ROLLS-ROYCE představuje BLACK BADGE GHOST, dosud nejryzejší „black badge“ model

04. Listopad 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 15239

Společnost Rolls-Royce Motor Cars se vyznačuje jedinečným vztahem ke svým klientům. Díky úzkému vztahu k ženám a mužům, kteří jsou zákazníky této značky, mají čelní představitelé firmy bezkonkurenční míru porozumění superluxusním zákazníkům. Jejich estetické preference, nekompromisní požadavky na životní styl a měnící se vzorec vkusu napomáhá značce vytvářet produkty přesně reagující na všechny požadované změny. Black Badge je toho názorným příkladem.

Společnost Rolls-Royce Motor Cars vždy přitahovala ženy a muže, kteří pokořovali dosavadní hranice, svůj úspěch budovali bouráním stereotypů, podstupováním rizika a zpochybňováním konvencí. Ve dvacátých letech jednadvacátého století se klienti značky Rolls-Royce obklopují luxusními produkty podle svých vlastních osobitých standardů a vytvořili tak novou definici luxusu, která rezonuje s jejich citlivostí: temnější estetika, asertivní charakter a odvážný design.

Jejich přístup k produktům Rolls-Royce se neliší. Značka na tento trend reagovala a vyvinula nové barevné palety, techničtější povrchové úpravy a ještě silnější jízdní zážitky, aniž by tím jakkoli narušila nenucenou jemnost, která tuto odvážnou skupinu zákazníků ke značce Rolls-Royce přitahuje.

Black Badge, mimořádně úspěšné alter ego Rolls-Royce, nyní v celosvětovém měřítku tvoří přes 27 % objednávek. Provedení jako takové označuje matematický symbol nekonečna, čímž poukazuje na nekonečno možností, pokud jde o interiér vozu. Grafické ztvárnění (ležatá osmička), bylo použito již u hydroplánu Blue Bird K3 s pohonem Rolls-Royce, s nímž Sir Malcolm Campbell překonal rychlostní rekord. Designéři značky proto navrhli tento charakteristický znak pro vozy Black Badge jako vyjádření nepolevující snahy o vrcholné výsledky a schopnosti.

Rolls-Royce představil Black Badge design poprvé v roce 2016 s modely Wraith a Ghost, v roce 2017 následoval Dawn a v roce 2019 Cullinan. Dnes se k rodině připojuje nové, post-opulentní vyjádření kolekce Black Badge. Dosud nejčistší a technologicky nejvyspělejší vůz Black Badge, Black Badge Ghost.

TEMNÁ STRÁNKA POST OPULENCE

Nový Ghost, navržený v reakci na požadavky zákazníků po dynamickém a co nejméně nápadném modelu Rolls-Royce s mimořádnou konektivitou, odproštěn od jakýchkoli nadbytečných designových prvků, je nejen technologicky nejpropracovanějším, ale i esteticky nejčistším modelem Rolls-Royce v dosavadní historii.

Tento automobil přinesl nový pohled na vyjádření designu svou neúnavnou snahou o minimalismus a čistotu. Estetický styl, který designéři Rolls-Royce pojmenovali „Post Opulence“, se vyznačuje redukcí nadbytečností a soustředěním na vlastní podstatu všech prvků i celého uměleckého díla. V duchu tohoto uměleckého a myšlenkového směru jsou využívány a oslavovány výjimečné materiály, zatímco design je omezený, inteligentní a nenápadný.

V rámci této skupiny klientů, kteří vyznávají minimalismus a materiální podstatu, však určitá část toužila po ještě znepokojivějším vyjádření Ghostu. Trvale by jej zahalili do odstínu tak čistého, že jeho samotné zařazení mezi barvy zůstává i dnes předmětem diskusí: černé. Black Badge Ghost odráží přání těchto klientů. Je temnou stránkou post-opulence: minimalismus in extremis.

EXTRETIÉR

Zákazníci si mohou vybrat některou ze 44 000 barev „ready-to-wear“, nebo si vytvořit svůj vlastní, zcela jedinečný odstín na míru. Převážná většina žen a mužů, kteří si vyžádali tento tmavší výraz značky Ghost, si však zvolila charakteristickou černou barvu. Pro vytvoření nejtmavší černé barvy v automobilovém průmyslu se 100 liber (45 kg) barvy rozprašuje a nanáší na elektrostaticky nabitou bílou karoserii před sušením v peci. Poté se na vůz nanesou dvě vrstvy bezbarvého laku a následně jej tým čtyř řemeslníků ručně vyleští, aby vznikl pro Rolls-Royce charakteristický klavírní lak s vysokým leskem.

Tato operace, která vyžaduje tři až pět hodin pečlivé práce, je v sériové výrobě zcela neznámá a v ostatním automobilovém průmyslu je jednoduše nedosažitelná. Právě tato hloubka temnoty slouží klientům jako dokonalé plátno pro přidání vysoce kontrastní, ručně malované linky. Ta se významně podílela na vytvoření „černo-neonové“ estetiky Black Badge, jež se stala charakteristickou pro tuto designovou řadu automobilů Rolls-Royce.

INTERIÉR

Pro dosažení jedinečné atmosféry v interiéru vozu byly pečlivě vytvořeny a zpracovány vyspělé luxusní materiály. Jsou věrné filozofii designu Ghost Post-Opulent – definované autenticitou a podstatou materiálu spíše než zjevnou deklarací výjimečnosti – a zároveň připomínají dramatický mechanický záměr modelu Black Badge Ghost. Specialisté Bespoke vytvořili komplexní a zároveň jemnou vazbu, která zahrnuje hluboký diamantový vzor vykreslený uhlíkovými a kovovými vlákny.

Na povrchy interiérových prvků se lisuje několik vrstev dřeva a jako nejsvrchnější základová vrstva je použita černá bolivijská dýha. Ta tvoří tmavý základ pro následující vrstvy z technických vláken. Listy utkané z uhlíku potaženého pryskyřicí a kontrastním kovem potažené vlákno pokládané v kosočtvercovém vzoru, jsou ručně nanášeny na součásti v dokonalém souladu a společně vytváří trojrozměrný efekt. Pro zajištění ochrany a stability této výjimečné dýhy je každý komponent po dobu jedné hodiny vytvrzován pod tlakem, při teplotě 100 °C. Následné pískování vytváří klíčovaný povrch pro šest vrstev laku, který se před zabudováním do samotného vozu ručně brousí a leští.

Galerie