NOVÝ ROLLS-ROYCE GHOST: V JEDNODUCHOSTI JE KRÁSA

21. Září 2020 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 16134

V roce 2009 oznámila společnost Rolls-Royce nový přírůstek do svého portfolia, který nabídl něco zcela jiného než její vlajková loď Phantom. Tento produkt přesně odpovídal požadavkům a potřebám nové generace klientů, kteří požadovali skromnější a minimalističtější provedení v dokonalém designu a v perfektním strojírenském i řemeslném zpracování. První Goodwood Ghost a jeho zaměření na splnění požadavků klientů mělo nevídaný úspěch a v průběhu jeho 10leté existence se vůz stal nejúspěšnějším produktem společnosti za její 116letou historii. Ohromný úspěch Ghostu byl pro značku zásadní. Rolls-Royce mohl rozšířit výrobu a investovat do rozvoje, aby se stal globální značkou, jakou nyní je.

Díky desetileté přítomnosti Ghostu na trhu mohli odborníci společnosti Rolls-Royce získávat informace o vývoji chování zákazníků – o tom, jak automobil používají a o vnímání vozu obecně. Většina klientů značky jsou zcestovalí úspěšní lidé a vozidlo Rolls-Royce berou jako oslavu svého pokračujícího vzestupu.

Díky energii a dynamice automobilu Ghost si mnozí uživatelé začali uvědomovat, že značka může nabídnout mnohem více než jen jízdu se šoférem. V USA i v Evropě si klienti užívali jeho řízení, zatímco v Asii se spíše zabývali využitím technologií uvnitř vozu.

Když si klienti napříč všemi trhy objednali svůj nový Ghost, požadovali po zástupcích značky zejména zážitek z jízdy, a to i ti, kteří zvolili model s prodlouženým rozvorem. O víkendu přestal být vůz kanceláří a zákazník raději zasedl za volant a vychutnával si řízení na cestě do restaurace či na setkání s přáteli a rodinou. To se odrazilo i v méně formální paletě barev a personalizované palubní desce.

Ve výrobním závodu v Goodwoodu mezitím došlo k významným pokrokům ve vývoji hliníkového prostorového rámu. Ten byl poprvé použit ve vozu Phantom a poté i v Cullinanu. Unikátní architektura rámu umožnila designerům a konstruktérům značky vyvinout luxusní produkt bez jakýchkoliv omezení používaných při výrobě vozů ve velkých sériích. Protože zákazníci vyžadovali od nového vozu ještě více, použil Rolls-Royce tento hliníkový rám, do kterého začlenil i pohon a řízení všech kol, čímž klientům otevřel další zajímavé možnosti jízdy.

Tým designerů současně sledoval vznikající linie, které definovaly budoucí estetiku nového Ghostu. Hovořilo se také o měnícím se postoji klientů k vyjádření úspěchu. Interně se tento směr nazývá Post Opulence a vyznačuje se zaměřením na podstatu a minimalistickým vzhledem. V souvislosti s tím byly pečlivě vybrány nové materiály. Design musí být jemný, inteligentní a nenápadný. Tato filozofie je protipólem „prémiové mediokracie“, což je termín užívaný především módními leadery. To se týká hlavně produktů, které používají přehnané povrchové úpravy a přílišný branding. V souvislosti s motorovými vozidly se však jedná hlavně o okázalé prošívání materiálů a další postupy, které vytvářejí iluzi luxusu tím, že ukryjí produkty bez obsahu do prémiového balení.

Výsledkem společného úsilí je nový Ghost. Jedná se o automobil přizpůsobený potřebám klientů, který je právě ve své jednoduchosti dokonalý, což je podtrženo pozoruhodnou podstatou vozu samotného, kdy „méně je více“.

Galerie