David Řezníček

20. Červen 2019 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 36462

David Řezníček před lety spoluzakládal Designblok, mimo to je spolumajitelem Konsepti, jedné z nejúspěšnějších firem v ČR na poli designového nábytku. Firmu založili v roce 1995 se svojí ženou Lucií. Jejich strategií je v úzké spolupráci s nejlepšími architekty dodávat nábytek a řešení pro realizace interiérů vyššího standardu, a to jak pro bytové, tak i byznysové prostory. V první fázi se výhradními dodavateli staly firmy Vitra, Moroso a Amat. Postupně je doplňovali další výrobci, jako např. B&B Italia, Kartell, Flos, Cappellini, Knoll, Baxter, Cassina, až na současný počet 48 zastoupených značek. Společnost do svého showroomu pravidelně vozí ty nejzajímavější současné designéry (Philippe Starck, Konstantin Grcic, Patricia Urquiola ad.). V Praze provozuje Konsepti showroom v holešovickém areálu bývalé továrny Holport a od roku 2006 také Kartell Flagship Store. V Čestlicích u dálnice D1 vede obchod a outlet D1ONE. Koncem roku 2018 se znovu otevřel showroom v Brně.

Patříte mezi průkopníky kvalitního designu v Čechách. Jak jste se k tomu dostal?
To slovo zní legračně. Velkou shodou náhod jsem dostal v roce 1992 příležitost pracovat v Praze pro holandskou nábytkářskou firmu. Byla to rychlá, intenzivní škola. Trh byl otevřený, prázdný, nikdo nic nevěděl. Otevřelo mi to oči i dveře. Propadl jsem tomu oboru, interiérovému designu a architektuře. Měl jsem šanci pracovat se skvělými lidmi a ta možnost přivážet do Česka skvělý a kvalitní nábytek a pracovat na výjimečných projektech byla neodolatelná.

Jak se situace na českém trhu změnila za ty roky, co se pohybujete v oboru?
Výrazně, ale to řekne každý o svém oboru. Po sametové revoluci nebylo nikde nic. Lidé byli neinformovaní, zvídaví, bylo snadné jim předkládat ty úžasné příběhy řemesla, které náš obor nabízí. Dnes je trh plný, ve všech segmentech nabízí neodolatelně moc, ale strašně podobných věcí. Díky internetu se stane každý expertem na vše. V Čechách navíc dlouhodobě vítězí diktát ceny či velké slevy. Architektura je tak trochu v krizi. Ale nechci být pesimistický, každý rok máme několik atraktivních a progresivních projektů, stále přicházejí zákazníci, kteří touží po něčem mimořádném a nadčasovém.
Jak byste čtenářům přiblížil svoji firmu Konsepti?
Konsepti je už 25 let skvělá firma. Původně nástroj plnění mých tužeb a snů, postupně skvělý tým zkušených a tvrdě pracujících lidí, kterým jde vždy především o nejlepší výsledek. Na trhu nás odlišuje to, že pracujeme jako jediná firma v oboru v celé šíři trhu - od kancelářských interiérů, divadel, muzeí, přes hotely, restaurace, kavárny či výstřední luxusní resorty a lodě až po soukromé domy, byty a rezidence. Klíčový není totiž produkt, ale know-how a perfektní služba podpořená kvalitou, plněním termínů a dotahováním věcí až k plné spokojenosti klienta. Je to takřka 24hodinová služba. Nechceme prezentovat zákazníkům naše produkty nudně a komerčně. Chceme, aby je vnímali v souvislostech a s příběhem. Chceme v nich probudit emoce a představivost.

Co byste doporučil těm, co přemýšlejí, jestli si domů pořídit nějaký designový kus nábytku?
Nevím, co je to designový kus nábytku. To slovo ztratilo obsah. Design je vše, co člověk stvořil. A co je dobrý design, je pro každého individuálně něco jiného. Platí to co vždy a všude - je důležité se zkusit v tématu malinko orientovat. Zkusit najít svůj vkus, preference, rozhlédnout se, popovídat si o tom, projít si nějaké obchody a výstavy a nechat to na sebe chvíli působit. Mělo by to samo přijít, ty správné věci si potom svého majitele najdou. Nicméně, náš vkus a vnímání věcí se neustále vyvíjí - i proto má úspěch ten skutečně nadčasový "design”.
Jak vypadá Váš běžný den?
Nejaktivnější roky v Konsepti jsou za mnou. Operativně a hlavně dobře řídí firmu Robert Franěk, významnou roli zastává má neúnavně pracující žena Lucie a další kolegové. Dává mi to čas věnovat se více kreativním činnostem, které mne vždy bavily. Pracuji na nových projektech v rámci skupiny Premium Design Group, která se loni stala mým polovičním partnerem v Konsepti. Máme spoustu nápadů a věřím, že dokážeme v budoucnu výrazně ovlivnit trh. Dnes více sportuji, občas uteču na jachtu a také se snažím dokončit rodinné resty a projekty.

Kde se inspirujete?
V minulosti především v zahraničí. V těch prvních 10 letech stačilo cestovat a dívat se. Přivezli jsme spoustu projektů a nápadů. Dnes je to složitější, ale platí to stále. V poslední době se snažím trochu vrátit ke čtení, studiu. Rád sleduji příbuzné obory, kde lze rovněž najít hodně podnětů a nápadů. Ale ty najdete všude kolem sebe.
Jaký styl interiérů baví zrovna Vás?
To neumím jednoznačně říci. V minulosti jsem inklinoval hodně k minimalismu, chladným a pravoúhlým tvarům. Mám rád staré továrny. To vyvrcholilo naším loftovým bytem v Holešovicích v roce 2003. Nicméně s přibývajícím věkem si dokážu více vychutnat přírodu, barvy a tvary. Mám pocit, že náš aktuální interiér už je místy až eklektický, ale kamarádi našich synů ten pocit nemají, prý je to stále chladné a industriální. Kdysi jsem měl jasno v tom, že jednou postavím hypermoderní dům z betonu a skla. Vše je jinak. Postupně opravujeme starou funkcionalistickou vilu z roku 1938 architekta J. Zázvorky. Dokonce se stále častěji přistihnu na zahradě. Cesta je cíl.

Máte svůj domov vybavený značkami, které prodáváte?
Dnes už ano, ale musel jsem našetřit :o). Ale stále ještě platí to rčení o kovářově kobyle. Strašně nám trvá cokoliv rozhodnout. Když toho víte o nábytku a interiérech už tolik, není snadné se dobrat rozhodnutí. Sedačku máme Cassina, křeslo a jídelní židle Vitra, stůl M. v Severen, bar Diesel, postel Cappellini... A na zahradě Extremis. Přiznám, že tam lze spatřit stále několik kousků Ikea. Ale práce doma máme ještě na dalších 10 let...
Jaké chystáte novinky?
Letos bychom chtěli na Designblok pozvat nastupující hvězdu designérského nebe, Johannese Torpe, a přestavit jeho novou kolekci nábytku pro Moroso. Firmy, které zastupujeme, nás zásobují více či méně zajímavými novinkami každý rok, takže je z čeho vybírat. Exponáty na našem showroomu obměňujeme průběžně. Vždy zde najdete něco nového.

Před nedávnem jste otevřel nový showroom v Brně, na co byste tam naše čtenáře nalákal?
Chtěli jsme navázat na naše působení v centru města v letech 2011-2014. Tentokrát jsme si dali hodně načas s výběrem lokality i objektu. H-Park na Heršpické mne lákal od svého vzniku. Je to skvělý prostor pro prezentaci moderního avantgardního nábytku. Chceme v Brně plnohodnotně nabízet to nejlepší, co máme a umíme. Displej je velmi atraktivní a návštěvníci a stálí klienti sem chodí především za značkami Kartell, Moroso, B&B Italia i Vitra. Brno je svébytný tržní prostor, a to nejen díky své nábytkářské tradici a historii. Zaslouží si produkty a služby na úrovni.
Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory