Méně je více: uhlíková vlákna na míru s projektem Tailor Made Carbon

10. Červen 2024 | Redakce LUXUS.cz | čtenost se zde objeví 10. 07. 2024

Ferrari je známé svou schopností vytvářet jedinečné vozy, které splňují individuální preference a požadavky svých zákazníků. Jedním z nejnovějších a nejvýjimečnějších příkladů této tradice je projekt Tailor Made Carbon, který využívá uhlíková vlákna jako hlavní materiál pro karoserii i interiér vozu.

Uhlíková vlákna jsou lehká, pevná a odolná, což je činí ideálními pro výrobu sportovních vozů s vysokým výkonem. Ferrari je jedním z průkopníků používání tohoto materiálu, který poprvé použilo v roce 1984 na modelu 288 GTO. Od té doby se uhlíková vlákna stala nedílnou součástí designu a technologie Ferrari, která se objevuje na ikonických modelech jako F40, F50, Enzo a LaFerrari.

Projekt Tailor Made Carbon je dalším krokem v inovaci a personalizaci Ferrari, který umožňuje zákazníkům vybrat si z různých barev, povrchů a vzorů uhlíkových vláken pro svůj vůz. Tento proces vyžaduje velkou péči a zručnost, protože každý kus uhlíkového vlákna musí být ručně řezán, lepen a lakován podle specifikací zákazníka. Výsledkem je jedinečný a exkluzivní vůz, který odráží osobnost a vkus svého majitele.

Jedním z prvních vozů, které prošly tímto procesem, je Ferrari F8 Tributo, které bylo představeno na autosalonu v Ženevě v roce 2019. Tento vůz má karoserii z uhlíkových vláken v matné černé barvě s červenými pruhy, které zdůrazňují jeho aerodynamický tvar. Interiér je také z uhlíkových vláken, ale s lesklým povrchem a kontrastními červenými detaily. Celkově je tento vůz dokonalou kombinací elegance a sportovnosti, která je typická pro Ferrari.

Projekt Tailor Made Carbon je ukázkou, jak Ferrari neustále hledá nové způsoby, jak uspokojit touhy a sny svých zákazníků, kteří chtějí mít vůz, který je odlišuje od ostatních. Tento projekt také dokazuje, že méně je někdy více, protože uhlíková vlákna jsou schopna vytvořit neuvěřitelné vizuální a funkční efekty bez potřeby dalších prvků. Uhlíková vlákna jsou tak materiálem budoucnosti, který Ferrari dokáže využít k vytvoření mistrovských děl na kolech.

Galerie