Louis Vuitton představuje „The Louis“: komplexní koncept butiku, kavárny a výstavy v Šanghaji

Louis Vuitton otevírá nový prestižní prostor v Šanghaji, který v sobě spojuje butik, kavárnu Le Café Louis Vuitton a výstavu Louis Vuitton Visionary Journeys, to vše v designu připomínajícím loď. Tento unikátní koncept s názvem „The Louis“ je moderní poctou počátkům cestování a inspiruje se historií výroby cestovních kufrů pro zaoceánské plavby, které se značka v 19. století věnovala. Zároveň odráží charakter Šanghaje jako přístavního kulturního centra a „Brány na Východ“.
Tato výjimečná struktura, nacházející se na ulici Wujiang v samotném srdci šanghajské obchodní čtvrti, vyniká mezi okolními budovami. Zaujme elegantní přídí a trupem zdobeným kovovým Monogramem, i palubou a vrstvenými horními patry, připomínajícími historické cestovní kufry. Za svou poutavou siluetou zve „The Louis“ návštěvníky k objevování světa značky Louis Vuitton v jeho nejzážitkovější podobě. Le Café Louis Vuitton nabízí menu, které je zároveň uvolněné i luxusní, zatímco výstava Visionary Journeys provází hosty na cestě inspirované savoir-faire módního domu Louis Vuitton, které propojuje minulost s budoucností a kulturu s představivostí.

© Louis Vuitton Malletier
Šanghaj, prosperující přístav v toku času
„The Louis“ kotví v Šanghaji, městě s bohatým námořnickým odkazem, které se přirozeně prolíná s cestovatelským duchem značky Louis Vuitton. Již od období dynastií Sui a Tang, tedy od 6. století, tvořily obchodní přístavy jako Huating a Qinglong základní přístavní síť města s řekou Wusong jako hlavní lodní tepnou. V roce 1843, po otevření Šanghaje jako smluvního přístavu, se město rychle proměnilo v jedno z prvních a nejvýznamnějších center mezinárodního obchodu a lodní dopravy v Číně. Na konci 19. století byly břehy řeky Huangpu svědky paralelního vzestupu čínské urbanizace a globalizace. A s nástupem transoceánských obchodních tras ve 30. letech 20. století si Šanghaj upevnila své postavení jednoho z největších přístavních měst světa. Značka Louis Vuitton, založená v polovině 19. století během éry parních strojů, dnes připomíná svůj historický odkaz rekonstrukcí „mýtické plachetnice“ na břehu řeky Huangpu a zve každého jednoho návštěvníka, aby se ponořil do nejrůznějších dimenzí cestování. Otevření prostoru „The Louis“ v Šanghaji tak vytváří duchovní ozvěnu napříč staletími a propojuje historický přístav s moderním kulturním prostorem. Kde se vize setkává se zážitkem
Stavba ve tvaru lodi odráží šanghajský duch „města, které přijímá všechny řeky“ a jeho inovativní i kosmopolitní charakter. Tento koncept znovu potvrzuje roli značky Louis Vuitton jako kulturního domu, který proměňuje maloobchodní prostor v kulturní rozhraní, nádobu městského ducha a platformu pro veřejný dialog. „The Louis“ představuje nejen nový orientační bod pro budoucí cestovatele, ale také živé spojení s místní kulturou.

© Louis Vuitton Malletier
Uvnitř jedinečného designu
Historické archivní materiály značky Louis Vuitton odhalují kufry navržené speciálně pro námořní cesty. Zinkem potažený kufr, který Louis Vuitton vystavil v Le Havru roku 1868 na Mezinárodní námořní výstavě, byl vytvořen tak, aby odolal vlhkosti a teplu během transoceánské přepravy. V roce 1934 byli významní modernističtí architekti, včetně Reného Herbsta, pověřeni návrhem „moderních“ kajut na zaoceánských parnících. Při této příležitosti využili i kufry Louis Vuitton s ohledem na propojení značky s Union des Artistes Modernes (UAM). S projektem „The Louis“ přenáší módní dům tento odkaz do současnosti. Fasáda budovy je zároveň lodí v životní velikosti i surrealistickou kompozicí obřích, na sebe naskládaných kufrů. Pro návštěvníky je k dispozici venkovní terasa s posezením s exkluzivní přímořskou atmosférou. Na třetím podlaží se nachází Le Café Louis Vuitton, které nabízí pohodlné zázemí u baru, v neformálních zónách i klasicky u stolu. Jemné odkazy na dávné zaoceánské parníky se odrážejí v elegantním interiéru jídelního prostoru, kde tlumené osvětlení podtrhuje hřejivé dřevění povrchy a police lemované uměleckými knihami.
Scénografie výstavního prostoru, navržená architektem Shohei Shigematsuem z ateliéru OMA, začíná v přízemí a plynule pokračuje do druhého patra, které ústí do obchodu s dárkovými předměty a dále do hlavního prodejního prostoru. Zde návštěvníci naleznou vybraný sortiment dámského a pánského koženého zboží, doplňků, obuvi a cestovatelských produktů. Díky personalizované službě horké ražby si mohou zákazníci osobitým způsobem ozdobit své produkty motivy inspirovanými Šanghají, lodí a lifestylovými prvky. Vytvoří si tak osobní suvenýr z návštěvy prostoru „The Louis“.

© Louis Vuitton Malletier
Cesta napříč chutěmi v Le Café Louis Vuitton
Gastronomický projekt Louis Vuitton Hospitality rozšiřuje svou nabídku výjimečných gastronomických konceptů po celém světě a jeho součástí je i Le Café Louis Vuitton, představující to nejlepší z propojení Východu a Západu, tzv. „šanghajský styl“, který oslavuje setkávání evropských a čínských vlivů. Šéfkuchař Leonardo Zambrino a šéfcukrářka Zoe Zhou, tvůrčí duo stojící za nejnovější kavárnou Le Café Louis Vuitton, obohacují Louis Vuitton Culinary Community svým umem a zkušenostmi. Menu představuje vyváženou kombinaci slaných i sladkých specialit. Jejich kreace, které se zrodily pod mentorským vedením věhlasných šéfkuchařů Arnauda Donckelea a Maxima Frédérica a profesní zkušenosti, které získali v Paříži a Saint-Tropez, odrážejí ikonické hodnoty módního domu prostřednictvím inovativního kulinářského pojetí. Výsledkem je nabídka jídel, která jsou známá z jiných světových poboček, ale také pokrmy vytvořené exkluzivně pro šanghajskou lokaci.
Mezi kulinárními skvosty vynikají ikonické „Monogram Raviolis“ inspirované tradičními čínskými jiaozis, a také „Cesar Salad Eclipse“, který je v této verzi doplněn o netradiční šanghajský yuja dresink. Některé pokrmy, jako například „5th Avenue Lobster Roll“, „Club Pont Neuf“ či dezerty z čokolády, lískových oříšků a vanilky, které se staly stálicemi v dalších kavárnách Louis Vuitton Café po světě, dorazily i do Šanghaje a přináší hostům výjimečnou cestu napříč chutěmi. Kulturní speciality na jídelním lístku představují to nejlepší ze šanghajské kuchyně. Patří mezi ně například „Louis Hao“, carpaccio z pražmy se sabayonem z bergamotu a sezónní zeleninou, „Mandarin Croque“ s konfitovaným kachním stehnem a letním zelím nebo „The Hall Treasure“, ikonický pokrm šéfkuchaře Zambrina z michelinské restaurace Louis Vuitton The Hall v Čcheng-tu. Dokonalou sladkou tečkou nakonec je broskvová šarlota s jasmínovým čajem nebo Pavlova z exotického ovoce s jemným, charakteristickým dotekem značky Louis Vuitton.

© Louis Vuitton Malletier
Výstava: Louis Vuitton Visionary Journeys
Prostřednictvím výstavy Visionary Journeys představuje Louis Vuitton svou nejnovější a doposud nejucelenější expozici, která zkoumá mnohovrstevnaté dědictví značky skrze klíčová témata, jako jsou cestování, řemeslo, móda a inovace. V rozsáhlém scénografickém prostoru navrženém Shohei Shigematsuem z ateliéru OMA se zážitek rozvíjí jako cesta napříč časem a tvořivostí, kde se ikony minulosti a současnosti setkávají v poutavém vizuálním příběhu. Výstava se rozprostírá ve dvou patrech uvnitř monumentálního trupu stavby „The Louis“ a nabízí sérii tematických místností, v nichž mohou návštěvníci znovu objevovat neustálý posun vpřed, který je s módním domem Louis Vuitton neoddělitelně spjat od samého počátku. Hned za vstupem odhaluje výstava Visionary Journeys svou ústřední instalaci Trunkscape, která je rovněž dílem Shohei Shigematsua. Tato působivá kompozice, která byla dříve představena v LV the Place Bangkok a Muzeu umění Nakanoshima v Ósace, působí jako nadpozemská brána složená z ikonických kufrů z plátna Monogram. Instalace oslavuje vynalézavost a řemeslnou preciznost tohoto zásadního objektu značky Louis Vuitton. Trunkscape, který jako by se vznášel v neustále se měnícím panoramatu přírodních scén, slouží jako vizuálně podmanivý portál, který návštěvníky vtahuje do hlubin celé expozice.
Od Asnières až k moři
Výstava začíná dvojitou časovou osou, která sleduje počátky značky Louis Vuitton. První linie se věnuje kořenům módního domu v Asnières. Zde byla roku 1859 na břehu Seiny založena původní dílna, která se stala kolébkou řemeslného mistrovství a rodinného odkazu. Druhá linie mapuje hluboké propojení domu Louis Vuitton s námořním světem, od kufrů navržených pro transatlantické cesty až po účast značky v historických regatách, jako je Louis Vuitton Cup. Tyto dvě časové linie se spojují do jedné vize, kterou pohání řemeslné umění a touha po dalekých obzorech. Po průchodu instalací Trunkscape vstupují návštěvníci do části Origins, prostoru s historickými kousky pojatými inovativní optikou. Tato místnost oslavuje kufry a kožené doplňky stojící v jádru filozofie Art of Travel. Od revolučního plátna Gris Trianon až po kufry s Monogramem, navržené na míru šatníkům haute couture, je designové dědictví módního domu pevně zakořeněné v funkčnosti a eleganci. Každý nový model, včetně cestovních tašek do parníku a kosmetických kufříků, byl předzvěstí nových způsobů cestování.

© Louis Vuitton Malletier
Duch cestování
Prostor s názvem Voyage zkoumá poetické, osobní a hravé rozměry cestování. Historické patenty, rozverné tvary kabelek a archivní reklamy vytvářejí obraz módního domu jako světa, kde každá cesta je příběhem a každý kus zavazadla věrným společníkem. Po boku legendárních cestovatelů a intelektuálů se zde objevují ikonické modely jako Keepall či Neverfull, které získávají nový rozměr prostřednictvím personalizace.
Olfaktorická exkurze
Prostor Perfume room připomíná, že krása cestovala s módním domem Louis Vuitton od samého počátku. Od luxusních toaletních sad z krokodýlí kůže a křišťálu až po elegantní znovuzrození vůní v roce 2016 pod vedením parfumérského mistra Jacquese Cavallier-Belletruda, představují parfémy Louis Vuitton vzpomínky, místa a emoce. Historické flakony i moderní Malle Découverte jsou zde vystaveny jako nádoby vůně i představivosti. Olfaktorická esence je nedílnou součástí historického odkazu značky, jak dokládají první parfémové flakony „Heures d’absence“ navržené v roce 1927.
Knihy a láska k literatuře
V místnosti Books se návštěvníci seznamují s literárním odkazem rodiny Vuittonů. Vzácná sbírka textů, skic a cestopisných přednášek Gastona-Louise Vuittona nastavuje tón vyprávění, v němž se kufry proměňují v knihovny a čtení se stává formou cestování. Slavný spisovatel Ernest Hemingway vlastnil na míru vyrobený kufr na knihy Louis Vuitton a patřil mezi vážené klienty módního domu. Výstava mu vzdává hold kopií románu „Pohyblivý svátek“, v jehož úvodní pasáži se vypráví příběh o nalezeném rukopisu ukrytém právě v kufru Louis Vuitton.

© Louis Vuitton Malletier
Umění sportu
Prostor Sport vzdává hold dlouholetému vztahu značky Louis Vuitton k pohybu a soutěžení. Najdeme v ní ikonické kufry na trofeje vyráběné v Asnières pro soutěže jako Formule 1®, FIFA či Olympijské hry, i archivní kufry určené pro lyžařské vybavení, rakety či dokonce silniční vozidla. Tato část výstavy ukazuje, jak módní dům propojuje svět špičkového sportovního výkonu s estetikou a životním stylem.
Móda v pohybu
Sekce Fashion & Leathergoods mapuje proces tvůrčího přetváření. Ikonické kabelky jako Alma, Speedy, Noé, Keepall či Petite Malle prošly vývojem pod vedením uměleckých a kreativních ředitelů módního domu, Marca Jacobse, Nicolase Ghesquièra, Kima Jonese, Virgila Abloha a Pharrella Williamse. Každý z nich přinesl jedinečnou vizi, která citlivě navázala na dědictví značky a zároveň posunula její estetiku novým směrem.
Uvnitř manufaktury
Nakonec návštěvníci vstoupí do prostorů s názvem Workshop a Testing, které poodhalují zákulisí toho, jak každý produkt Louis Vuitton vzniká s důrazem na dlouhou životnost a bezchybnou kvalitu. Od historické manufaktury v Asnières až po specializované výrobní dílny po celé Francii i za jejími hranicemi, je preciznost a vášeň jádrem celého výrobního procesu. Speciální testovací zařízení, přezdívaná Louise a Louisette, dohlížejí na to, aby každá kabelka splňovala ty nejpřísnější standardy a potvrzují, že odolnost je znakem skutečné elegance. Motivy a prvky inspirované manufakturou v Asnières dotvářejí atmosféru autentického řemeslného ateliéru a laboratoře, kde probíhají živé ukázky práce řemeslníků i testovacích přístrojů. Ty návštěvníkům přibližují nadčasové řemeslo i to, jak se rodí savoir-faire značky Louis Vuitton.
Výstava Louis Vuitton Visionary Journeys v Šanghaji zve návštěvníky na cestu historií značky, kde každý kufr, parfém, skica i steh odráží trvalou vášeň pro řemeslo a objevování.

© Louis Vuitton Malletier