačila se svým jménem. Plánujeme s Tomášem pokračovat v tom, co jsme začali, a posunout to ještě dál. A hlavně dělat komerční práci, která nezanáší drahý mediální prostor nevkusným obsahem, ale naopak ho kultivuje.“

Galerie