O PRODEJI MONTESSORI POMŮCEK A SMYSLUPLNÝCH HRAČEK S LUCIÍ TAMÁŠOVOU

11. Srpen 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 37655

Lucie Tamášová započala své podnikání v roce 2011. Během těchto deseti let vybudovala firmu zaměřující se jak na učitele, tak rodiče, kteří si uvědomují obrovský význam prvních šesti let života dítěte. Její eshop a vzdělávací aktivity pomáhají rodičům (a učitelům) rozvíjet plný potenciál jejich dětí, podporují dětskou zvědavost a lásku k učení. Ve své firmě nejdříve začala s prodejem Montessori pomůcek, díky metodě, která změnila její pohled na dítě a jeho vývoj. Nyní nabízí i dřevěné a ekologické hračky pro děti, u nichž klade velký důraz na kvalitu a vždy prodává jen takové, které by sama koupila pro své děti. 

Je také ředitelkou neziskové organizace Centrum Dialog, která poskytuje vzdělání dětem v Keni a Guineji, zakladatelkou české konference pro rodiče a učitele MŠ Růst společně a mezinárodní konference Childhood Potential. Zaplujte do tajů MONTESSORI díky našemu rozhovoru s paní Lucií Tamášovou.

Lucko, mohla byste nám, prosím, v rychlosti představit Vaši firmu?
Svou firmu jsem založila s vizí vytvořit prostor, kde rodiče a učitelé najdou inspiraci, informace a radost pro čas strávený s dětmi. Zároveň je to můj způsob, jak být užitečná a dělat něco, co mi dává životní smysl. Celý projekt začal eshopem s Montessori pomůckami. K Montessori pomůckám se později přidaly dřevěné a ekologické vzdělávací hračky. Následně jsme získali možnost stát se exkluzivními distributory pro ČR a SK u dvou nádherných značek - PlanToys (ekologické hračky z kaučukového dřeva) a Safari Ltd (figurky - repliky zvířat, opět ekologicky vyráběné). K těmto dvěma značkám se později přidaly ještě další velmi zajímavé. Protože jsme viděli potřebu nejen prodávat zboží, ale hlavně také poskytovat informace, připravili jsme online Montessori kurz pro rodiče a učitele dětí od 3 do 6 let (v češtině na MontessoriKurz.cz a v angličtině na MontessoriParenting.org) a později do našeho repertoáru zařadili také online konference - jak pro český a slovenský trh - Růst společně (Rustspolecne.cz), tak pro mezinárodní publikum - Childhood Potential (Childhoodpotential.com).

V čem Vás ZAUJALA MONTESSORI METODA?
Montessori metoda je výjimečná svým hlubokým respektem k dítěti, jeho chuti a schopnosti se učit a rozvíjet vlastní potenciál. Prostředí upravené podle principů Montessori pedagogiky dovoluje dítěti získávat zkušenosti v rámci stanovených hranic, učit se samostatnosti a mít možnost svobodné volby. Zároveň je toto prostředí připravené tak, aby odpovídalo jeho věku a senzitivním obdobím, aby podněcovalo jeho zájem a rozvíjelo jeho dovednosti.
Začínali jste ve svém bytě, jak dlouho trvalo vybudovat současnou firmu, která prodává produkty online?
Své podnikání jsem začínala v roce 2011, díky mému tehdy dvouletému synovi. Dnes půjde Jakub do sekundy osmiletého gymnázia… :-) Podnikám 10 let.

Jak jste vybírali dodavatele pomůcek?
U Montessori pomůcek nám šlo jak o kvalitní zpracování, tak ale např. i o způsob získávání dřeva. Tím, že Montessori pomůcky jsou velmi specifické, ale zároveň je jich velké množství, potřebovali jsme najít továrnu, která se specializuje pouze tímto směrem a je schopna obsáhnout kompletní Montessori sortiment. U ostatních hraček nám šlo o jejich smysluplnost, ekologické zpracování a didaktiku. Hlavním kritériem vždy bylo, zda bychom si tu danou konkrétní hračku koupili sami domů pro naše děti.
V čem Vás asi nejvíce inspirovaly knihy od Marie Montessori, které jste četla?
Myslím, že nejvíce ovlivnily mé vnímání a pohled na dítě. Ovlivnily způsob mé komunikace s dětmi. Začala jsem jinak vnímat prostředí a jeho připravenost pro život a vývoj dítěte.

Slyšeli jsme, že jste původně studovala mezinárodní vztahy, není Vaše současná práce trochu v jiném oboru? Jak jste se k ní dostala?
Nejdříve jsem studovala bakaláře - Mezinárodní obchod a marketing – po dokončení těchto tří let jsem ale z oboru utekla s tím, že jsem si myslela, že to vlastně nikdy nevyužiju a že mě to nebaví :-) Šla jsem na Mezinárodní vztahy a diplomacii, kde jsem si dokončila magisterské studium. Řekla bych, že ve finále jsem zůstala u obou oborů. Mezinárodní obchod je to, co dělám v rámci svého podnikání. A mezinárodní vztahy a diplomacie? Také - dělám ředitelku neziskové organizace Centrum Dialog, v rámci které poskytujeme vzdělání dětem v Keni a Guineji - ať už formou projektu Adopce afrických dětí na dálku, tak formou budování a podporování škol v těchto dvou zemích. Ke své práci v rámci podnikání jsem se dostala pravděpodobně jak skrz své projekty v Africe, kdy jsem viděla obrovský význam vzdělání pro lidské životy, tak skrz své děti, které mě již svým narozením donutily přemýšlet o významu naší výchovy a vlivu na dětský potenciál.
Nabízíte i knihy pro děti. Jak moc myslíte, že je důležité dětem číst?
Věřím, že všichni víme, že důležitost čtení dětem je obrovská. Proč? Myslím, že už samotný čas strávený s dítětem má obrovský vliv na jeho emocionální pohodu, na náš vzájemný vztah – a kromě toho samozřejmě ovlivňuje kreativitu dítěte, představivost, zápal pro různá témata, jeho sociální a emocionální vývoj, prohlubuje slovní zásobu atd.

Jakých zásad se nejvíce držíte?
V rámci podnikání se držím svých osobních hodnot a přesvědčení. Naše integrita je pro mě zásadní. Naši zákazníci jsou pro nás inspirací. Věřím, že úspěch podnikání závisí hlavně na tom, jakou hodnotu našim zákazníkům přineseme. Zda naše projekty jsou užitečné a pomáhají. Chci, aby vše, co děláme, bylo smysluplné a ovlivňovalo pozitivně životy dětí kdekoliv ve světě. Moc si přeji, aby se nám i nadále dařilo dělat vše s láskou, péčí, radostí a entusiasmem. Upřímně si vážím našeho týmu!
Slyšeli jsme, že máte zkušenosti s výstavbou škol v Keni. Povíte nám o tom více?
Projekty ve vzdělání v Keni a v Guineji v rámci Centra Dialog jsou mými „prvními dětmi”. Tyto projekty dělám již 20 let a právě zkušenost z Keni mne dovedla tam, kde jsem teď. Projekty v rámci Centra Dialog nemají humanitární charakter. Jsou založeny na principu solidarity, reciprocity a autoorganizace lidí v prostředí, ve kterém žijí. To znamená, že motivují lidi přistupovat k řešení problémů aktivně a odnaučují je pouhému pasivnímu čekání na pomoc.

Co pro Vás znamená luxus?
Všichni, kdo máme střechu nad hlavou a co jíst, cítíme se v bezpečí a naše děti mají možnost chodit do školy a rozvíjet se i v jiných směrech, žijeme v luxusu. Zatímco na některých místech naší planety rodiče řeší, zda poslat do školy to, a nebo ono dítě (nebo vůbec nějaké), zda budou mít co k večeři, nebo kde získat vodu na pití, my velmi často řešíme kam na dovolenou, který telefon si koupit či zda jít na večeři do té a nebo oné restaurace. Věřím ale, že toto pojetí luxusu není to, co nám stačí ke štěstí. Mám zkušenost, že v těch nejtěžších podmínkách jsou často lidé daleko šťastnější než my tady. Takže možná, kdybych měla popsat, kdy se cítím perfektně, nebo „luxusně”, tak by to nebylo pouze o materiálním zajištění - cítím hojnost v momentech, kdy jsem schopná zajistit svou rodinu jak finančně, tak emocionálně. Kdy mám čas na své blízké. Když se celá rodina sejdeme, můžeme se jít společně projít, nebo jet na výlet, když jsou všechny naše děti zdravé, v pohodě, když se zasmějeme a všichni víme, že i přes veškeré divoké podmínky okolo nás je nám dobře a máme se rádi.
Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory

MontessoriHracky.cz

Tato společnost nemá v naší databázi žádné články