Nové BMW M5 CS posouvá hranice

10. Únor 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 17192

Ještě sportovnější, ještě luxusnější, ještě exkluzivnější – BMW M GmbH rozšiřuje řadu ultra sportovních modelů CS představením BMW M5 CS (kombinovaná spotřeba paliva: 11,3–11,1 l/100 km podle NEDC; 11,3–10,9 l/100 km podle WLTP, kombinované emise CO2: 258–253 g/km podle NEDC, 257–248 g/km podle WLTP). V návaznosti na nedávno uvedené BMW M3 CS, BMW M4 CS a BMW M2 CS nyní BMW M vůbec poprvé nabízí exkluzivní speciální edici legendárního BMW M5 (kombinovaná spotřeba paliva 11,3–11,1 l/100 km podle NEDC; 11,3–10,9 l/100 km podle WLTP, kombinované emise CO2: 259–254 g/km podle NEDC; 259–249 g/km podle WLTP), což otevírá prostor pro mimořádné jízdní zážitky poskytované čtyřem cestujícím. BMW M5 CS je nejvýše postaveným modelem v nabídce BMW M a svými dynamickými parametry kombinovanými s luxusním vzhledem stanovuje nová měřítka. Uvedení nového BMW M5 CS je plánováno na jaro 2021 a jeho cena byla stanovena na 4 833 400 Kč včetně DPH.

Zážehový motor V8 o objemu 4,4 litru s technologií BMW M TwinPower Turbo generuje v BMW M5 CS výkon 467 kW/635 k, tedy o 7 kW/10 k více než v BMW M5 Competition (kombinovaná spotřeba paliva: 11,3–11,1 l/100 km podle NEDC; 11, 3–10,9 l/100 km podle WLTP; kombinované emise CO2: 259–254 g/km podle NEDC; 259–249 g/km podle WLTP). Díky tomu je nová speciální edice nejsilnějším vozem v historii BMW M. BMW M5 CS vykazuje působivě vyváženou každodenní použitelnost na straně jedné a radost z jízdy s výjimečnou výkonností na závodním okruhu na straně druhé. Tohoto spojení je dosaženo důsledným snižováním hmotnosti (oproti BMW M5 Competition je lehčí o přibližně 70 kilogramů), unikátně naladěným podvozkem a pohonem všech kol M xDrive se zadním Aktivním M diferenciálem.

Zcela mimořádné zážitky z jízdy si mohou užít čtyři cestující – dva v exkluzivních předních M karbonových sedadlech a dva v samostatných zadních sedadlech. Sedadla jsou čalouněná jemnou černou kůží Merino s ozdobnými prvky v červené barvě Mugello Red. Na opěrkách hlavy je umístěna silueta legendárního okruhu Nürburgring. BMW M5 CS vypadá díky exkluzivní interpretaci ikonických prvků značky BMW jako žádné jiné. Mezi tyto prvky patří BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek v provedení Gold Bronze a světelné trubice ve tvaru písmene L laserových světlometů BMW Laser, které při zapnutí potkávacích či dálkových světel nebo uvítacího světla Welcome Light svítí žlutě namísto bíle, což evokuje úspěšné závodní vozy kategorie GT.

Design

Snížení hmotnosti, akcenty v provedení Gold Bronze a dvě exkluzivní barvy karoserie

Speciální edice BMW M5 CS se od BMW M5 Competition odlišuje exkluzivními akcenty v provedení Gold Bronze a řadou prvků karoserie vyrobených z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Rámeček masky chladiče BMW M5 CS je vyveden v barvě Gold Bronze a tímto odvážným odstínem se vyznačují také loga „M5 CS“ umístěná v masce, M prvcích na předních blatnících a víku zavazadlového prostoru. Tento speciální model má barvou Gold Bronze lakovaná také 20“ kovaná M kola z lehké slitiny Y-spoke, známá z BMW M5 Competition. Kryty prahů zdobí podsvícené logo „M5 CS“.

Exkluzivní karbonové doplňky a další odlehčení poutají pozornost a snižují hmotnost

Kapota BMW M5 CS je kompletně vyrobena z lehkého materiálu CFRP (plast vyztužený uhlíkovými vlákny) a vybavena nasávacími otvory s detaily ponechanými s viditelnou strukturou uhlíkových vláken. Spodní nástavec předního nárazníku, kryty zpětných zrcátek známých z M8, přídavný zadní spoiler na víku zavazadlového prostoru a zadní difuzor jsou rovněž vyrobeny z uhlíkových kompozitů. Kromě aerodynamické funkce pomáhají tyto díly, mezi něž patří i kryt motorového prostoru M Power s barevným logem M a sání z nelakovaných uhlíkových vláken, snižovat hmotnost ve srovnání s BMW M5 Competition zhruba o 70 kilogramů. Inženýři BMW M hmotnost snížili například také zmenšením zvukové izolace. Sportovní výfukový systém M5 CS je vybaven ve srovnání s M5 Competition ještě výraznější čtveřicí koncovek výfuku.

Inovativní zvýraznění žlutou barvou.

BMW M5 CS je standardně vybaveno laserovými světlomety BMW Laserlight a jejich světelná grafika je nyní zcela nová. Jde o zatmavené světlomety BMW Individual Shadowline se světelnými trubicemi ve tvaru písmene L směřujícími k masce chladiče. Jako denní a obrysová světla svítí obvyklou bílou barvou, ovšem jsou-li zapnuta potkávací nebo dálková světla, přepnou se do výrazného žlutého tónu. Ten řidiči BMW M5 CS uvidí, když na dálku odemknou vozidlo a aktivují tím uvítací funkce světlometů.

Nové barvy pro speciální edici.

BMW M5 CS je k dispozici ve třech barvách: šedá metalíza Brands Hatch Grey je součástí barevné palety pro BMW M5 a BMW M5 Competition, ale BMW M5 CS lze objednat také v exkluzivním matném šedém laku BMW Individual Frozen Brands Hatch Grey a matné zelené Frozen Deep Green.

Prvky interiéru

Sportovní a luxusní interiér se zajímavými individuálními sedadly.

BMW M5 CS je luxusní sedan nabízející každodenní použitelnost bez kompromisů, jde ale také o vysokovýkonný sportovní vůz s prostorem pro čtyři cestující. Uspořádání interiéru, skládající se ze čtyř samostatných skořepinových sedadel, je pro tento speciální model exkluzivní. M karbonová sedadla vpředu s integrovanými opěrkami hlavy a osvětlenými logy M5 snižují hmotnost vozu, přičemž výraznou boční oporu těla i v situacích, kdy řidič takzvaně tlačí na pilu, poskytují také výrazně tvarované bočnice sedáku a opěradla.

Unikátní je rovněž samotné provedení sedadel. Jemné černé kožené čalounění Merino předních sedadel a kožené čalounění Merino exkluzivních samostatných sedadlech vzadu se vyznačuje nápadnými kontrastními prvky a ozdobným prošíváním v červeném provedení Mugello Red. Obrys legendárního okruhu Nürburgring na opěrkách hlavy posouvá sportovní intenzitu o další kus dál. M karbonová sedadla vpředu mají elektricky nastavitelnou výšku, sklon, délku sedáku a sklon opěradla, přičemž šířku opěradla lze měnit dofukováním jeho bočnic. Sedadla jsou standardně vyhřívaná a sedadlo řidiče je vybaveno také funkcí paměti.

Galerie