Rozhovor s výkonným ředitelem Zásilkovny Ondřejem Žákem

Rozhovor sepsal Ondřej Petera
21. Leden 2020

Zásilkovna je český logistický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Od té doby se Zásilkovna vypracovala na jednu z nejúspěšnějších společností v ČR. Poskytuje komplexní logistické služby pro internetové obchody ve 30 zemích Evropy včetně Ruska, Ukrajiny a Švýcarska. Zásilkovna spolupracuje s více než 28 000 e-shopy.
Klienti Zásilkovny mohou při zasílání zboží z internetových obchodů využít hustou síť výdejních míst, kterých je aktuálně po celé České republice téměř 2700. Výdejní místa Zásilkovny jsou všude – cestou z práce nebo u obchodních center. Zásilky běžně doručujeme do druhého dne. Zákazník si svůj balíček může vyzvednout kdykoli potřebuje, zabere to jen pár vteřin.
Zásilkovna také provozuje službu Mezi námi pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami. Její cena začíná na 65 korunách včetně DPH a patří k nejnižším na trhu.

Otázka
Jaké má podle Vás výhody využití Vaší služby oproti ostatním zásilkovým společnostem?
Odpověď
Vše se v přepravě zásilek točí kolem kvality. Pro zákazníka je důležitá také spolehlivost a naplnění jeho očekávání. Eshopy i naši zákazníci od začátku vědí, za co platí, co mohou očekávat a přesně takovou službu i dostanou. Žádné dodatečné podmínky, aby byla služba naplněna. Žádné čekání na kurýra. Objednáte si zásilku na výdejní místo, druhý den ji tam doručíme, Vy se obratem dozvíte, že je pro Vás k dispozici a pak je to už jen na Vás. Troufnu si říct, že v těchto parametrech patříme k nejlepším na trhu. Navíc nabízíme naše služby za příznivé ceny. Nespornou výhodou výdejních míst je, že se dokáží přizpůsobit časovému harmonogramu a potřebám zákazníka a ten si tak zásilku může vyzvednout ve chvíli, kdy se mu to hodí.
Otázka
Kolik je v momentální chvíli v České republice poboček Zásilkovny?
Odpověď
V České republice máme téměř 2700 výdejních míst. Za celou skupinu Packeta, která je majitelem Zásilkovny, máme téměř 3900 výdejních míst.
Otázka
Kolik balíčků denně přibližně doručíte?
Odpověď
V běžném období je to 100 000 zásilek denně, v předvánočním období je to 3x více.
Otázka
Jaká bývá obvyklá dodací lhůta, než si budou lidé moci vyzvednout svou zásilku?
Odpověď
Zásilky běžně doručujeme do druhého dne od převzetí.
Otázka
Máte i nějakou vlastní aplikaci, ve které je možné sledovat stav naší zásilky?
Odpověď
Zásilkovna má svoji vlastní aplikaci. Přes ní může klient poslat zásilku v rámci služby Mezi námi po Čechách a na Slovensko. Má k dispozici službu levnějšího doručení na výdejní místo, nebo kurýrem domů. Od dubna loňského roku bylo přes Mezi námi přepraveno 400 000 zásilek. Naši aplikaci si dosud stáhlo téměř 210 000 lidí. Kromě doručení zásilek nabízí také jejich sledování a pohodlné vrácení, interaktivní mapu našich výdejních míst se zabudovaným filtrem a navigací, push notifikaci upozorňující na to, že je zásilka připravena k vyzvednutí nebo archiv všech zásilek. Je toho již mnoho a plánujeme další rozšiřování.
Otázka
Pokud víme, že si nestihneme vyzvednout zásilku včas, co můžeme udělat?
Odpověď
Můžete si prodloužit úložní dobu zásilky. Jde to právě i přes aplikaci. Standardní doba úschovny zásilek je u nás 7 dní.
Otázka
Kolik si zaplatíme, pokud chceme, aby nám balíček doručila Zásilkovna?
Odpověď
Pokud jde o zboží, které si objednáte a necháte poslat z e-shopu, výše ceny se odvíjí od nastavení eshopu. Pokud byste někomu posílala zásilku službou Mezi námi, cena je 65,- Kč s DPH.
Otázka
Jak nejjednodušeji můžeme za pomoci Zásilkovny odeslat vlastní balíček?
Odpověď
Můžete využít službu Mezi námi pro zasílání zásilek mezi fyzickými osobami. Cena služby začíná na 65 korunách včetně DPH a patří k nejnižším na trhu. Funguje velmi jednoduše - vyplníte pár nezbytných údajů pro odeslání zásilky pohodlně kdekoliv přes mobilní aplikaci a na podacím místě Zásilkovny sdělíte pouze vygenerované heslo k zásilce. Žádné fronty, žádné zbytečně dlouhé formuláře.
Otázka
Platí nějaká omezení, pokud chceme odeslat balíček pomocí Zásilkovny?
Odpověď
Jako eshop máte možnost odeslat zásilku ve dvou kategoriích. Tzv. standardní, kde zásilka musí splňovat váhu do 5 kg a součet rozměrů všech tří stran zásilky do 120 cm. Druhou kategorií jsou zásilky nadrozměrné s váhou do 10 kg a rozměrem jedné strany zásilky od 70 cm do 120 cm nebo maximálním součtem rozměrů všech tří stran do 150 cm. Se službou Mezi námi lze zatím posílat zásilky náležící pouze do první kategorie.
Otázka
Kolik běžně stojí odeslání zásilky?
Odpověď
E-shopům nabízíme doručení od 41 korun bez DPH, v rámci přepravy služby Mezi námi pro zasílání balíčků mezi fyzickými osobami je to 65 korun s DPH.
Otázka
Pokud máme vlastní obchod a chtěli bychom v něm zřídit výdejní místo, co pro to musíme udělat?
Odpověď
Potenciální zájemce nás může kontaktovat přes naše webové stránky zasilkovna.cz, kde nalezne detailní informace. Kolegové se s Vámi poté spojí. Vítáme prostory s možností snadného parkování ideálně s bezbariérovým přístupem. Pro samotný provoz výdejního místa stačí prostor pro skladování a manipulaci zboží a počítač s přístupem na internet.
Otázka
Slyšel jsem, že se prý chystáte začít doručovat balíčky přímo k zákazníkovi do domu. Je to pravda?
Odpověď
V rámci přepravy zboží z e-shopů nabízíme doručení na adresu již dlouhodobě. Nově jsme home delivery spustili u služby Mezi námi. Nicméně drtivou většinu zásilek přepravujeme na naše výdejní místa, která jsou stále více oblíbenější.
Otázka
Co je pro Vás luxus?
Odpověď
Pro mě osobně je to možnost vymanit se na chvíli z pracovních povinností a být s rodinnou.
Děkujeme za rozhovor

Zásilkovna

Tato společnost nemá v naší databázi žádné články

Události

Rozhovory

Tato společnost nemá v naší databázi žádné soutěže