Be Lenka jako průkopník v chůzi bos. V čem je barefoot výjimečný

17. Červen 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 16300

Lidstvo se zkrátka vždy vrátí k tomu, co je mu nejpřirozenější. Barefoot a nošení dětí jsou stále vnímány jako alternativní způsob životního stylu.

Úspěšné podnikání rozjela společná záliba v nošení dětí v nosičích a šatech zakladatelů firmy, bývalé paralympioničky Lenky Cenigové a Juraje Fehervariho. V roce 2017 se rozhodli spojit své zkušenosti a nadšení, a tak vznikla Be Lenka. Postupně ergonomické nosiče vylepšili takovým způsobem, aby vyhovovaly nejnáročnějším maminkám a tatínkům. Nejenom že mají rodiče při nošení volné ruce, ale nošení je velmi prospěšné a posiluje vztah mezi dítětem a samotnými rodiči. Nošení má ale také svá pravidla, jichž se je nutné držet.

Be Lenka se do dnešních rozměrů rozrostla přidáním barefoot botiček, které získaly uznání mnoha zákazníků a odborníků. Chodit „naboso“ je úplně přirozené. V čem je ale koncept barefoot tak výjimečný a proč mu lidé více podléhají? Barefoot botičky jsou speciální kategorií obuvi. Mají velmi tenkou a flexibilní podrážku, díky čemuž se noha přirozeně hýbe. Prsty mají dostatek volného prostoru na pohyb a boty se ve špičce nezužují, čímž netlačí.

Be Lenka chce přiblížit tento styl obouvání široké veřejnosti, proto nabízí jak volnočasovou a městkou obuv, tak i veganské či sezónní kousky. Nejnovějšími produkty by rádi oslovili i teenagery a do portfolia již brzy zahrnou i trailovou obuv vhodnou na lehkou turistiku. Momentálně pracují i na konceptech velmi blízkých Be Lence, které by měly být světu představeny v následujícím roce. Aktuálně jsou prémiové boty s nespornými výhodami barefootu prodávány do více než 60 krajin světa a připravují se na aktivní působení v Americe. Brzy přibudou i další kamenné prodejny v Česku i na Slovensku.

V této urychlené době je zřejmé, že ruční práce jde stále více do pozadí. V Be Lenka se všechny produkty vyrábějí v rukou těch nejlepších designérů a konstruktérů a jsou vyráběné výhradně v dílnách na Slovensku a v Česku. Několikaroční zkušenosti s výrobou a prodejem umožňují udržitelně plánovat, díky čemuž je prodáno přesně to, co se vyrobí, a žádný produkt neleží ve skladě.

Odpověď od CEO firmy Juraje Fehervariho na otázku, zda byli lidé připraveni nosit barefoot je následující: „Áno, boli sme na to pripravení a berieme to ako našu misiu. Našim cieľom je zmeniť obúvacie návyky ľudí na celom svete. Ľudia, ktorí raz skúsia barefoot obuv, ku klasickej obuvi sa už nevrátia. “

Jednou by se společnost ráda stala jedničkou ve výrobě barefoot obuvi ve světě. S tak velkým růstem si však uvědomují i velkou enviromentální stopu, kterou by zanechali. Proto se chystají prodávat kompostovatelné boty.

Galerie