FORD MUSTANG 2015 – AUTO, KTERÉ OHROMÍ

Příští rok se můžeme dočkat nového Fordu Mustanga. Bude to již šestý Mustang v řadě a již nyní můžeme bez obav říct, že se máme nač těšit. Již koncem roku 2013 firma poskytla první obrázky tohoto jedinečného vozidla.

Pod kapotou se skrývá trojice motorů, vidlicový šestiválec 3,7 l a osmiválec obdobné konfigurace objemu 0,5 l, jenž doplní již dříve avizovaný čtyřválec EcoBoost 2,3 l. Pětilitr řady Coyote má nové hlavy válců a sání i větší průměr ventilů. Podle firemních údajů poskytuje nejméně 323 kW a 529 N. m točivého momentu. Americký standard, tedy šestiválec 3,7 l se chlubí 224 kW, respektive 366 N. m. Dlouhozdvihový čtyřválec EcoBoost má přímý vstřik a turbodmychadlo twin-scroll. Dává alespoň 227 kW v 5500 otáčkách a na zadní kola by měl mít přenos 414 N.m/2500-3500 min-1. Berte ale na vědomí, že se jedná ale zatím o orientační údaje.
Nutno říct, že novinka není retro, zůstaly nakonec 2 karosářské varianty kupé a kabriolet s plátěnou střechou. V uzavřené variantě dlouhá kapota i krátká záď zůstaly, zadní světla jsou opět třídílná a výhradně diodová. Auto je hodně agresivní a širší o 38 mm a nižší o 36 mm.
Nový FORD MUSTANG je prezentován hned na 6 místech na světě a po delší odmlce se konečně vrátí také i do Evropy. Vůbec skutečnou premiéru ale zažijí na asijském trhu, kde si jej budou moci pořídit vůbec poprvé.
