LOUIS VUITTON Les Parfums ‘LVERS’: parfémem příležitosti a obohacení

19. Červen 2024 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 19685

Vůně světla je pocit. Uklidňující a posilující, je extraktem energie: parfémem příležitosti a obohacení. Ve své první projektu tvorby vůně pro značku Louis Vuitton požádal Pharrell Williams Jacquese Cavalliera Belletruda, aby zachytil světlo, které je podstatou LVERS, do podoby propracovaného pánského parfému, určeného pro globální komunitu, kterou kolektivně pozvedá teplo vyzařující ze slunce.

Vůně LVERS vznikla na základě kreativního dialogu mezi Pharrellem Williamsem a Jacquesem Cavallierem Belletrudem. Vyrobena byla v kreativním ateliéru v Les Fontaines Parfumées, ve francouzském region Grasse. Pro toto nové společné dílo si parfumérský mistr zvolil mezigenerační přístup a do tvůrčího procesu zapojil svou dceru Camille Cavallier Belletrud, parfumérku značky Louis Vuitton a členku kreativního studia. Camille se v módním domě mnoho let školila pod vedením hlavního parfuméra, kultivujíce DNA ikonického módního domu.

Parfém vychází z filozofie kreativního ředitele pánských kolekcí, která vnímá sluneční světlo jako metaforu lásky a zdroj života a motivace napříč zkušeností lidstva. Odráží otázku, kterou Pharrell položil při své příchodu ke značce Louis Vuitton: Co uděláte, když na vás zasvítí slunce? Původní myšlenka, destilovaná do podoby parfému, musela získat novou podobu.

„Téma slunečního svitu, které rozjasnilo Pharrellovu debutovou přehlídku v červnu 2023 na Pont Neuf, nás inspirovalo k tomu, abychom fotosyntézu vyjádřili ve vůni. Může to znít abstraktně, ale když se podíváte na život, je fotosyntéza výchozím bodem všeho,“ vysvětluje Jacques Cavallier Belletrud.

LVERS do podoby vůně přenáší figurativní a zároveň známý pocit slunce, rozjasňujícího pokožku, dodávajícího vitalitu přírodě, a život organismům, které nás obklopují. S olfaktorickou alchymií parfumérský mistr transformuje abstraktní vůni slunečního světla do podoby zemské hmoty. Zkoumáním vědy o fotosyntéze odborníci z domu Louis Vuitton identifikovali nóty, vycházející z přírody jako výsledek vitalizační síly světla: bohatost listů zalitých paprsky; vše zahalující nektar čerstvě vyrostlé trávy; hřejivou zemitost kmenů stromů rozpínajících svou krásu pod lesním sluncem. Během tohoto procesu byly odhaleny čisté a letité přírodní instance.

Galbanum, mýtická pryskyřice z rostliny Ferula, se v moderních vůních používá zřídkakdy. V tomto parfému však ožívá v podobě rafinované z divoké rostlinné podoby. Jako surový diamant, je tato staletí stará nóta kultivována do formy jemných zelených tónů, tvořících šťavnaté a kořeněné jádro vůně LVERS. Je ukotvena ve spodních tónech cedrového dřeva. Hluboká olejovitá a dřevitá vůně, extrahovaná z nevyužitého dřeva z truhlářství, vytváří neuchopitelný, ale snadno rozpoznatelný olfaktorický pocit, který si ihned spojíte s lesem. V harmonii s krémovitostí santalového dřeva vzniká zemitá, ale zároveň i elegantní vůně, oživená čistou jiskřivostí zázvoru.

Kompozici pozvedají svěží, ovocné tóny bergamotu, které jsou jemnou předzvěstí galbana ve figurativním vyobrazení raných paprsků východu slunce. Každá z ingrediencí vůně LVERS je odrazem léčivé síly slunce a je zakořeněna ve staletí prověřených praktikách, spojených s léčením. V antickém Řecku bylo galbanum používáno jako léčivý prostředek, zatímco ve starověkém Egyptě byl olej z cedrového dřeva využíván jako konzervační prostředek i k odvrácení zlých duchů.

Ve východní medicíně je santalové dřevo, spolu se zázvorem, klíčovým materiálem, obecně známým pro své zdravotní benefity. Napříč různými kulturami se věří, že bergamot je nástrojem mentální i fyzické obnovy. Léčivé síly tradičně spojené s ingrediencemi vtiskují vůni LVERS holistický charakter: myšlenku vůně jako elixíru pohody; záplavu slunečního svitu destilovanou do flakónu.

Flakón vůně LVERS má typický cylindrický tvar kolekce Les Parfums Louis Vuitton. Odráží, rozkládá a napodobuje sluneční světlo. Duhová úprava oživuje skleněnou strukturu, uvnitř které se nachází zlatavý nektar, a evokuje efekt jasného slunečního třpytu, zaplavujícího pokožku.

Spolu s vůní se představuje i cestovní pouzdro a kufřík na parfémy – do kterého se vejdou tři flakóny – v zeleném motivu Damoflage. Tato grafika – stojící v ústředí kreativní práce Pharrella Williamse pro značku Louis Vuitton – spojuje ikonický vzor módního domu Damier s motivem maskáčoviny, která je významným prvkem v osobním stylovém lexikonu kreativního ředitele pánských kolekcí.

Galerie

Rozhovory

Louis Vuitton