Nejoblíbenější české bublinky Bohemia Sekt slaví narozeniny

23. October 2020 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 15114

Bohemia Sekt je nejvyhledávanější značkou sektů v Česku. Prodeje vlajkové lodi – Bohemia Sekt demi sec – překračují každoročně 7 milionů lahví, nejvíce se jich vypije o Vánocích a při oslavách Nového roku. Tato ikona slaví 50. narozeniny a u této příležitosti připravila novinku pro všechny milovníky sektů.

Značka Bohemia Sekt je průkopníkem moderní výroby sektů v Čechách, která však od svého počátku stojí na tradičních výrobních postupech a výjimečném umění našich sklepmistrů. Díky tomu je společníkem příjemných okamžiků a přípitkem pro slavnostní příležitosti už půl století a věříme, že jednou si s ním budeme připíjet na dalších 50 let,“ říká marketingový ředitel společnosti Martin Fousek. První lahev Bohemia Sektu byla oficiálně expedována 1. září 1970. Její cena byla tehdy stanovena na 29 Kčs, vytištěna na etiketu a platila jednotně ve všech obchodech Československa.

Dnes se pod značkou Bohemia Sekt vyrábí 17 druhů alkoholických i nealkoholických sektů – druhotně kvašených takzvanou charmatovou metodou v nerezovém tanku nebo v prémiové řadě sektů Bohemia Sekt Prestige kvašených v lahvích. Poslední novinkou, kterou společnost uvedla na trh, je Bohemia Sekt Ice, který se podává na ledu, případně se snítkou máty. Od dubna se ho prodalo už 600 000 lahví!

Nyní značka ke svému zlatému jubileu vydává limitovanou designovou lahev Bohemia Sekt 50 let, která je k dostání na pultech obchodů a na e-shopu osobnivinoteka.cz od října. V prodeji bude pouze 200 tisíc lahví.

Perličky z historie Bohemia Sektu

  • Značka Bohemia Sekt vznikla v roce 1970 a po celou dobu je vyráběna ve Starém Plzenci.

  • Spolu s Bohemia Sektem byl poprvé představen i světový unikát v podobě zátky vyrobené z plastu. Otcem nápadu a konstrukce polyethylenové zátky na výrobu šumivých vín a vlastníkem světového patentu byl vedoucí výroby a pozdější ředitel plzeneckého provozu inženýr Rudolf Voldřich. Jeho zátku začali používat i všichni ostatní výrobci sektů v republice.

  • Tři čtvrtiny zaměstnanců ve staroplzenecké „sektárně“ tvořily ve 20. století ženy. Existovala zde i speciální pracovní pozice tzv. setřásalky, která za směnu musela pootočit asi 20 000 lahví umístěných v dřevěných setřásacích stojanech, tzv. pupitrech.

  • Vizuální podoba lahve se během 50 let změnila celkem sedmkrát. Po celou dobu je neodmyslitelně spjata se zlatými prvky, které láhvi dodávají pověstnou noblesu. Vytištění zlaté barvy ale bylo pro tiskárny ve 20. století velkou komplikací. Společnost si musela mnohdy kýženou barvu pro tisk obstarávat vlastními silami a dodávat ji do tiskáren.

  • V roce 2018 značka uvedla zatím poslední nový design lahví Bohemia Sekt, který sklidil velký ohlas a se kterým ovládla i prestižní spotřebitelskou soutěž Novinka roku – Volba spotřebitelů.

  • Jedním z velkých úspěchů značky je nealkoholický Bohemia Sekt, který byl uveden na trh v roce 2007. Jedná se o jednu z nejvíce rostoucích variant.

  • Bohemia Sekt Centrum ve Starém Plzenci je vyhledávaným turistickým cílem, který každoročně navštíví přibližně 10 tisíc lidí. V roce 2016 zvítězilo v prestižní anketě TOP vinařský cíl, která v České republice mapuje ta nejlepší místa pro milovníky vín.