Kompaktní modely BMW X s plug-in hybridním pohonem

Ondřej Petera
21. Leden 2020

Plug-in hybridní varianty automobilů Sports Activity Vehicle a Sports Activity Coupé v segmentu prémiových kompaktních automobilů kombinují agilní všestrannost s příkladnou spotřebou paliva a nízkými emisemi – účinný elektromotor a špičková technologie bateriových článků umožňují lokálně bezemisní jízdu až do vzdálenosti 57 kilometrů.

BMW Group nadále rozvíjí svoji strategii elektrifikace a představuje nové plug-in hybridní modely spadající do obzvláště populárních a dynamicky rostoucích kategorií automobilů. V novém BMW X1 xDrive25e a novém BMW X2 xDrive25e, automobilech prémiových segmentů Sports Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupé (SAC), lze od roku 2020 zažít inteligentně řízenou spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru, stejně jako lokálně bezemisní jízdu. Vysoce efektivní elektrický pohon a nejnovější generace lithium-iontové baterie dovolují oběma novým plug-in hybridním modelům ujet čistě na elektřinu až 57 kilometrů. S kombinovanou spotřebou paliva 2,1 až 1,9 litru na 100 kilometrů u obou modelů a emisemi CO2 v rozmezí 48-43 g/km u BMW X1 xDrive25e a 47-43 g/km v případě BMW X2 xDrive25e. Kombinovaná spotřeba energie BMW X1 xDrive25e činí 14,3-13,8 kWh/100 km, odpovídající hodnoty u BMW X2 xDrive25e se pohybují v rozmezí 14,2-13,7 kWh/100 km. Pro hybridní automobily specifický pohon všech kol s rychlým a precizním rozdělováním hnací síly mezi přední a zadní nápravu poskytuje vysokou úroveň radosti z jízdy a vzrušující agilitu.

Dva nové plug-in hybridní modely rozšiřují již tak širokou nabídku modelů BMW v segmentu prémiových kompaktních vozů SAV a SAC. Kromě množství variant s extrémně účinnými zážehovými a vznětovými motory budou v jejich nabídce vůbec poprvé také elektrifikované varianty. Portfolio tedy bude kromě úsporných základních modelů s tříválcovým spalovacím motorem zahrnovat i nové plug-in hybridní modely a extrémně sportovní vrcholný model BMW X2 M35i (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1–6,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 163–154 g/km) s maximálním výkonem 225 kW/306 k.

BMW Group je průkopníkem v oblasti elektrické mobility a do konce roku 2021 chce mít na silnicích přes jeden milion elektrifikovaných vozidel. Do roku 2021 bude čtvrtina v Evropě prodaných vozů BMW Group vybavena elektrifikovaným pohonem. Do roku 2025 by měl být tento podíl třetinový a v roce 2030 poloviční. BMW Group plánuje do roku 2023 rozšířit své portfolio o dalších 25 elektrifikovaných vozidel.

Plug-in hybridní pohon nového BMW X1 xDrive25e a nového BMW X2 xDrive25e tvoří 1,5litrový tříválcový motor s technologií BMW TwinPower Turbo a pro tento model speciálně vyvinutý elektromotor. Zážehový motor dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW/125 k a maximálního točivého momentu 220 Nm. Hnací sílu na přední kola přenáší šestistupňová převodovka Steptronic. Elektromotor generuje výkon 70 kW/95 k a točivý moment 165 Nm na zadní kola přenáší jednostupňová převodovka. Dohromady tvoří hybridně specifický pohon všech kol, který oběma modelům propůjčuje unikátní úroveň agility a přináší charakteristickou radost z jízdy ve vozech SAV a SAC. Bryskní reakce elektromotoru, jehož maximální točivý moment je k dispozici už při rozjezdu, řidiči umožňují extrémně rychle se přizpůsobovat měnícím se jízdním podmínkám. Kromě toho umístění elektromotoru nad zadní nápravou přispívá k harmonicky vyváženému rozložení hmotnosti nového BMW X1 xDrive25e a nového BMW X2 xDrive25e. Ve spojení s inteligentně řízenou spoluprací mezi oběma pohonnými jednotkami poskytuje maximální jízdní stabilitu, jízdní komfort a dynamické reakce.

Díky nejnovější technologii vysokonapěťových bateriových článků disponují nové BMW X1 xDrive25e a nové BMW X2 xDrive25e velkorysými rezervami elektrické energie, které řidiči umožňují absolvovat většinu každodenních cest pouze na elektřinu bez lokálních emisí. Lithium-iontová baterie nejnovější generace má kapacitu 10 kWh. To umožnuje ujet čistě na elektřinu 54 až 57 kilometrů v BMW X1xDrive25e. Vysokonapěťovou baterii lze nabíjet z běžných domácích zásuvek prostřednictvím standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Tímto způsobem je možné zcela vybitou baterii nabít za přibližně 5 hodin. Nabití na 80 % kapacity zabere pouze 3,8 hodiny. Použitím nabíječky BMW i Wallbox lze zcela vybitou baterii nabít na 100 % za méně než 3,2 hodiny. Dokonce 80 procent z celkové kapacity je dosaženo již po 2,4 hodiny. Nabíjecí zásuvka se nachází pod samostatným víčkem na levém předním blatníku

Více informací se dočtete na této stránce.