Obleky Brioni pro muže s elegancí

27. Červen 2022 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 12348

Značka pánské luxusní módy jménem Brioni představuje tradiční řemeslnou práci v krejčovském odvětví. Postup, díky kterému je pánským zakázkovým oblekům, konfekci a koženým výrobkům, vdechován život, dělá ze značky Brioni exkluzivní záležitost.

Obleky Brioni jsou vytvářeny a následně distribuovány ze srdce své domoviny v italském Římě do celého světa. Jsou určeny mužům, kteří touží po eleganci, luxusu a přirozeném charisma. V obleku Brioni bylo v minulosti možné spatřit například Brada Pitta, Alexandra Skarsgarda, Toma Cruise, Pierce Brosnana, Samuel L. Jacksona nebo uznávané myslitele z oborů, jako je chemie, fyzika, literatura, medicína či ekonomika. Mezi tyto nejostřejší mysli naší doby patří třeba Adam Riess, Rufus Gifford, Michael Levitt či Duncan Haldane. Obleky je možné pořídit přímo v buticích Brioni nebo sítích obchodních domů napříč kontinenty. Značka Brioni je v současné době dceřinou společností mezinárodního domu Kering, který sídlí v Paříži a specializuje se na poskytování luxusního zboží.

Historie značky Brioni

Zakladatelem a duší značky Brioni byl krejčí Nazareno Fonticoli, který se řemeslu začal učit už v šesti letech. Za podpory svého otce se počátkem dvacátých let minulého století přestěhoval do Milána, kde se začal naplno věnovat živnosti. Tehdy mu bylo teprve 16 let. Krátce nato měl svou vlastní krejčovskou dílnu. Zlomový byl pro něj ale rok 1945, kdy společně s podnikatelem a svým obchodním společníkem Gaetanem Savinim, otevřel na adrese Via Barberini 79 první a dodnes fungující obchod s oblečením značky Brioni. Jméno bylo vybráno podle Brionských ostrovů, které dříve patřily Itálii, ale dnes jsou součástí Chorvatska. Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat, značka Brioni byla brzy velmi žádaná u významných osobnostní filmového plátna, ale i hlav států nebo vedoucích businessmanů.

O sedm let později představila značka Brioni nové střihy, výrazné barvy a inovativní látky, na první módní přehlídce pro muže v historii. Krátce nato pořádala vystoupení v až 48 různých zemích světa a to nejen na přehlídkových molech, ale i na palubách lodí či letadel. Přestože výroba jednoho obleku Brioni zabere nepoměrně více času než u jiné společnosti, kvůli specializovaným postupům, získává si pozornost napříč mezinárodním trhem. Dnes lze nalézt butiky Brioni například v Rusku, Švýcarsku, Británii, Německu, Francii, USA, Mexiku, Číně, Macau, Japonsku, ale třeba i v Kazachstánu či Uzbekistánu a Kuvajtu. Celkově má nyní necelých 50 přímo provozovaných maloobchodních prodejen.

Výroba obleků

Od prvního střihnutí do látky po výsledné žehlení projde oblek celkem 220 úkony, které trvají více než 24 hodin efektivní činnosti. Dokonalé krejčovské umění je předáváno z generace na generaci, přičemž naučení i oněch neviditelných detailů, které dělají z obleků Brioni to, co jsou, trvá i desítky let. Každý jednotlivý oblek se skládá z přibližně 7 000 pečlivě schovaných a ručně dělaných stehů. Jenom díky tomu obleky disponují naprostou přesností, co se týče vystižení figury pro daného muže. Aby byl oblek „vysochán“ dokonale na míru, pracují krejčí s každým zákazníkem individuálně podle jeho přání. Kromě těchto na míru vytvářených obleků, ale produkuje i pánskou konfekci.

Vzhledem ke skutečnosti, že výroba jediného obleku Brioni představuje unikátní proces, bylo potřeba pro vzdělávání dalších generací vytvořit speciální školu. Ta byla otevřena v roce 1985 pod jménem Scuola di Alta Sartoria v Penne, rodném městě zakladatele Nazarena Fonticoliho. Doplnila tak zde výkonný výrobní závod Brioni Roman Style, který zde fungoval od roku 1959. Tím, že si společnost Brioni školí své vlastní následníky, se odlišuje od mnoha dalších pánských krejčovství. Škola se nachází v centru města Penne a jednou za čtyři roky přijímá pouhých 16 žáků. Jak již tyto aspekty napovídají, cílem školy není jenom vyučit nové krejčí, ale předat jim hluboce zakořeněné dědictví. Penne je historickým domovem krejčovské tradice, která je znatelná i v manuální zručnosti zdejších obyvatel. Poklidné prostředí tohoto města je pak ideálním prostředím pro řemeslnou práci a inspiraci.

Zajímavosti ze světa Brioni
  • Ambasadorem kolekce podzim/zima 2020 je herec Brad Pitt. Portréty tohoto charismatického muže jsou vyobrazeny černobíle, aby byl náležitě podtržen jeho smysl pro výběr nejlepších modelů obleků Brioni z této kolekce. Fotografie vytvořil Mikael Jansson v Los Angeles. Sám herec k této příležitosti uvedl, že značku Brioni vždy obdivoval pro její elegantní a nadčasový design. Dle jeho názoru značka ztělesňuje kreativitu, kvalitu a exkluzivitu.
  • Od března do října v roce 2016, působil jako kreativní ředitel značky Brioni australský Justin O’Shea. Jedná se o vyznavače street-style s mnoha tetováními a početnými stoupenci na Instagramu. Ve své první reklamní kampani pod střechou Brioni, oblékl do modelů značky čtyři členy skupiny Metallica.
  • V roce 2007 a 2011 Luxury Institute zařadil Brioni mezi nejprestižnější značky pánského luxusního zboží v Americe.
  • Kolekce od Brioni je nyní k dispozici na ebutiku MR PORTER, který je oceňovaným maloobchodem pro pánskou módu od předních mezinárodních značek. Jedná se o 19-ti dílnou kolekci klasického a uvolněného designu s trochu výraznější notou. I přes tuto distribuci společnost Brioni každému svému kousku věnuje pozornost po velký počet hodin, což samo o sobě slouží namísto podpisu z hlediska kvality.

 

Galerie