NOVÝ LUXUSNÍ BUTIK STEFANO RICCI V PRAZE

25. Duben 2016 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 27218
Stefano Ricci, luxusní italská módní značka otevřela nový butik v hotelu Four Seasons v Praze. Na interview se zakladatelem a návrhářem Stefanem Ricci a jeho synem, hlavním obchodním partnerem Niccolem, jsem se těšila. Cítila jsem však mírnou nervozitu. Takové osobnosti módního světa člověk nepotká každý den. Značka s obrovskou tradicí, vznikla roku 1972, je spojením kvality a exkluzivity. Po celém světě najdeme více než 50 mono- brandových butiků. Hlavní úspěch značky přisuzuje Stefano Ricci své rodině, která jim poskytuje životní opravdovost a stabilitu. Rodinu staví na první místo svého žebříčku hodnot a od toho faktu se vše odvíjí.
Jak vznikla značka Stefano Ricci?
Počátkem padesátých let založili moji rodiče dámskou módní značku. Pro mě byl a je dámský módní svět vzdálený a nečitelný. Byl jsem si jist, že tudy cesta nevede. Navrhování pro muže, zpočátku tedy jen vázanky, bylo pro mě přirozené a bavilo mě. Rozhodl jsem se tedy, i přes mírnou nevůli rodičů, založit svůj vlastní business. Abych získal počáteční kapitál, prodal jsem svoje Porsche a vše odstartovalo.

Podle čeho si vybíráte své zaměstnance?
Kromě mých synů, kteří jsou moji největší oporou, rád pracuji s mladými lidmi. Preferuji naučit někoho úplně nezkušeného našemu stylu práce, než přeučovat už kvalifikovanější sílu. Je to jednodušší. Snažím se jim vštípit naši základní filosofii práce. Nespokojit se se zdánlivě nejlepším, snažit se být o krok vepředu. Ale nepřekombinovávat. Vše musí mít dokonalý balanc.
Koho SR obléká?
SR se stal tradicí muže, který už vše má, nicméně si váží vzácných a drahých materiálů, osobitého stylu a jsou mu lhostejné módní trendy. To, že je náš klient stále mladší je dané tím, že oblékáme již druhou a někdy i třetí generaci. Většinou jsou to velmi důležití a úspěšní podnikatelé z celého světa, kteří nedělají kompromisy v kvalitě. Ani my žádné neděláme- kvalita se nedá zlevnit, proto SR nenajdete v žádném outletu ani sezónních výprodejích. Respektujeme tím naši práci a především naše zákazníky. Letos jsme založili Stefano Ricci Kids. Klienti potřebují mít elegantně oblečené dítě v obleku té nejlepší kvality, přestože mu vydrží jen 4 měsíce, než z něho vyroste. Poptávka je a z vlastní zkušenosti vím, jak matky milují utrácet za svoje děti.

Je současná pánská móda na srovnatelné úrovni jako dámská?
Jsou to úplně rozdílné světy. Dámská produkce činí 80 % a zbytek ta pánská. Je nemožné šít pro ženy z tak drahých a kvalitních materiálu z důvodů ceny, jelikož dámské oblečení podléhá trendům. Naše pánská móda je nadčasová a vyplatí se do ní investovat. Muži jsou obecně ješitní a těší je mít kvalitnější kousky, než nosí ženy. Když se muž cítí dobře, tak dobře i vypadá.
Jaké jsou vaše další cíle?
Pořád musíte jít dál. Víme, že kvantita nejde ruku v ruce s kvalitou. Snažíme se o zdravý, přirozený a kontrolovaný růst. Pro otevření nového obchodu potřebujeme schopného managera. Když takového najdeme, rezervujeme si ho, klidně i na dva roky, před otevřením. I když je to nákladné, vždy se to vyplatilo. Stavíme business na přátelských vztazích managera s klientem. To je klíč k loajalitě a věrnosti našich zákazníků ke značce.

Co říkáte na pražský butik?
Je to moje dítě, navrhoval jsem ho, takže líbí se mi moc. Vytvoření nového butiku trvá skoro půl roku. Posadím se svým kreativním teamem do nového prostoru a 2 dny konzultujeme nápady, připomínky a navrhujeme. Je to moje velká vášeň.
Měli jste příležitost projít si naše město?
Nejzajímavější turistická místa jsme si prohlédli, ale již před osmi lety. Nějak na procházky nezbývá čas. Ale polepšíme se a musíme to zopakovat. Jsme už přesyceni Michelinskými restauracemi, že jsme tentokrát zašli do jedné klasické pražské hospody, kam chodí běžní Pražané. Pivo i česká kuchyně nám moc chutnala. Praha je kouzelná, přestože preferujeme pobyt v přírodě, daleko od ruchu velkoměsta a shonu. Milujeme divokost a čerstvý vzduch. Rádi bychom přijeli k vám do přírody na lov, to je náš velký koníček.

Jak se cítíte v Praze?
Praha se určitým způsobem podobá mé rodné Florencii, proto mi je tu opravdu dobře. Včera v noci pod okny hotelu prošla skupinka mladých lidí, zpívali. Cítil jsem z nich štěstí. To přesně odráží atmosféru města. Praha je elegantní a chic. Budovy jsou krásné, upravené a čiší z nich bohatá minulost. Lidé, kteří tu žijí, vypadají mezinárodně a svým stylem by uspěli v Londýně nebo New Yorku. I názorově myslím, že nejste stádo a nedovolíte zničit potenciál a budoucnost, kterou země má. Jste si vědomi chyb minulosti a věřím, že se jich vyvarujete. Česká Republika je dobrým místem k výchově dětí.
Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory

Stefano Ricci

Tato společnost nemá v naší databázi žádné články