Všestranný elektromobil Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron

27. Duben 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 15289

Modely Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron jsou první kompaktní SUV s elektrickým pohonem značky se čtyřmi kruhy, která nabízejí všestrannou praktičnost pro každodenní provoz, pokrokový design koncepčních studií a lokálně bezemisní cestování. Oba modely přesvědčí novou dimenzí prostoru v interiéru a průkopnickými řešeními v oblastech ovládání, zobrazování a asistenčních systémů. Průhledový displej s rozšířenou realitou zcela novým způsobem propojuje reálný svět s virtuálním. 

Nabídku tvoří tři varianty pohonu a na jejím vrcholu stojí model quattro s nejvyšším výkonem 220 kW (299 k). Všechny verze nabízejí jízdu s nulovými lokálními emisemi a dlouhým dojezdem, rychlé nabíjení s možností prodloužit během deseti minut dojezd za ideálních podmínek (WLTP) o 130 kilometrů a komfortní nabíjení v rámci služby e-tron Charging Service. Q4 40 e-tron s pohonem zadních kol dosahuje v jízdním cyklu WLTP dojezdu až 520 kilometrů. V České republice bude Audi Q4 e-tron ve srovnání s Německem nabízen s bohatší sériovou výbavou, rozšířenou tovární zárukou na 4 roky / 120 000 km a servisním balíčkem pokrývajícím 5 let s nájezdem do 120 tisíc kilometrů.

Další krok značky Audi: vnější design

Audi činí s modely Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron další krok ve vývoji designového stylu u elektromobilů. Obě kompaktní SUV přinášejí do sériové výroby tvarová řešení, s nimiž na začátku roku 2019 přišly studie Audi Q4 concept a Audi Q4 Sportback e-tron concept. Design okamžitě zaujme výraznými proporcemi s krátkým předním převisem, velkými koly a vypracovanými svaly. Všechny linie jsou vedeny s maximální precizností, rozdělení ploch je přehledné a minimalizované. U modelu Audi Q4 Sportback e-tron ústí mimořádně nízká linie střechy ve stylu kupé do expresivně tvarované zádě. Nízko umístěný zadní spoiler přitom rozděluje zadní okno na dvě části. Jak je pro značku Audi typické, vyznačuje se její moderní design současně také funkčností a aerodynamikou. Q4 e-tron dosahuje součinitele aerodynamického odporu vzduchu 0,28, Sportback se může pochlubit hodnotou 0,26.

Obě kompaktní SUV s elektrickým pohonem sjíždějí na přání z montážní linky se světlomety Matrix LED, které co nejlépe osvětlují vozovku, aniž by oslňovaly ostatní účastníky silničního provozu. Světovou novinkou jsou různé varianty charakteristického světelného designu. Řidič má v ovládacím systému MMI touch na výběr čtyři různé digitální světelné designy.

Na zádi jsou zadní svítilny vzájemně propojeny světelným pásem. Zákazníci si mohou vybírat z osmi barev laků karoserie včetně nového metalického odstínu aurora violet. Kromě základní verze jsou k dispozici dvě linie vnější výbavy Advanced a S line.

Jedno vozidlo pro všechny účely a pro každého: praktická každodenní elektromobilita

Modely Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron jsou díky své mnohostrannosti ideálními partnery pro všechny situace. S vnější délkou 4,59 metru nabízejí uspořádání interiéru, které cestujícím poskytne nebývalý prostor překračující hranice známých tříd. Nabídka prostoru v interiéru je porovnatelná s SUV vyšší třídy. K tomu přispívá i chybějící středový tunel. Vzdušný prostor je k dispozici nejen na sedadlech vpředu, ale i vzadu. Cestující na zadních sedadlech vděčí za velkorysý prostor pro nohy výhodám technické platformy, která byla koncipována výhradně pro elektromobily. Modelová řada Q4 e-tron nabízí velký počet odkládacích prostorů s celkovým objemem 25 litrů. V horní části dveří jsou integrovány držáky pro bezpečné uložení lahví o objemu až 1,0 litru. V této ergonomicky výhodné poloze jsou lahve s pitím ve snadném dosahu.
 
Také zavazadlový prostor překonává v kompaktní třídě běžné rozměry, a odpovídá tak střední třídě. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel je jeho objem v modelu Q4 e-tron 520 až 1490 litrů, ve verzi Sportback to je 535 až 1460 litrů pod elektricky ovládaným zadním výklopným víkem. Za oba modely je možné připojit přívěs o hmotnosti až 1000 kilogramů (brzděný, při stoupání 12 procent), u příslušných variant quattro to může být dokonce až 1200 kilogramů.

Další silnou stránkou v každodenním provozu je dlouhý dojezd – Q4 40 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,3 – 16,3 (EU), kombinované emise CO2 v g/km*: 0) ujede na jedno nabití akumulátorů až 520 kilometrů (WLTP). Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 125 kW lze za ideálních podmínek doplnit během deseti minut dostatek elektrické energie pro ujetí cca 130 kilometrů (WLTP). Doma může zákazník ovládat nabíjení prostřednictvím aplikace myAudi App na chytrém telefonu. Stejným způsobem lze zapnout i klimatizaci interiéru před jízdou.

Galerie