CINOQI, rozhovor s krejčím - Daniela Karasová

04. Říjen 2019 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 35008

CINOQI je velmi mladou módní značkou, za kterou stojí odborníci zabývající se módou od roku 2011. Značka CINOQI spolupracuje s krejčovským salonem LORAM, od kterého získává potřebné prostředky pro tvorbu modelů. Vzory na látky značka exkluzivně získává od českého investora a umělce Michaela Poplara. V budoucnu zakladatelky plánují spolupracovat s několika umělci najednou. Všechny modely jsou vyráběné v České republice. Značka CINOQI šije oblečení pro ženy i muže a poskytuje látky také pro nábytkářský průmysl. V současné době, kdy se stále více lidí zaměřují na minimalismus, ne-masovou módu, ekologii a udržitelnost módy věříme, že si postupně i naše značka najde místo v srdci každého z Vás.

Můžete našim čtenářům přiblížit značku Cinoqi a její začátky?
Módní projekt CINOQI byl založen roku 2018. „Art in Motion“, myšlenka, o kterou se celý projekt od samého začátku opírá je jednoznačně jejím největším hnacím motorem. Jak dostat umění, které velmi často můžeme vidět jen v galeriích a výstavních síních do ulic a vkusně ho prezentovat před očima každého člověka je náplní spolupráce dvou mladých žen, Daniely Karasové a Aleny Tučkové. Nápad prezentovat malíře a umělce ve světě módy není žádnou novinkou, CINOQI chce však ve světě módy prorazit s neotřelými nápady, které jsou vkusné a hodí se i do světa businessu. CINOQI je velmi mladou módní značkou, za kterou stojí odborníci zabývající se módou od roku 2011 a to je spolupráce s krejčovským salonem LORAM. Vzory na látky značka exkluzivně získává od českého investora a umělce Michaela Poplara. V budoucnu zakladatelky plánují spolupracovat s několika umělci najednou. Všechny modely jsou vyráběné v České republice.

V čem spočívá vaše spolupráce a partnerství s firmou LORAM?
Majitelkou krejčovského salonu LORAM je Alena Tučková, se kterou projekt od samého začátku vzniká. Značka CINOQI získává od krejčovského salonu LORAM veškerou podporu a potřebné prostředky pro tvorbu modelů. Což znamená, že využíváme znalostí celého týmu salonu, modely vznikají ve spolupráci s Alenou a jejími krejčovými a švadlenami. Pokud je potřeba, klient CINOQI může využít zázemí salonu LORAM a přijít si zde nechat vzít míry a konzultovat svoji představu o novém modelu od naší značky.
Pro koho nejčastěji šijete?
Momentálně šijeme nejčastěji pro ženy, protože jsou v módě více odvážné. Ale tím, že jsme šli do tohoto projektu společně s LUXUS.cz značí, že bychom se chtěli stejně tak zaměřovat na pány.

Šijete raději pro ženy nebo muže?
To se nedá jednoduše zodpovědět ?. Šijeme rádi pro všechny klienty, kteří mají rádi módu, mají dobrý vkus, a proto se obrátili na nás.
S jakými látkami pracujete a kde látky pořizujete?
Tuto otázku by lépe zodpověděla Alena. Momentálně pracujeme se společností, která nám na koupené látky vzory tiskne a stále hledáme partnera, který by byl schopný nám látky vyrábět na zakázku.

Jak vnímáte současnou módu?
Rozporuplně. Je stále větší tlak na udržitelnost módy, přesto se více a více produkuje. Na druhou stranu se lidé snaží více soustředit na kvalitní módu, ale neumí ji poznat a tak stejně kupují nekvalitní kousky, které jsou vydávané za originální tvorbu, ale jsou původně nakoupené někde v Číně a jen upravené. Také se stále více produkují nenositelné věci jen proto, aby návrhář šokoval a upoutal na sebe pozornost, což je za mě ohromná ztráta času. Je to ale součást našeho každodenního života a forma vyjádření, která každého z nás od toho druhého odlišuje a dělá, ve většině případech, jedinečným.
Pořádáte módní přehlídky a jak dlouho příprava na ně trvá?
Autorskou módní přehlídku zatím značka CINOQI neměla. Původní myšlenou, jak prezentovat značku CINOQI, byly výstavy a vernisáže, kde vedle obrazu budou prezentovány také šaty s tímto vzorem jak na figuríně, tak na modelce. První výstavu CINOQI měla v loňském roce na soukromé akci jedné společnosti a tímto směrem se zatím hodláme ubírat. Tedy příprava vždy trvá podle požadavků, místa a množství vystavovaných kusů. V současné době ale pouze několik dnů, protože všechno potřebné máme. Jedná se pak jen o vizualizaci a přemístění exponátů.

Bylo vaším snem věnovat se módě?
Bylo. Jako studentka jsem vydávala tištěný časopis Tvůj styl a poté jsem dlouhou dobu vydávala spolu s kolegou módní a lifestylový internetový magazín ProFashion. Oba projekty už ale neexistují. Vždycky jsem ale měla k módě blízko a měla svůj osobitý styl, který se vždy s konfekční módou neslučoval. Proto mít vlastní značku, pod kterou si člověk může vytvořit co se mu líbí a ještě to i prodat je ideální kombinace.
Jaké oblečení dominuje vašemu šatníku?
Jednoznačně šaty. Šaty různých barev a různých střihů. Nedávno jsem si oblíbila také overaly, takže i těmi postupně zaplňuji už tak málo místa ve své šatně. Mám ráda barvy a nebojím se zajímavých střihů, ale nerada kombinuji a proto nejčastěji využívám toho, kdy si můžu vzít jeden kousek ze šatníku a jít.

Co nejzajímavějšího jste navrhla/ušila?
Zatím asi nic. Na nějaký opravdu zajímavý kousek teprve čekám ?.
Co je pro Vás luxus?
Čas. Možná to bude znít jako klišé, ale je to ta nejluxusnější komodita, které má každý člověk omezeně a jen zřídka se dá „koupit“ trochu času navíc.

Děkujeme za rozhovor

Rozhovory

Tato společnost nemá v naší databázi žádné články