ROZHOVOR S ANTONÍNEM KRATOCHVÍLEM

15. Březen 2015 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 36227
Antonín Kratochvíl je držitelem tří prestižních ocenění World Press Photo a Lucie Award, která je obdobou filmového Oscara. Fotografií zaznamenával místa válečných konfliktů, genocidu ve Rwandě, utečence v Bosně i v Afghanistánu či oběti epidemie AIDS v Zimbabwe. V dokumentární knize Vanishing, která v USA získala ocenění nejlepší kniha roku 2005, zase zachycuje mizející přírodu a kultury. Nafotil také kampaně pro Ray Ban či Harley Davidson. Jeho zatím poslední výstavou u nás byla Domovina, kterou uvedla pražská galerie Leica Gallery Prague. Kratochvílovým dílem je také aktuální, podzimní kampaň značky Beltissimo. Fotografie tradičně plné atmosféry zachycují sebevědomé kosmopolitní ženy. Focení probíhalo v hotelu Merrion na pražském Žižkově.
Kdy jste se rozhodl věnovat se profesionálně fotografování a co vás k tomu přivedlo?
Narodil jsem se v rodině profesionálního fotografa. Měl jsem tedy k fotce velice blízko. Takže když jsem měl možnost studovat na umělecké Akademii v Amsterodamu, zvolil jsem fotografii.

Které ze svých fotografií si nejvíc vážíte…?
Já si nejvíc vážím svých reportážních fotek, ale také některých portrétů.
…a kterou bylo nejobtížnější vyfotit?
Mého otce v rakvi.

Nosíte svůj fotoaparát pořád sebou?
Pořád ne, jenom občas.
Na jaký přístroj fotíte dnes a jak se vám přecházelo z kinofilmu na digitál?
Fotím už dlouho na Canony a přechod na digitál byla nezbytná věc, nikdo se tomu nevyhnul...

Jak jste se dostal k roli ve filmu v Kawasakiho růži, nikdy předtím jste ve filmu nehrál?
Doporučením jednoho kámoše Honzovi Hřebečkovi, byla to pro mě nova zkušenost.
Říká se o vás, že komerční zakázky tvoří maximálně 30% vaší práce. Nabídek z této oblasti máte jistě dost, podle čeho si z nich vybíráte?
Vybírám si podle toho, jak dalekou budu mít při práci volnost.

Vaší zatím poslední prací byla podzimní kampaň pro značku Beltissimo. Jak se vám fotilo?
Je to již druhá kampaň pro Beltissimo , tentokrát se jednalo o snímky barevné a zaměřené nejenom na atmosféru, ale i na produkty. Focení jsem si moc užíval. Mám rád pěkný holky na pěkných botách.
Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory

PREMIUM FASHION BRANDS