Volvo V90 D5AWD Polestar R-Design: stylový design a touha po dobrodružství

Hana Benešová
22. Prosinec 2017
Půjčuji si ve Volvo Cars Průhonice Volvo V90 a vyrážím na projížďku po středních Čechách a posléze s dětmi do Liberce, abychom zde navštívili iQUALANDII. Klíčky, které jsem k autu dostala, rozhodně jako obvyklé klíčky nevypadají. A dokonce je ani nemusíte vyndat z kabelky, stačí je mít u sebe – o nastartování vozu se postará tlačítko ENGINE/START. Byla jsem proto napjatá, jak bude moje seznamování s tímto vozem obtížné… Po pár desítkách ujetých kilometrů jsem si skutečně připadala jako v jiném světě. Ne však proto, že bych si nemohla poradit se záplavou neznámých technologií. Všechno v nové V90 je totiž tak přirozené a intuitivní, že se mé obavy okamžitě rozplynuly…

Interiér je vybaven v minimalistickém designu, žádné zbytečné tlačítko, jen jednoduché a prosté linie. Náš zapůjčený model byl v temné barvě, vše uvnitř – od koberečku na podlaze až po strop – neslo sexy černý odstín nazvaný Charcoal. Celkový efekt podtrhovalo obložení v hliníkovém provedení Metal Mesh. A pozor, vše, co v interiéru vypadalo jako kůže, kůží opravdu bylo. Dominantou kabiny je rozměrný středový dotykový displej. Větší má snad už jenom Tesla model S. Místo pro řidiče jsem si opravdu užila, cítila jsem jako v kokpitu. Ergonomicky tvarované sedadlo s nastavitelným prodloužením sedáku mi po celou dobu zajištovalo příjemné sezení bez ohledu na stav vozovky a její klikatosti. To ocení zejména vyšší osoby, jako jsem já. Celkové nastavení sedadla a prostoru pro řidiče je ovládáno pouze jedním tlačítkem.

Volant ve sportovním duchu, potažený příjemnou měkkou kůží nappa, je opatřen i řadícími pádly, ale hlavně všemi potřebnými tlačítky k přizpůsobení jízdy. Při cestě s dětmi jsem ocenila vybavení vozu technologií CleanZone, která v interiéru umožnila dýchat vzduch čistší než venku. Z dalších benefitů vozu bych vyzdvihla čtyřzónovou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla či klimatizovanou schránku v palubní desce. Auto je samozřejmě vybaveno navigací, která je přehledná a její ovládání je intuitivní, přesto mi více vyhovovala anglická verze. Uživatelsky příjemné je zobrazení trasy, dopravních značení a omezení rychlosti v aktuálním úseku, které jsem si mohla promítnout do head up displeje zobrazujícího ty nejdůležitější aktuální informace na čelním skle.

U zapůjčeného vozu jsem si chtěla ověřit, zda se Volvu neříká „průkopník v oblasti bezpečnosti“ nadarmo. S pomocí systému ochrany, který zamezuje chybám řidiče z nepozornosti, a snižuje tak srážku s jiným vozidlem či účastníkem provozu, jsem se sžila prakticky okamžitě. A s asistentem pro jízdu v kolonách a funkcí Pilot Assist mi cesta ubíhala příjemně a plynule – tento můj „kopilot“ udržoval nastavenou rychlost a vzdálenost od vozidla vpředu, držel se mezi jízdními pruhy a vyžadoval pouze kontrolu jízdy s minimálními zásahy do řízení.

Motor D5 AWD je uchválit neuvěřitelnou silou 235 koní (při točivém momentu 480 Nm) a velice svižným zrychlením. Maximální rychlost tohoto vozu s automatickou převodovkou je 240 km/hod. Můžete si vybrat běžný režim Comfort, úsporný Eco, nebo přepnout na režim Dynamic, který reaguje o poznání rychleji, jak se již podle jeho jména dá očekávat. Volbě režimu se pak přizpůsobí nastavení motoru, převodovky, reakcí škrticí klapky a odezvy řízení. Průměrná spotřeba ve městě je okolo 9 l / 100 km a na dálnici 7–8 l / 100 km, což je poměrně slušný výsledek. Co ještě dodat? Snad jen že model ve verzi R-Design se od klasické liší nově navrženou přední částí, která upoutá spoilerem s integrovanými mlhovými světly a unikátní maskou chladiče. S tímto modelem jsem se loučila jen nerada. To víte, na prvotřídní vůz si člověk zvykne velmi rychle…

Firemní články