RIMOWA VYSLALA IKONICKÝ JUNKERS F13 NA SVŮJ PRVNÍ OFICIÁLNÍ LET NAD ŠVÝCARSKÝMI ALPAMI

V polovině září 2016 dosáhl projekt oživení letounu Junkers F13 svého dlouho očekávaného vrcholu: ve švýcarském Dübendorfu se téměř 100 let po vypuštění této „matky všech dopravních letadel“ konal slavnostní první oficiální let repliky letadla. Se vzletem se stroj, zkonstruovaný pod pracovním názvem RIMOWA F13, proměnil v autentický Junkers F13, aby rozšířil odkaz vizionářského konstruktéra, profesora Huga Junkerse.

Zúčastnění hosté přicestovali v hojném počtu z různých koutů celého světa, aby vzdali hold ‚Annelise 2‘ – právě pod tímto jménem, na počest jednoho z prvních původních letadel Junkers F13, stroj odstartoval. Čestným hostem byl také Hans-Walter Bender, který se před 87 lety zúčastnil jednoho z prvních letů letadla Junkers F13.

Replika Junkers F13 je více než pouhá reprodukce populárního letadla z minulosti; jednalo se totiž vůbec o první celokovové dopravní letadlo na světě. Po celé generace sloužilo jako zdroj inspirace pro výrobce letadel a razilo cestu v novodobém dopravním letectví. Původní stroj dosáhl 13. září 1919 výškového rekordu 6 750 metrů, což byl v té době neuvěřitelný výkon.

Junkers F13 RIMOWA nabral po plynulém rozjezdu rychlost a po pouhých 200 metrech hladce vzlétl. Jeho motor se může pyšnit výkonem 450 koňských sil a cestovní rychlostí 176 km/h. Živý přenos z kokpitu, včetně jednotlivých manuálních úkonů pilota, byl promítán na velké obrazovky na letišti.

Otevřený kokpit obsadil zkušební pilot Oliver Bachmann společně s generálním ředitelem a prezidentem RIMOWA Dieterem Morszeckem, který je sám 34 let pilotem soukromých letadel. Vzlet i přistání doprovázel neutichající potlesk diváků. Hrdý Dieter Morszeck při výstupu z kokpitu let nadšeně okomentoval: „Dnes se mi splnil sen. Junkers F13 je zpátky ve vzduchu a já jsem měl to štěstí, že jsem se zúčastnil jeho prvního oficiálního letu jako člen posádky. Co víc bych si mohl přát?“