DRTIVÁ VĚTŠINA ZÁMOŽNÝCH ČECHŮ PŘISPÍVÁ NA CHARITU, PROZRADIL PRŮZKUM ČSOB

01. December 2013 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 14305

Zhruba 85 % movitých lidí v ČR se pravidelně či příležitostně věnuje některé dobročinné aktivitě. Údaj vyplývá z průzkumu angažovanosti privátních klientů ČSOB v charitativní oblasti. Stejné množství dotázaných považuje za nejdůvěryhodnější poskytnutí věcného daru. Pravidelnému přispívání na dobročinnost se věnuje asi třetina oslovených privátních klientů ČSOB.

Když přispívat na charitu, tak jedině napřímo. Takový názor má celých 64 % klientů privátního bankovnictví ČSOB. Druhou oblíbenou formou je finanční podpora nadace nebo nadačního fondu. „Lidé se nejčastěji rozhodují podle toho, co jim doporučí jejich rodina, přátelé a známí. Velká část je také oslovována napřímo ze strany dobročinných organizací nebo zájemců o podporu,“ doplňuje způsob výběru charitativní činnosti Martin Kosobud, výkonný ředitel ČSOB Private Banking a dodává: „Klienti se při konečném rozhodování soustředí na zaměření projektu (36 %) a také na efektivitu využití darovaných prostředků (32 %).“

Mezi nejoblíbenější charitativní projekty patří pomoc ohroženým dětem a příspěvky do zdravotní oblasti. „Naši klienti do nich přispívají stejným dílem (26 %). Naopak menší zájem mají o kulturu nebo ochranu zvířat. Tento typ dobročinnosti si vybírá jen zhruba desetina oslovených,“ komentuje výsledky průzkumu Martin Kosobud. Samozřejmě vliv má také individuální vztah k danému projektu. Hodnotu věnované podpory si dárci neurčují předem, ale rozhodují se podle potřeby vybraného projektu a jeho závažnosti.

www.csob.cz