Dopad inflace na kosmetický průmysl

24. Duben 2023 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 17107

Inflace zasáhla celou veřejnost po pandemii COVID-19: jak to ovlivní kosmetický průmysl? Po dlouhých měsících pomalého zotavování se z dopadů pandemie COVID-19 se celá ekonomika konečně začala oživovat. Avšak, další globální krize již klepe na dveře: inflace. Tento jev způsobuje zvyšování nákladů napříč celým dodavatelským řetězcem - od dopravy po získávání surovin, což logicky vede k nutnému zvýšení spotřebitelských cen. Jinak by značky nedokázaly udržet krok s rostoucí poptávkou a zároveň tvořit zisk. Jak tedy tato krize ovlivňuje jeden z nejrychleji rostoucích průmyslových odvětví vůbec, a to kosmetický průmysl?

V době inflace se mnoho průmyslových odvětví potýká s výzvami a klesajícími tržbami. Nicméně, kosmetický průmysl se zdá být výjimkou: zákazníci stále ochotně investují do svého vzhledu a kosmetické společnosti hlásí vysoký nárůst tržeb. Předním hráčem v oblasti beauty technologií a domácích kosmetických procedur je společnost FOREO, která se dokázala během pandemie vypořádat s enormním nárůstem prodejů a tento trend se i nadále drží. Jak se vypořádává kosmetický průmysl s výzvami, které s sebou inflace přináší?

„Podobně jako mnoho jiných kosmetických značek jsme i my během pandemie zaznamenali výrazný nárůst online prodejů, a to jak na našem e - shopu, tak i na e - shopech našich obchodních partnerů. Když situace kolem COVID - 19 polevila, prodeje se vrátily k normálu, nyní ale pozorujeme nezvyklou situaci vymykající se inflačním standardům. Domníváme se, že spotřebitelé zvažují nákup kosmetických přístrojů jako investici, která jim ušetří budoucí náklady za běžnou měsíční péči nejen v salonech, ale také za dra hé kosmetické produkty. Cena jednoho high - tech kosmetického přístroje odpovídá přibližně dvěma dermatologickým ošetřením. A protože jsou rozpočty domácností napjatější než dřív, mohou pro ně naše přístroje představovat snížení nákladů, aniž by museli upoza dit péči o svůj vzhled,“ říká Vladimir Cuturilo, generální ředitel FOREO EE

V oblasti krásy platí jiná pravidla než většině ostatních odvětví, což se projevilo již během předchozí hospodářské recese. Lidé si v období krize paradoxně více přáli malé luxusy, které si mohli dovolit, a tak vysoká poptávka po kosmetických produktech přetrvala. Tento trend nazývaný "rtěnkový index" ukazuje, že zákazníci mají tendenci přesunout své peníze z nákupu elektroniky a domácích spotřebičů na vylepšování svého vzhledu. Poptávka po kosmetických produktech zahrnujících péči o pleť neklesla ani během pandemie COVID-19. Psychologické výzkumy dokonce ukazují, že signály recese mohou trvale zvyšovat touhu žen po nákupu kosmetických produktů, protože chtějí být v nelehké době pro muže atraktivnější. V čele výrobců beauty technologií a kosmetických procedur se nachází společnost FOREO, která během pandemie zaznamenala enormní nárůst prodejů a tento trend pokračuje i nadále.

Kosmetika se stala nedílnou součástí každodenního života mnoha lidí, a to nejen kvůli estetickému dojmu, ale i kvůli pozitivnímu vlivu na psychickou pohodu. V době krize navíc lidé touží po vzhledové reprezentativnosti a sebevědomí. Pandemie však přinesla nové trendy, které nebyly očekávány - péče o pleť, tělo a vlasy se zvýšila o 6 %. S tímto trendem se snaží držet krok i společnost FOREO, která se specializuje na klinicky ověřené přístroje pro péči o pleť a vlasy. Jejich chytré LED zařízení UFO 2 se stal virálním na platformě TikTok. Skincare produkty jsou nyní relativně levným způsobem, jak si dopřát trochu luxusu v pohodlí domova a zlepšit své duševní zdraví. Zatímco některé společnosti se obávají budoucího ekonomického vývoje a přijímají šetřící opatření, kosmetické odvětví stále roste. Společnost FOREO je přední volbou pro všechny, kdo touží po krásné a zdravé pleti tváří v tvář inflaci, a to díky deseti letům zkušeností v oboru.

Galerie

Rozhovory