Exkluzivní recenze luxusní limuzíny Lexus LS 500h

Hana Benešová
12. Únor 2019

Měli jsme tu jedinečnou možnost otestovat Lexus LS 500h, vůz který na první pohled ohromí svým elegantním designem a rozměrnou maskou chladiče, jež se skládá z mnoha různých ploch. Dravý vzhled dodávají vozu také přední světlomety. Dominantou jsou i velká dvacetipalcová kola a nezvyklý poměr mezi šířkou a výškou vozu. Na délku měří LS 500h 5,2 m, přičemž rozvor je 3,1 m. Opravdu, toto není automobil, který na ulici běžně potkáte. Tuto luxusní limuzínu s velmi kvalitní výbavou pořídíte asi za 4 miliony korun.

V tomto vozu se výborně snoubí klasické prvky vozů Lexus s novinkami. Auto je nejen designové, ale také pohodlné. Uvnitř je dostatek prostoru jak na předních místech, tak na zadních. Místo vpravo vzadu má navíc to privilegium, že z něj můžete zcela odsunout a sklopit spolujezdcovo sedadlo, díky čemuž získáte dostatek místa na nohy. Ze všech míst je vynikající výhled ven, což není u limuzín zvykem. Interiér vozu vás přímo ohromí.

Dveře auta jsou dech beroucí. Za plovoucími opěrkami pro loket je velká plocha ručně skládané Alcantary – jde o jeden kus látky precizně poskládaný jako origami. Velmi příjemně zde působí ambientní osvětlení. Samozřejmostí jsou prvotřídní a na omak příjemné materiály. Kabina Lexusu je vskutku luxusní. Bude se vám v ní tak líbit, že nebudete chtít vystoupit.

Model LS 500h je poháněn hybridním pohonem Lexus Multi Stage Hybrid Systém, který už poháněl kupé LC 500h. Jeho hnací jednotkou je spalovací motor 3,5 litru V6 s proměnným časováním sání i výfuku dual VVT-i, vstřikováním benzínu D4-S a s dvojicí elektromotorů, na který navazuje inovativní převodové ústrojí. Stejně jako dosud systém propojuje oba elektromotory se spalovacím motorem v převodovce e-CVT, navíc ale přidává dvojici planetových soukolí. Tím došlo k výraznému rozšíření rozpětí převodů. Až do rychlosti 140 km/h může být vůz poháněn čistě na elektřinu. Vůz z nuly na sto zrychlí za 5,4 sekundy, jeho maximální rychlost je 250 km/h. Celkový výkon hybridního systému je 359 koní a točivý moment až 350 Nm. I když je vůz takto „nadupaný“, je neskutečně tichý.

Lexus není jen rychlým, ale také bezpečným autem. Disponuje systémem ochrany posádky při nehodě, který nese název Lexus safety system+ čítající až 14 airbagů. Ve vozu jsou dvě velké obrazovky, které se naklání podle sklonu opěradla. Prostřední obrazovka je ovládána trochu nezvykle touchpadem. Nám trvalo zvyknout si na ni poněkud déle a některé pokyny se nám zdály zbytečně složité. Naopak oceňujeme systém Concierge, který za pomoci teploměrů v sedadle ovládá teplotu sedadla a okolí.

 

Z Lexusu LS 500h jsme byli unešeni. A nejen my. Tento vůz očím kolemjdoucích či kolemjedoucích zkrátka neunikl. Je dravý, a to jak po stránce designové, tak po stránce jízdních vlastností, tichý a komfortní. Jediné, co nás poněkud zklamalo byl  parkovací kamerový systém a již zmíněný infotainment. Ale pozitiv má tato limuzína tolik, že nad těmito drobnostmi hravě zvítězí.