Ferrari Purosangue vhodné pro rodinný život

Rozsáhlé hornaté oblasti nejsou obvykle místem, na kterém byste hledali vhodné podmínky pro testování nových vozidel Ferrari se silným motorem V12. Nicméně, po dlouho očekávaném uvedení modelu Ferrari Purosangue na podzim roku 2022, byl minulý měsíc uspořádán testovací jízdy s tímto vozem v majestátních Dolomitech, na severovýchodě Itálie.
Testování začalo v Lefay Resort and Spa Dolomiti v Pinzolo, malém horském městečku, obklopeném dechberoucí přírodou, která byla zapsána na seznamu světového dědictví UNESCO. Detailní prohlídka vozu ukázala, že Purosangue nabízí mnoho funkcí, které ho dělají víceúčelovým, pohodlným a zároveň sportovním a stylovým vozidlem pro jízdu po horských silnicích.
Veškeré nadšení kolem nového vozu od Ferrari, nazvaného Purosangue, se nevztahuje jen na jeho rychlost a výkon. Jeho karoserie představuje dokonalé spojení elegance a agresivity, což je typické pro značku Ferrari. I když to není SUV, vypadá impozantně díky svému nízkému profile a výrazným podběhům kol. Purosangue nabízí prostorné interiéry, které jsou dostatečně pohodlné pro řidiče a tři spolucestující. Všechna čtyři sedadla jsou samostatná, vyhřívaná a nezávisle nastavitelná. To poskytuje dostatek prostoru pro nohy a umožňuje i vysokým cestujícím cestovat pohodlně. Díky elektronickým zadním dveřím s výklopnými zadními panty mohou všichni cestující snadno nastoupit a vystoupit.
Ať už se jedná o plánovaný výlet na delší dobu nebo krátký výlet, Purosangue nabízí dostatek prostoru pro zavazadla díky největšímu kufru v historii Ferrari a možnosti sklopení zadních sedadel. Pokud plánujete lyžování, existuje volitelný doplněk, který umožňuje připojení nosiče lyží na zadní okno vozu.

Při návratu z horské chaty Chalet Rocce Rosse vedle sjezdovky Monte Bondone Grand Piste se nový aktivní systém odpružení na posledním úseku dokázal osvědčit. Monte Bondone s nadmořskou výškou 7 152 stop představoval další výzvu pro Purosangue, ale díky své hbitosti a robustnosti to zvládl bez problémů. Cesta zpět do Pinzolo přes Starche a Ponte Arche byla pro změnu pohodlná, protože jsem přesedlal na sedadlo předního spolujezdce, které disponuje širokou paletou ovládacích prvků a masážní funkcí.
Přestože může být zvláštní hovořit o udržitelnosti v automobilu, který je poháněn 6,5litrovým V12 motorem, Ferrari se však snaží přizpůsobovat budoucnosti a nabízí možnosti přizpůsobení výbavy, aby bylo alespoň 85 % materiálů udržitelných. To zahrnuje recyklovanou polyesterovou tkaninu pro podšívku střechy, polyamidový koberec z recyklovaných rybářských sítí a novou verzi Alcantary s certifikací Recycled Claim Standard vyrobenou ze 68 % spotřebitelem recyklovaného polyesteru. Všechny tyto prvky mají zásadní význam pro snižování dopadu automobilového průmyslu na životní prostředí.
Je tedy evidentní, že nový Purosangue od Ferrari se snaží být co nejvíce udržitelný a nabídnout zároveň vysokou kvalitu zvuku a komfortu pro cestující. Je to důkaz toho, že i luxusní automobilový průmysl se snaží přizpůsobovat budoucnosti a být součástí globálního úsilí o ochranu životního prostředí.

Po úspěšném projetí prvního hornatého úseku trasy se nabízela příležitost spojit se s dálnicí a vyzkoušet motor o výkonu 725 k na další části jízdy mezi Cles a Trentem. Automobil Purosangue má pod přední odklápěcí kapotou uložený V12 motor s převodovkou vzadu, v uspořádání transaxle s jednotkou přenosu výkonu připojenou před motor. Inženýři z Maranella považují přesné rozložení hmotnosti 49:51 % za optimální pro sportovní vůz s motorem uprostřed vpředu, jak je zajištěno touto jedinečnou převodovkou 4×4.
Když se silnice uvolnila, řidič prudce sešlápl plyn a sledoval, jak se otáčky plíží k červeným číslům označujícím maximální výkon. Okamžitě rozeznatelný řev Ferrari V12 se spustil, stejně jako vzrušující vzrušení, a zatímco řidič musel zvolnit, než dosáhl téměř maximální rychlosti 310 km/h (193 mph), působivé statistiky vozidla z 0 na 62 mph za 3,3 sekundy a 0 na 124 mph za 10,6 sekundy ukazují, že je opravdu neuvěřitelně rychlý.
Po návratu na menší silnice a začátku dalšího klikatého stoupání na Monte Bondone s nadmořskou výškou 7 152 stop, se automobil Purosangue musel vypořádat s neúprosným slalomem strmých, vlásenkových zatáček na vzdálenost 12,5 mil. Tento úsek položil další vážnou otázku pro nový aktivní systém odpružení. Navzdory stále větší mlze a ledu však Purosangue prokázal svou hbitost a robustnost a dojel do horské chaty Chalet Rocce Rosse vedle sjezdovky Monte Bondone Grand Piste, aniž by se zapotil.