Petra Měchurová

Hana Benešová
10. Červenec 2019

Petra Měchurová je jednou z nejvýznamnějších osobností české kadeřnické scény a ocenění pravidelně získává i na mezinárodních kadeřnických show. Je první ženou na světě, která získala nejprestižnější kadeřnickou cenu AIPP Grand Trophy a zařadila se tak mezi světové kadeřnické celebrity. Stala se juniorským i seniorským mistrem ČR v účesové tvorbě a v soutěži Czech & Slovak Hairdressing Awards získala titul Kadeřník roku, cenu za nejlepší komerční účes a mnoho dalších. Petra působí jako ambasador značky L‘Oréal Professionnel a spolupracuje s českými i světovými módními návrháři. Kromě kariéry věnuje čas také své rodině – manželovi a dvěma dětem.  

Otázka
Jako kadeřnice jste získala mnoho ocenění. Máte při vedení salonu stále čas účastnit se kadeřnických show a soutěží?
Odpověď
Na soutěže a kadeřnické show si čas najdu ráda! Jsou mi motivací, inspirací, místem pro získání nových zkušeností a často i příjemným výletem ;-). V posledních pár letech jsem se účastnila například zahraničních soutěží AIPP Grand Trophy a IHAwards a kreativně jsem se „vybila“ na Alternative Hair Show, Show Positivo, Haute Coiffure Francaise a dalších. Soutěží se účastní i někteří z mých kadeřníků, z čehož mám radost! Chci, aby byli úspěšní, a také jsem si díky tomu našla novou zálibu – fotografuji totiž jejich účesové kolekce, a dívám se tak na vlasy i z jiné perspektivy!
Otázka
Jakým způsobem vybíráte kadeřníky do svého týmu?
Odpověď
Musí v sobě mít ten správný kadeřnický „drive“. Práce je baví, sledují kadeřnické novinky a trendy, makají na sobě a ví, čeho chtějí v kariéře dosáhnout. Musím také cítit, že se jim u nás v salóně líbí. Chci, aby tam byli rádi, a salon se jim tak stal příjemným druhým domovem.
Otázka
Kadeřníci v salonu se dělí do několika kategorií (Junior Stylist, Senior Stylist, Top Stylist). Jak by měl zákazník tato označení vnímat?
Odpověď
Kategorie se liší podle zkušeností kadeřníků, ale to rozhodně neznamená, že by se měl někdo bát objednat se k juniorům:). Všichni kadeřníci na začátku prochází mým školením a technologickým školením, než můžou začít pracovat na klientech. Zároveň nadále průběžně pracujeme na vzdělávání každé kategorie stylistů, aby se neustále posouvali dál. Tvoří tak například i své vlastní kolekce, což jim zase dává jiný druh zkušeností.
Otázka
Kdo jsou vaši zákazníci?
Odpověď
Salon je určen všem, kteří o sebe rádi dbají a nechávají se rozmazlovat v trendy prostředí a zároveň dokáží ocenit poctivou práci s důrazem na detaily. Nejčastějšími návštěvníky jsou muži a ženy z prostředí businessu, ale v posledních pár letech navštěvuje salon čím dál více i mladší generace. Máme dokonce řadu stálých klientů z řad nejmladších! :)

Otázka
Připravujete pro ně nějakou zajímavou novinku?
Odpověď
Horkou novinkou je barvení pomocí barvy Botanea. Jedná se o 100% přírodní barvu s jedinečným přírodním pigmentem a je určena především těm, kteří se zajímají o přírodní životní styl a veganství. Barva vlasů se nezmění radikálně, ale dodává vlasům lehký tón a krásný zdravý lesk.
Otázka
Často pracujete na módních přehlídkách a foceních do prestižních časopisů. V čem se liší práce s modelkami a práce se zákazníky, kteří přijdou do salonu?
Odpověď
Klient často přijde se svým vlastním nápadem, s jakými vlasy chce odcházet. Vždy s ním ale účes nejprve konzultujeme a doporučujeme, co by mu nejvíce slušelo a bylo dlouhodobě nositelné i při běžné domácí úpravě. Práce s modelkami se liší především tím, že celkový styling připravujeme jen pro tu chvíli na konkrétní fotku. Účes musí korespondovat s náladou fotky a podpořit její účel, kterým nejčastěji bývá zviditelnění produktu (kabelky, oblečení atd.). To často vyžaduje improvizaci a celkově si můžeme dovolit více kreativity.
Otázka
Co jako kadeřnice vy osobně děláte nejraději?
Odpověď
Baví mě vše (stříhat, barvit, zesvětlovat, tvořit účesy), miluji výzvy a mám ráda změny. Tvorba účesu je pro mě uměleckým dílem. Každý vyžaduje individuální přístup a dávku kreativity, a ta mě prostě jen tak neomrzí.
Otázka
A co Vás nejvíce baví na vedení salonu?
Odpověď
Máme skvělý tým kadeřníků, jsou jako má druhá rodina! Snažím se předávat jim své zkušenosti, být jim inspirací a učit je novým věcem. A je pro mě strašně pěkný pocit dívat se, jak se kadeřníci postupně zdokonalují a dosahují vlastních úspěchů.
Otázka
Salon funguje již 17 let. Zaznamenala jste nějakou změnu od doby, kdy jste ho otevřela?
Odpověď
Lidé o sebe v dnešní době více dbají a jsou ochotni si připlatit za kvalitní péči a perfektní servis. Klienti jsou také celkově více informovaní o trendech a podobně, čemuž určitě dost napomáhá internet.
Otázka
Jak o své vlasy běžně pečujete Vy a kdo Vás stříhá?
Odpověď
Nechávám se stříhat od kohokoliv z mého týmu, jelikož všem věřím a sama jsem si je přeci vybrala :). Vlasy si myji každý den a přibližně jednou za měsíc se barvím.
Otázka
Co je pro Vás luxus?
Odpověď
Jako luxus vnímám kvalitu, jednoduchost a trvanlivost. Díky těmto věcem šetříme prostředí, peníze i čas. A čas, ten je pro mě teď zřejmě tím největším luxusem.