GANT slaví 70. narozeniny

18. Únor 2019 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 17836

Letos značka GANT slaví 70 let od svého založení. Vše začalo v roce 1949 výrobou prvotřídních košil. Značka rozšířila svoji nabídku o prémiové oblečení ve stylu American Sportswear a do našich pamětí se zapsala několika ikonickými produkty. Tento rok si toto dědictví připomene. GANT zároveň naváže na dlouhodobé krédo značky – Never Stop Learning – které se snoubí s její minulou, současnou i budoucí filozofií.   

Historii značky začal psát Bernard Gantmacher, židovský přistěhovalec z Ukrajiny, který přijel v roce 1914 do USA. Pracoval na Manhattanu v závodu specializovaném na šití límců u košil. Zde poznal svoji manželku, se kterou začali šít ležérnější košile. Právě ty jsou ikonickým produktem současné značky a vyznačují se několika typickými prvky, jako jsou knoflíčky na límečku (tzv. button-down) či sámek a poutko na zádech (tzv. locker-loop).

Jejich synové, Mark a Eliot, založili roku 1949 rodinný podnik v městě New Haven, v prostředí známém prestižními univerzitami a aktivním životním stylem. Tak se zrodila dnes již celosvětově známá módní značka charakteristická svým nadčasovým preppy stylem.

Celý výroční rok připomínající si 70 let značky se ponese ve znamení 7 ikonických produktů, kterými jsou The Button-Down Shirt, the Club Blazer (klubové sako), the Chino Pant (chinos kalhoty), the Piqué (polokošile), the Heavy Rugger (rugger), the GANT Varsity Jacket (univerzitní bomber), a the Cable Knit (copánkový svetr). Z těchto ikonických kousků vznikly sofistikovanější verze přesně tak, aby byly pozitivně přijaty po celém světě.

 

 „Na své dědictví jsme hrdí. Vášeň a inovace nás jako výrobce vysoce kvalitních košil vede kupředu. Když jsme přemýšleli, jak v rámci kolekce oslavit toto výročí, podívali jsme se do archivu. Zjistili jsme, že těchto sedm ikonických kousků preppy American Sportwear obstálo v testu časem. Vždy se v nich vlastně cítíte moderně. Jejich připomenutím chceme vzdát čest nadčasovému stylu a dlouhé životnosti, která je pro GANT tak charakteristická. Při navrhování dalších kousků máme stále na mysli tuto nadčasovou filosofii a krédo Never Stop Learning. Chceme navrhovat takové kousky, které ocení i budoucí generace,“ říká Matthew Mounsey-Wood.

Galerie

Rozhovory