Cupra představila koncepční vůz CUPRA DarkRebel

Značka CUPRA posouvá svým koncepčním vozem CUPRA DarkRebel mnoho hranic. Tato studie ztělesňuje vášeň značky CUPRA pro design a předkládá revoluční způsob, jímž budou automobily budoucnosti vytvářeny. Exteriér je ryzí provokací, která je ještě exponenciálně umocněna v interiéru, jenž svým designem pozvedává emoce.
Světlo jako hmatatelný materiál. Světlo je jedním z nejdůležitějších aspektů interiéru koncepčního vozu CUPRA DarkRebel, protože formuje design a dodává charakter každé jeho části.

„Navrhli jsme hladký a souvislý povrch podobný kůži, abychom vytvořili dokonalé plátno pro světelné efekty od projekcí v oblasti dveří přes podmanivé dekorační osvětlení až po transparentní díly ve stylu drahokamů, jimiž rušíme hranice mezi fyzickým a virtuálním světem,“ vysvětluje Francesca Sangalliová, vedoucí konceptu a strategie v oddělení barev a materiálů značky CUPRA.
Designéři vyvinuli tři originální exponenciální prostředí, která reprezentují stěžejní pilíře reality značky CUPRA: Square, Cube a Infinite. CUPRA DarkRebel zrcadlí osobitý přístup a digitální DNA značky CUPRA a přináší novou definici automobilových zážitků, v nichž se vzájemně hladce prolínají fyzické a digitální světy. Díky integraci herních zážitků uživatelé vůz nejen řídí, ale také vstupují do nepřetržitého, interaktivního spojení s Kmenem CUPRA. „Jejich ovládání probíhá z volantu a přizpůsobuje celý vůz: exteriér, interiér, osvětlení, zvuk a exkluzivní funkce pro každý zážitek,“ říká Jaume Sala, vedoucí oddělení designu uživatelských zkušeností a rozhraní značky CUPRA.

Propojení s řidičem
Centrální „páteř“ v interiéru vyniká jako ikonický prvek. V koncepčním voze CUPRA DarkRebel není jen designovým prvkem, ale funkčním dílem, který zahrnuje mobilitu. „Je to zcela nový přístup, protože supersportovní skořepinová sedadla zůstávají ukotvená, zatímco centrální páteř, volant a pedály si může řidič posouváním přizpůsobit,“ říká David Jofre, vedoucí oddělení vnitřního designu značky CUPRA.
Zaměření na autentičnost. Tento koncepční vůz posiluje strategii, v níž se CUPRA zaměřuje na autentičnost, a to využitím parametrického designu a aditivní výroby. „Supersportovní skořepinová sedadla jsou čalouněna 3D pleteninou na míru. Jejich barva přechází od tmavě modré přes purpurovou se třpytivými odrazy až po fialovou v závislosti na úhlu pohledu a světelných podmínkách. Je to další ukázka použití světla jako hmatatelného prvku,“ dodává Sangalliová. Centrální páteř byla zhotovena pomocí 3D technologie s aditivní výrobou ze slitin hliníku a titanu a přitažlivost designu značky CUPRA posouvá na novou úroveň.

Holistický zážitek
Dialog mezi digitálním a fyzickým světem je jedním z nejzajímavějších výsledků evoluce značky CUPRA v oblasti využití materiálů. „U některých komponentů, jakými jsou supersportovní skořepinová sedadla nebo páka voliče převodovky, jsme poprvé použili krystalicky čistý transparentní materiál s ozdobnými prvky v odstínu mědi, stěžejní barvě značky CUPRA,“ vysvětluje vedoucí konceptu a strategie v oddělení barev a materiálů značky CUPRA. A světlo je i v tomto přechodu klíčovým prvkem. „Vytvořili jsme tři exponenciální prostředí, v nichž se barvy mění a materiály rozjasňují, probouzejí se k životu, čímž vytvářejí magický, holistický zážitek,“ říká na závěr Sangalliová.
