O luxusních talířích do restaurací s Petrem Svejkovským

25. Duben 2022 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 28155

Petr Svejkovský vymyslel a založil unikátní projekt Premium Gastro, díky kterému se mu daří nabízet originální a inovativní inventář pro HORECA segment (hotely, restaurace, kavárny). V loňském roce zareagoval na rostoucí zájem široké veřejnosti o kulinářské umění, vytvořil divizi Premium HOME a zahájil tak i maloobchodní prodej exkluzivního designového vybavení kuchyní a jídelen. K oboru přičichl při studiu na hotelové škole Podskalské, v rozvíjení dovedností pokračoval na École hôtelière de Lausanne ve Švýcarsku. Za největší životní školu Petr označuje práci na výletních lodích. Začínal jako barový číšník, následně se vypracoval na šéfbarmana a F&B Controllera. Nejzásadnější know-how čerpal při následném šéfování zásobování těch největších výletních lodí na světě – jako Inventory Manager v Royal Carribean International.

Petře, mohl byste nám v krátkosti představit společnost Premium Home?

Společnost Premium Home vznikla jako důsledek poptávky po našem profesionálním vybavení z řad zákazníků restaurací. Chtěli kvalitní věci i domů. V průběhu covidového uzavření restaurací jsme měli méně práce s našimi domovskými profesionálními zákazníky, takže jsme se rozhodli zpřístupnit naši nabídku pro širokou veřejnost. Kromě vybavení do kuchyní a jídelen najdou na našich stránkách také zajímavou nabídku kurzů či vouchery do vybraných restaurací. A tím rozhodně nekončíme.

Jaké značky nádobí máte v nabídce? Můžete vyzdvihnout něco špičkového nebo něco, co vám přijde z nějakého pohledu originální?

Naše dlouhodobě nejoblíbenější značka je norské Figgjo. Designově jsou velmi zajímaví, jako jedni z mála přicházejí s opravdu originálními tvary. Mají skvělé barevné dekory. Jejich porcelán je vyráběn za použití oxidu hlinitého, což zaručuje opravdu vysokou odolnost. Jako další bych asi zmínil Cookplay s designérkou a zakladatelkou Anou Roquero ze Španělska. Ti mají tvarů méně, ale zas nabízejí zajímavý fusion styl s výběrem z bílého lesklého, bílého matného či černého matného designu. Kromě takovéhoto porcelánu se ale můžete pokochat unikátními výrobky, jako je například karafa Porthole od značky Crucial Detail. Opravdu doporučuji se podívat, co dokáže skvělý designér vymyslet za speciality.

Kolik značek tedy v současné době nabízíte?

Přes osmdesát. A další budeme přidávat. Teď pracujeme hlavně na tom, abychom i běžným koncovým uživatelům dokázali naši nabídku odprezentovat tak, aby se v ní vyznali a dokázali si vybrat přesně to, co se jim bude hodit a přinášet radost.

V čem se liší vámi nabízené produkty od ostatních na trhu? V čem spočívá jejich luxus, přidaná hodnota?

Přidaná hodnota většinou vychází z toho, že nádobí se vyrábí pro profesionální provoz. Je nachystané na zátěž. V drtivé většině nabízí lepší materiál, což znamená větší odolnost. Talíře například často trpí na odštíplé kousky okraje, takzvaný šupinkový odštěp. To se našim produktům jen tak nestane. Nabízíme ale samozřejmě třeba také jemný porcelán, máme těch hmot a materiálů mnoho. Drahé kovy, spaciální glazury. Ruku v ruce u nás jde materiál, nápad, funkčnost.

Produkty z vašeho portfolia se mohou pyšnit také některými oceněními, je to tak?

Mnoho z námi nabízených výrobků má designová ocenění, z nichž nejznámější je asi Red Dot Design Award. To získalo několik z našich dodavatelů. U Figgja bych rád vyzdvihl speciální ocenění za ekologii. Tato norská porcelánka se pyšní i tím, že čistí veškerou vodu a vzduch, které jdou z jejich továren ven. Také rekuperují teplo. Vypalování porcelánu je energeticky opravdu náročné a oni se navzdory tomu snaží udržet svůj provoz co nejčistší.

Nabízíte v rámci maloobchodu také nějaké poradenství pro ty, kteří se v tolika zajímavých značkách nedokáží zorientovat?

Vzhledem ke covidové situaci v gastronomii naše personální kapacity poněkud utrpěly. My se ale snažíme na webu i na sociálních sítích představit naše produktu opravdu podrobně a tak, aby si i nezkušený zákazník mohl vybrat. Samozřejmě, pokud někdo, ať už přímo klient nebo třeba jeho interiérový designer, bude chtít navrhnout kompletní vybavení domácnosti, budeme se určitě snažit najít dostatek času na to, abychom ho například pozvali do našeho showroomu v Uhříněvsi a provedli ho trochu světem netradičního nádobí a pomůcek do kuchyně.

Můžeme sortiment z vašeho e-shopu vidět v některých z českých restaurací?

Skoro ve všech ☺ Dodáváme například Radkovi Kašpárkovi do Fieldu, Janu Punčochářovi do restaurace U Matěje i do jeho projektu Stůl, na Salabku. Největší objem objednávek ale u nás dělají běžné restaurace – u Tellerů na Jiřího z Poděbrad, Výčep, U Štěpána na Šumavě. Právě restaurace střední třídy si mohou při nákupu z našeho portfolia užít tu nejvyšší přidanou hodnotu. Tedy design a trvanlivost zároveň. A vidíme tu i důležitou cestu v edukaci klientů. Naučit lidi, aby si v restauraci všímali, na čem je jim jídlo servírováno. A pokud se jim bude něco líbit, aby se zeptali, od jaké firmy nádobí je, nebo se třeba podívali na spodek talíře, kde bývá ukrytá značka. To my deformovaní gastronomií děláme běžně. Než jídlo ochutnáme, zvedáme talíř nad hlavu, nebo se alespoň značku snažíme vyfotit mobilem...

Náplní vaší práce není pouze prodej talířů do restaurací a domácností. Hodně také podporujete české soutěžní týmy a studenty. Proč?

Ano, naše nádobí využívá jak seniorský Národní tým kuchařů a cukrářů, tak ten juniorský. Nechali jsme jim navrhnout servisy i přímo na míru. Hlavně mladí jsou důležití, je to budoucnost gastronomie. Dříve šlo o prestižní obor, dnes už jsou na špici bohužel jiné. Musíme proto děti dobře vést a motivovat je. Školy nemají finance na to, aby jim zaplatily zajímavé produkty na soutěže. Já považuju za svou osobní zodpovědnost, abych můj milovaný obor pomohl dovést tam, kde je ve světě. Situace se u nás sice zlepšuje, ale pořád není optimální. Čas a finance, to tomu chci dát, nedokážu si představit, že by tomu tak nebylo.

Dá se skvělé jídlo vychutnat na ošklivém talíři?

Je to stejné, jako byste se chtěli pokochat nádherným obrazem na zničeném plátně a s olámaným rámem. Kdosi kdysi prohlásil, že nejlepší je čistý bílý talíř. Ano, i ty půjčujeme na soutěže. Ale gastronomie může být přece daleko zábavnější. Podívejte se třeba na portfolio společnosti Crucial Detail českého designéra Martina Kastnera. Až takovou rafinovanou hru si můžeme někdy dovolit. Vybrané lahůdky s ním mohou poskočit i o několik kategorií výše.

Co pro vás osobně znamená luxus?

Být šťastnej a mít se na co těšit….. no a pak je to samozřejmě něco, co má v sobě nadstavbu, nadhodnotu, neslouží pouze k primárnímu účelu. Věci a zážitky, které nejsou dostupné pro každého. Ať už kvůli ceně, nebo třeba kvůli limitovanému vydání.

Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory

Premium Home