Nové BMW iX3 představuje dávku svěžesti pro prémiovou elektrickou mobilitu

BMW Group zvyšuje laťku radosti z jízdy ve vozech s čistě elektrickým pohonem. V rámci své elektrifikační ofenzivy se BMW iX3 dočkalo důkladné modernizace, která zvýrazňuje sportovní auru tohoto čistě elektrického Sports Activity Vehicle (SAV) s výkonem 210 kW a točivým momentem 400 Nm. Nové BMW iX3 se nyní standardně dodává s pro něj specificky navrženým M sportovním paketem.
Koncepční a technické propojení modelu iX3 s nedávno představenými ambasadory prémiové elektromobility – BMW iX a BMW i4 – se nyní jednoznačněji vyjadřuje po stránce designu aktualizovaným řešením přední i zadní části vozu. Nové ovládací prvky a prvky standardní výbavy podtrhují progresivní prémiové vlastnosti interiéru nového BMW iX3.

BMW iX3 v nové generaci elektromobilů značky BMW i prošlapuje cestu elektrické radosti z jízdy. Byl to první model vybavený technologií BMW eDrive páté generace, která je použita také v modelech BMW iX a BMW i4. Jeho vysoce integrovaná pohonná jednotka spojuje elektromotor, výkonovou elektroniku a převodovku v jednom celku a generuje maximální výkon 210 kW/286 k. Výkon motoru je na vozovku přenášen tradiční cestou přes zadní kola.
Vysokonapěťová baterie v BMW iX3 je rovněž produktem páté generace technologie BMW eDrive. Její hrubá kapacita činí 80 kWh a výjimečná účinnost elektromotoru umožňuje dojezd až 460 kilometrů (podle WLTP). Průzkumy mezi zákazníky a srovnávací jízdy profesionálních nezávislých testovacích jezdců jasně ukázaly, jak efektivně dokáže BMW iX3 ve srovnání se svými konkurenty, a to i při sportovním stylu jízdy, pracovat s energií ve své lithium-iontové baterii. Pokročilá technologie nabíjení umožňuje dodávat do vozu až 150 kW z rychlonabíjecí stanice (stejnosměrný proud). Během 10 minut tak může vůz nabrat dostatek energie na dalších 100 kilometrů jízdy. Díky tomu je BMW iX3 bez omezení použitelné v každodenním provozu.

Nové BMW iX3 je plnohodnotné Sports Activity Vehicle. Jeho neomezená každodenní použitelnost a sportovní, jisté a bezpečné jízdní vlastnosti jsou výsledkem mimořádně dobře navrženého celkového konceptu. Sdílí robustní všestrannost konvenčně poháněných variant BMW X3, nabízí tedy velkorysou úroveň prostoru pro pět cestujících, disponuje zavazadlovým prostorem, jehož objem lze rozšířit z 510 na maximálních 1560 litrů. Současně ale přináší kouzlo lokálně bezemisní radosti z jízdy do celosvětově populárního segmentu prémiových vozů Sports Activity Vehicle střední třídy. Díky flexibilní architektuře je BMW X3 prvním modelem značky, který je nabízen s vysoce účinnými zážehovými a vznětovými motory, plug-in hybridním pohonem nebo čistě elektrickým pohonem.
Výroba nového BMW iX3 se rozběhne ve společném podniku BMW Brilliance Automotive v čínském Šen-jangu v září 2021. Čistě elektrické SAV se zde bude vyrábět jak pro místní trh, tak pro export.

Důkladná modernizace nového BMW iX3 přináší do oblasti elektromobility novou energii. Kromě toho, že iX3 jako první přišlo s pátou generací technologie BMW eDrive, vykazuje i další propojení s modely BMW iX a BMW i4. Jde především o mimořádně komplexní přístup k udržitelnosti, který je hluboce zakořeněn v charakteru značky BMW i. Cíle zakotvené v rámci tohoto přístupu zahrnují celý životní cyklus vozidla, tedy od nákupu surovin přes dodavatelský řetězec a výrobu až po fázi užívání a následnou recyklaci. Tím posilují jak environmentální, tak sociální udržitelnost.
Množství kobaltu použité ve vysokonapěťové baterii BMW iX3 bylo ve srovnání s předchozí generací baterie v BMW i3 (modelový rok 2019) sníženo přibližně o třetinu. BMW Group zavedla vlastní proces nákupu kobaltu a lithia, které dodává výrobcům bateriových článků, jehož součástí je kontrola dodržování environmentálních a sociálních standardů. Pro výrobu bateriových článků i celého vozidla se využívá pouze energie z obnovitelných zdrojů. BMW používá elektromotory s vlastní specifickou konstrukcí, které se obejdou bez vzácných kovů v rotoru. Rozsáhlé využití druhotných surovin při výrobě hliníkových odlitků a termoplastů pomáhá BMW Group dosahovat svých cílů v oblasti snižování emisí CO2 a podpory oběhového hospodářství.
Ve fázi vývoje BMW iX3 bylo stanoveno, že čistě elektrické SAV musí během celého svého životního cyklu prokázat výrazně nižší uhlíkovou stopu než srovnatelné vozidlo s konvenčním pohonem. Údaje zaznamenané nezávislými společnostmi ukazují, že iX3 v tomto ohledu překonává BMW X3 xDrive20d se vznětovým motorem o více než 30 % při používání elektřiny z průměrného evropského energetického mixu a o přibližně 60 % při nabíjení zelenou elektřinou.

Nové BMW iX3 s dynamickými proporcemi, precizními liniemi a jasně tvarovanými plochami v novém designovém stylu značky BMW je každým coulem moderní Sports Activity Vehicle, které kombinuje všestrannost s charakteristickými sportovními schopnostmi BMW a robustním prémiovým charakterem. Barevné ozdobné prvky v modré barvě BMW i Blue, z velké části uzavřená BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek a kola z lehké slitiny se zlepšenými aerodynamickými vlastnostmi naznačují přítomnost čistě elektrického pohonu a koncepci vozidla zaměřenou na udržitelnost.
Vizuálně výraznější (zejména v horní části) je nyní také BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek, která je větší než dříve a má jednodílný rámeček. Ten je vyveden v matně chromovém provedení a podél vnitřních okrajů jej doplňují modré ozdobné prvky BMW i. Vnitřní plochy prvků masky mají strukturu připomínající mřížku a jsou doplněné znakem BMW i.
K vizuálně výraznému vzhledu nového BMW iX3 přispívá také nový tvar světlometů, které jsou přibližně o deset milimetrů nižší než dříve. Díky tomu je přední část více podobná BMW iX a BMW i4, což všechny tři modely BMW i dále propojuje. Nové BMW iX3 je nově standardně vybaveno matrixovými adaptivními LED světlomety s neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam. Laserové světlomety BMW Laserlight s dosvitem až 650 m lze objednat jako volitelnou výbavu.

Dynamickou auru nového BMW iX3 pomáhá utvářet také standardně dodávaný M sportovní paket, který zaujme výrazně trojrozměrným, a tedy sportovně vyhlížejícím designem předního nárazníku. Spodní otvor pro přívod vzduchu je nyní větší a je vybaven aktivními klapkami regulujícími průchod vzduchu v deseti krocích. Vzduchové clony umístěné na vnějších okrajích předního nárazníku mají nyní tvar písmene L a jsou doplněné modrými ozdobnými prvky.
Nové BMW iX3 je standardně vybaveno 19palcovými aerodynamickými koly. Jejich řešení přispívá k nízkému součiniteli odporu vzduchu (cx) 0,29, a má tak pozitivní vliv na dojezd tohoto čistě elektrického SAV. Na přání lze objednat nově navržená 20palcová aerodynamická kola s M specifickým designem v černé barvě Jet s hliníkovými vložkami.