Jak probíhá doručování květin od Florea s Jiřím Hemerlem

Zdroj: florea.cz
16. Duben 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 35731

Jiří Hemerle je zakladatel a výkonný ředitel společnosti Florea. Ve světě květin a na květinových burzách v Holandsku se pohybuje od roku 1994. Společnost Florea je dnes jedničkou na trhu v doručování květin. Za jediný rok doručí po ČR několik milionů růží se vzkazem a je součástí mnoha lidských příběhů. Jak to ve firmě přesně funguje jsme od pana Jiřího Hemerle vyzpovídali v dnešním rozhovoru.

 

Jiří, mohl byste nám, prosím, v rychlosti představit společnost Florea?
Florea je jedničkou v České republice v doručování květin. Doručujeme po celé republice a v 90 % přidáváme ke květinám vzkaz. Květiny dovážíme přímo z květinových farem nebo z holandské květinové burzy. Na prvním místě u nás stojí kvalita řezaných květin a kvalita služeb, tedy doručení kytice kurýrem.
Zdroj: florea.cz

Zdroj: florea.cz

Kde všude rozvážíte?
Rozvážíme po celé České republice každý den. Naše auta jsou vybavená GPS a na Florea.cz můžete na mapě sledovat rozvoz květin online. Když objednáte kytici do 17 hodin, doručíme ji druhý den, kamkoliv si řeknete.
Dokázal byste pro naše čtenáře jen v rychlosti popsat, jak zaslání růží probíhá?
Prvním krokem je nákup růží na farmách, další den je dovezeme do České republiky, třetí den je naše floristky uvážou a následující den je doručujeme. Kytice vážeme čerstvé vždy až poté, co zákazník udělá objednávku. Ve skladu nemáme žádné předem navázané kytice, které by čekaly, až si je zákazník koupí. Floristky květiny vážou v chladicích boxech v našem centrálním skladu v Plzni. Po uvázání kytice je ještě v noci převážíme do dep v Praze, Jihlavě, Plzni, Brně a Prostějově, odkud je naši kurýři ráno doručují zákazníkům. Pro doručování používáme vytápěné nebo klimatizované vozy – podle sezóny. Večer před doručením zákazníkům pošleme sms s časem doručení a číslem kurýra, který kytici poveze. Díky tomu klienti můžou polohu kurýra sledovat online na mapě na webu Florea. Jakmile kurýr kytici se vzkazem předá, zasíláme klientům sms zprávu o převzetí.
Zdroj: florea.cz

Zdroj: florea.cz

A pokud bychom chtěli někomu zaslat růže jako překvapení, je možné to u vás udělat?
Většina našich zákazníků květiny posílá jako překvapení. Pokud chcete kytici poslat anonymně jen se vzkazem, můžete. Obdarovaný dostane květiny jako překvapení, ale neví od koho. Obdarovaní nás dost často kontaktují a ptají se, kdo květiny poslal. Vždy záleží na zákazníkovi, zda si přeje identitu odhalit, nebo chce zachovat anonymitu. Vzpomínám si na jeden náš příběh, kdy muž ženě posílal každý den růži po dobu 364 dní zcela anonymně. Poslední 365. den ženě zavolal, že si pro poslední květinu má přijít sama. A překvapení bylo na světě.
K jakým příležitostem Vaši klienti nejčastěji objednávají květiny?
Základem jsou narozeniny a svátky. Dále naši zákazníci objednávají květiny k výročím svateb a k dalším pěkným příležitostem, jako je poděkování babičce za oběd, kytička pro maminku, dále posílají květiny na úřady, pro paní učitelky, pro doktorky – opravdu jsme součástí lidských příběhů. Některé jsou srdceryvné, jiné smutné. Muži často posílají květiny jako omluvu.
Zdroj: florea.cz

Zdroj: florea.cz

Dokázal byste nám popsat pár nejčastějších problémů, se kterými se u svých klientů setkáváte?
Zákazníci mají nejčastěji problém vybrat si správnou květinu. Od ostatních e-shopů se lišíme v tom, že 7 dní v týdnu držíme zákaznickou podporu. Muži nám volají a ptají se, jakou květinu vybrat. Děvčata na zákaznické lince už vědí, jak jim poradit. Ptají se mužů, co žena ráda nosí, jaké má ráda barvy, kolik jí je let, jestli sportuje – a díky tomu nasměrují muže na tu pravou kytici. Dále se muži ptají, zda mohou na kulaté narozeniny darovat sudý počet květin. Zajímá je, jestli dát 29 nebo 31 růží. V neposlední řadě se muži velmi často trápí se vzkazy pro ženy, takže i s tím jim naše zákaznická podpora pomáhá.
Jak je to tedy s lichým a sudým počtem květin? Vím, že spousta lidí v tom má občas zmatek.
Je to záležitost střední a východní Evropy. U nás s tím přišel Guth-Jarkovský a myšlenka vychází z toho, že dříve se na hrob dávaly dvě květiny – jedna pro Boha a druhá pro zemřelého. Nicméně nemá to žádný racionální základ a nikde jinde ve světě se to neřeší. V zahraničí spíše mají symboliku 12 růží – 12 růží protože tě miluji po 12 měsíců v roce. Ve Florea radíme liché počty květin dodržovat u starší generace, která si na to často potrpí. U mladých lidí bych se sudého počtu nebál. Na narozeniny by člověk měl dostat růže v takovém počtu, kolik slaví let.
Zdroj: florea.cz

Zdroj: florea.cz

Doporučíte nějaké květiny, které je podle vás nejvhodnějších objednávat například své drahé polovičce?
Objednávejte takové květiny, které drahé polovičce udělají radost. Než Florea vstoupila na trh, v Česku fungovaly jen e-shopy, které měly předem připravené kategorie kytic – z lásky, k narozeninám, pro maminku, pro manželku. Ale to je věc marketingu, nikoliv vkusu. Vždyť také nekupujete auto pro dědečka a auto pro tatínka. Úplně stejné je to s květinami. Každá žena má ráda něco jiného. Některá růže, jiná gerbery nebo míchané kytice. Jednu ženu potěšíte rudou barvou, jiná preferuje žlutou nebo krémovou. Někdo ocení metrové růže, někdo 100 růží. Zkrátka je to různé. Moje doporučení zní – zjistěte si, co mají rádi lidé, kterým dáváte květiny, a podle toho vybírejte. Díky tomu nikdy nešlápnete vedle.
Je něco, čím se od ostatních firem, které rozváží květiny, lišíte?
Lišíme se v mnohém. Jako jediná firma v České republice máme zlatý certifikát “Ověřeno zákazníky” od Heuréka. Což zejména u řezaných květin není snadné. Dále jsme jediná firma v České republice, která má licenci pro prodej fair-trade květin, které dovážíme z fair-trade farem. Jako jediní v Česku vážeme květiny na jednom místě a pak je rozvážíme po celé republice. Unikátní je to v tom, že většina květinových e-shopů v Česku jen přeposílá objednávky. Představte si e-shop v Praze, ze kterého si objednáte kytici s doručením do Olomouce. Daný e-shop jen udělá to, že objednávku vezme a pošle do nějakého květinářství v Olomouci. A vy se pak nestačíte divit, co obdarovaný dostane, protože e-shop nikdy přesně neví, co má olomoucký partner na pultě. Ve Florea všechny květiny vážeme na jednom místě a vy si dokonce za cenu 38 Kč můžete v košíku objednat fotografii kytice po uvázání. Jakmile naše floristka kytici uváže, pošle vám fotku na mail a vy přesně vidíte, jak kytice vypadá. Objednávku pak případně můžete ještě upravit. Další výhodou je, že jako jediní v Česku jezdíme s chlazenými nebo vyhřívanými auty vybavenými GPS. Díky tomu můžete veškeré zásilky sledovat online na mapě. Zmínil bych ještě záruku 48 hodin na dodané řezané květiny. Přestože to zákon nevyžaduje, vycházíme zákazníkům vstříc a garantujeme možnost vrácení květin. Poslední velkou výhodou je zákaznická podpora, která funguje 7 dní v týdnu. Jak vidíte, je toho opravdu hodně, čím se lišíme od konkurence.
Zdroj: florea.cz

Zdroj: florea.cz

Co pro Vás znamená luxus?
Pokud se budeme bavit o růžích, tak luxusní růže pro mě jsou to nejkvalitnější zboží, které převyšuje kategorie low-cost, medium, nebo high-level. U luxusního zboží je podle mě důležité vybrat to nejlepší z nejkvalitnějších výrobků. Je to něco, co je omezeno množstvím a musí to být v každém případě unikátní. Konkrétně luxusní růže musí být jedinečné svou barvou, délkou, kvalitou, životností ve váze nebo vůní. Luxus musí být něco, co se vymyká všemu ostatnímu díky své kvalitě.
Děkujeme za rozhovor

Galerie

Zdroj: florea.cz
Zdroj: florea.cz
Zdroj: florea.cz
Zdroj: florea.cz
Zdroj: florea.cz

Rozhovory